Rola Uczelni oraz metod i technik e-edukacji w uczeniu się przez całe życie

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

19,50  30,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

19,5030,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Monografia składa się z ośmiu rozdziałów. Potrzeby edukacyjne współczesnego społeczeństwa i powody, dla których uczenie się przez całe życie jest ważnym zagadnieniem osobistym i społecznym, są tematem rozdziału pierwszego. Rozdział drugi to prezentacja narzędzi, metod i technik informacyjnych wspomagających procesy kształcenia. Budowa uczelnianego repozytorium materiałów dydaktycznych, jako głównej części platformy edukacji przez całe życie organizowanej na uczelni, opisana jest w rozdziale trzecim. Rozdział czwarty dotyczy zagadnienia otwartych zasobów edukacyjnych w skali globalnej, nie tylko pojedynczej uczelni. Rozdział piąty opisuje znaczenie oraz zasady budowy społeczności uczących się praktyków. Elektroniczne portfolia i ich rola w procesie rozwoju osób uczących się przez całe życie jest tematem rozdziału szóstego. Rozdział siódmy omawia stosowalność różnych standardów technologii edukacyjnych w praktyce. Rozdział ósmy zawiera analizę potrzeb i możliwości zorganizowania studiów ciągłych w uczelni. Przedstawione są cechy, o które trzeba rozszerzyć elektroniczny system zarządzania kształceniem, aby wspomagał procesy uczenia się przez całe życie.


Liczba stron123
WydawcaWydawnictwo Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych
ISBN-13978-83-63103-25-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

Spis treści

  Wstęp    11
  Bibliografia    17
  1 Potrzeby edukacyjne współczesnego społeczeństwa    19
  1.1 Rozwój cywilizacji a edukacja    19
  1.2 Rozwój różnych procesów kształcenia    20
  1.3 Kształcenie ustawiczne, uczenie się przez całe życie    23
  1.4 Potrzeba studiów ustawicznych w uczelni    24
  1.5 Metody wspomagające uczenie się przez całe życie    25
  1.6 Instytucje i inicjatywy europejskie wspierające rozwój uczenia się i nauczania na poziomie wyższym przez całe życie    28
  1.6.1 Proces boloński    28
  1.6.2 EQF - European Qualifications Framework    28
  1.6.3 Uznawanie zdobytej wcześniej wiedzy i umiejętności    29
  1.6.4 EUA - European University Association    29
  1.6.5 EUCEN - The European Association for University Lifelong Learning    29
  1.6.6 Learnovation, Innovation and ICT in European Lifelong Learning    30
  1.7 Zarządzanie wiedzą    30
  1.8 Studia trzeciego wieku    31
  Bibliografia    33
  2 Nauczanie i uczenie się przez Internet    35
  2.1 Kształcenie przy użyciu narzędzi i metod technik informacyjnych    35
  2.2 Historia i terminologia kształcenia na odległość    36
  2.3 Studia internetowe w PJWSTK    41
  2.3.1 Studia pierwszego stopnia - na stopień inżyniera informatyki    42
  2.3.2 Studia drugiego stopnia - na stopień magistra informatyki    43
  2.3.3 Użycie metod elektronicznych dla studiów stacjonarnych    44
  2.3.4 System internetowy zarządzający studiami    45
  2.4 Zasady dobrej praktyki edukacyjnej    51
  Bibliografia    53
  3 Budowa repozytorium materiałów dydaktycznych w uczelni    55
  3.1 Terminologia    55
  3.2 Problem budowy uczelnianego repozytorium materiałów dydaktycznych na przykładzie PJWSTK    56
  3.3 Doświadczenia światowe w budowie repozytoriów materiałów dydaktycznych    64
  3.3.1 Projekt LRC budowy Learning Resource Catalogue    64
  3.3.2 Projekt DRaW - Developing Repositories at Worcester    65
  3.4 Budowa uczelnianego repozytorium materiałów dydaktycznych    68
  3.5 Podsumowanie    73
  Bibliografia    75
  4 Otwarte zasoby edukacyjne    77
  4.1 Otwarte repozytoria materiałów dydaktycznych    77
  4.2 Europejskie ogólne repozytoria edukacyjne    85
  4.3 Repozytoria materiałów naukowo-badawczych    88
  4.4 Zastosowania    90
  Bibliografia    93
  5 Rola społeczności uczących się praktyków    95
  5.1 Edukacyjne społeczności uczących się praktyków    95
  5.2 Społeczności nauczycieli akademickich    104
  5.3 Inne społeczności uczących się praktyków    110
  Bibliografia    119
  6 E-portfolia i osobiste środowiska uczenia się    121
  6.1 Wspomaganie uczenia przy użyciu e-portfolii    122
  6.2 E-portfolia osób uczących się    126
  6.3 Osobiste środowisko uczenia się, PLE    130
  6.4 Podsumowujące refleksje    132
  Bibliografia    135
  7 Standardy technologii edukacyjnych    137
  7.1 ADL SCORM    139
  7.2 IEEE LTSC    142
  7.3 Inne organizacje i standardy    143
  7.4 Standardy dla repozytoriów    147
  7.5 Podsumowanie    148
  Bibliografia    149
  8 Studia ciągłe w uczelni    151
  8.1 Studia ciągłe w uczelni    151
  8.2 Platforma wspomagająca studia ciągłe    155
  8.3 Rozszerzenie systemu Edu    157
  8.4 Podsumowanie    159
  Bibliografia    161
  9 Zakończenie    163
  10 Skorowidz    165

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia