Auschwitz w Internecie. Przedstawienia Holokaustu w kulturze popularnej

Auschwitz w Internecie. Przedstawienia Holokaustu w kulturze popularnej

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

30,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Auschwitz – fakt społeczny funkcjonujący w cyberprzestrzeni, którego przedstawienia modelowane są przez mechanizmy właściwe dla kultury popularnej. Autor opisuje relacje między kulturą masową, kulturą popularną a mediami, w których rozpowszechniane są przekazy odnoszące się do Holokaustu, a także analizuje oraz interpretuje przykłady różnorodnych form przedstawiania Zagłady w Internecie – egzemplifikacje te pokazują osobliwość cyberprzestrzeni, a także jej (niekiedy ambiwalentną) użyteczność w podtrzymywaniu pamięci o Shoah. Niniejsza praca jest nowatorskim oraz interdyscyplinarnym ujęciem problemu. Nie ma publikacji w języku polskim oraz angielskim, które podejmowałyby zagadnienie przedstawień Holokaustu w Internecie w sposób porównywalny
do zaprezentowanego w książce.


Liczba stron406
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2381-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    7
  Rozdział 1. Instrumentalizacje, zawłaszczenia, rozproszenia    34
  1.1. Różnice i przywołania    34
  1.2. Pamięć i lęk    58
  1.3. Nazwy    68
  1.4. Eros i Tanatos w przedstawieniach Zagłady. Wybrane aspekty    76
  1.5. Panseksualizm jako redukcjonizm    87
  1.6. Banalizacja potworności    100
  Rozdział 2. Kultura popularna, Internet, pedagogika potoczności    112
  2.1. Założenia metodologiczne    112
  2.2. Podstawowe pojęcia    121
  2.3. Między tym, co masowe, a tym, co popularne – w stronę pedagogiki potoczności    132
  2.4. Medium – między kulturą a społeczeństwem    155
  2.5. Znak a symulacja – w stronę milczenia    167
  2.6. Nowe media – komunikacja, znaczenie, technologia    187
  2.7. Zagłada i przekaz    222
  Rozdział 3. Auschwitz w Internecie    227
  3.1. Miejsce, niemiejsce – medium i działanie    227
  3.2. Trzy figury użytkownika – między pamięcią i zapomnieniem    258
  3.3. Metaforyzacja przekazu    264
  3.4. Teoria niesubstytutywności – trzy granice    273
  3.5. Tekst i rzeczywistość    299
  3.6. Ewolucja sieci – ewolucja tekstur i form pamięci    310
  3.7. Palimpsesty potoczności    338
  3.8. Wirtualne zwiedzanie    347
  Zakończenie    366
  Bibliografia    371
  Indeks osób    392
  Auschwitz on the Internet: The Presentations of the Holocaust in Popular Culture (Summary)    403
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia