Auschwitz w Internecie. Przedstawienia Holokaustu w kulturze popularnej

Auschwitz w Internecie. Przedstawienia Holokaustu w kulturze popularnej

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

30,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Auschwitz – fakt społeczny funkcjonujący w cyberprzestrzeni, którego przedstawienia modelowane są przez mechanizmy właściwe dla kultury popularnej. Autor opisuje relacje między kulturą masową, kulturą popularną a mediami, w których rozpowszechniane są przekazy odnoszące się do Holokaustu, a także analizuje oraz interpretuje przykłady różnorodnych form przedstawiania Zagłady w Internecie – egzemplifikacje te pokazują osobliwość cyberprzestrzeni, a także jej (niekiedy ambiwalentną) użyteczność w podtrzymywaniu pamięci o Shoah. Niniejsza praca jest nowatorskim oraz interdyscyplinarnym ujęciem problemu. Nie ma publikacji w języku polskim oraz angielskim, które podejmowałyby zagadnienie przedstawień Holokaustu w Internecie w sposób porównywalny
do zaprezentowanego w książce.


Liczba stron406
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2381-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     7
  Rozdział 1. Instrumentalizacje, zawłaszczenia, rozproszenia     34
  1.1. Różnice i przywołania     34
  1.2. Pamięć i lęk     58
  1.3. Nazwy     68
  1.4. Eros i Tanatos w przedstawieniach Zagłady. Wybrane aspekty     76
  1.5. Panseksualizm jako redukcjonizm     87
  1.6. Banalizacja potworności     100
  Rozdział 2. Kultura popularna, Internet, pedagogika potoczności     112
  2.1. Założenia metodologiczne     112
  2.2. Podstawowe pojęcia     121
  2.3. Między tym, co masowe, a tym, co popularne – w stronę pedagogiki potoczności     132
  2.4. Medium – między kulturą a społeczeństwem     155
  2.5. Znak a symulacja – w stronę milczenia     167
  2.6. Nowe media – komunikacja, znaczenie, technologia     187
  2.7. Zagłada i przekaz     222
  Rozdział 3. Auschwitz w Internecie     227
  3.1. Miejsce, niemiejsce – medium i działanie     227
  3.2. Trzy figury użytkownika – między pamięcią i zapomnieniem     258
  3.3. Metaforyzacja przekazu     264
  3.4. Teoria niesubstytutywności – trzy granice     273
  3.5. Tekst i rzeczywistość     299
  3.6. Ewolucja sieci – ewolucja tekstur i form pamięci     310
  3.7. Palimpsesty potoczności     338
  3.8. Wirtualne zwiedzanie     347
  Zakończenie     366
  Bibliografia     371
  Indeks osób     392
  Auschwitz on the Internet: The Presentations of the Holocaust in Popular Culture (Summary)     403
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia