Nauczyciel wczesnej edukacji. Na drodze do profesjonalnego mistrzostwa

-40%

Nauczyciel wczesnej edukacji. Na drodze do profesjonalnego mistrzostwa

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

12,96  21,60

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 21,60 zł (-40%)

Najniższa cena z 30 dni: 12,96 zł  


12,96

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Lektura książki zaprasza Czytelników, a niejednokrotnie zmusza, do krytycznego i twórczego myślenia. Jest okazją do głębszej refleksji o charakterze pedeutologicznym nad istotą, specyfiką i przemianami profesji nauczycielskiej szczebla przedszkolnego i klas początkowych. Daje możliwość pełniejszego samodzielnego namysłu, skłaniając jednocześnie do formułowania własnych sądów, a także stawiania kolejnych pytań.
Bogactwo idei, propozycji oraz refleksji zawartych w książce może stanowić niewyczerpane źródło problemów do dyskusji na nauczycielskim forum, a także cennych inspiracji przydatnych Czytelnikom na wielu różnych polach działania. Książka adresowana jest nie tylko do nauczycieli akademickich, odpowiedzialnych za proces preparacji zawodowej specjalistów wczesnej edukacji, nauczycieli przedszkola i klas początkowych oraz studentów, ale także do pracowników administracji oświatowej, kreujących na własnym terenie politykę oświatową.
Z recenzji profesor Gabrieli Kapicy


Rok wydania2011
Liczba stron318
KategoriaEdukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7525-527-0
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Gabriela Kapica)     5
  Wiesława Leżańska, Historyczny aspekt kształtowania wzoru osobowego nauczyciela wczesnej edukacji     9
  – Historical Aspect of Early Childhood Education Teacher Personal Pattern Development     27
  Danuta Waloszek, Być nauczycielem dziecka – wymiary odpowiedzialności     29
  – Being a child’s teacher – dimensions of responsibility     48
  Dorota Radzikowska, Nauczyciel wczesnej edukacji w polskich reformach oświatowych w latach 1945–1989     49
  – Early education teacher in Polish educational reforms between 1945 and 1989     70
  Ewa Wiśniewska, Kształcenie i dokształcanie nauczycieli wczesnej edukacji w Polsce w świetle reformy oświaty po 1989 roku – wybrane aspekty     71
  – Training and additional training of early education teachers in Poland viewed from the perspective of the education system reform after 1989 – selected aspects     84
  Marzena Majchrzak, Nauczyciel wczesnej edukacji wobec wyzwań reformy programowej z 2009 roku     85
  – An Early Childhood Education Teacher in View of Challenges of Reform Programme in 2009     97
  Joanna Michalak, Nauczyciel w zmieniającej się rzeczywistości: performatywność a profesjonalizm nauczycielski     99
  – Teacher in a changing reality: performativity and teacher’s professionalism     117
  Jolanta Bonar, Twórczy nauczyciel wczesnej edukacji     119
  – Creative teacher of the early education     136
  Hanna Krauze-Sikorska, Kreatywny nauczyciel – kreatywne dziecko, czyli o możliwościach pokonywania barier edukacyjnych przez dzieci z utrudnieniami w rozwoju     137
  – Creative teacher – creative child, about the possibility of overcoming educational barriers by children with difficulties in development     152
  Beata Cieśleńska, Nauczyciel przedszkola w procesie zmian edukacyjnych     153
  – Kindergarten teacher in the process of educational changes     159
  Monika Jurewicz, Nauczyciel wczesnej edukacji w obliczu zmian społeczno-oświatowych. Komunikat z badań     161
  – The position of a early education teacher in the face of a social educational changes     178
  Tatiana Kłosińska, Nauczyciel wczesnej edukacji w procesie zmian oświatowych     179
  – Early education teacher in a changing school reality     195
  Lidia Pawelec, Osobowość nauczyciela w praktyce pedagogicznej     197
  – Teacher’s personality in the pedagogical practice     212
  Elżbieta Płóciennik, Kompetencja diagnostyczna nauczyciela w świetle podstawy programowej wychowania przedszkolnego     213
  – The teacher’s diagnostic competence in the light of the pre-school curriculum base     227
  Iwona Konopnicka, Portret nauczyciela w ramy marzeń dzieci w młodszym wieku szkolnym ujęty     229
  – The view of the teacher in the children’s dreams     238
  Anetta Soroka-Fedorczuk, Nauczycielki przedszkola we wspomnieniach osób dorosłych     239
  – Teachers in the memories of pre-adult     252
  Ewa Mroczka, Tożsamość nauczycieli wczesnej edukacji     253
  – Identity of early eduaction teachers     261
  Małgorzata Kwiatkowska-Góralczyk, Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej – jego współczesny wizerunek osobowościowy     263
  – Early childhood education teacher – his/her contemporary image of personality     271
  Tatiana Grabowska, Sukcesy i porażki nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej – z perspektywy praktykującego nauczyciela     273
  – Successes and failures of early childhood education teacher – from the perspective of a practicing teacher     289
  Beata Gotwald, Wykorzystanie technologii informacyjnej w kształtowaniu wizerunku nauczyciela – wychowawcy klas I–III     291
  – Usage of information technology in creating the image of a teacher–tutor of early education     297
  Małgorzata Kwiatkowska-Góralczyk, Zmiany w kształceniu nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w refleksji nauczyciela klas początkowych     299
  – Changes in early teacher training education in the primary grades teacher reflection     308
  Tomasz Jałmużna, Kształcenie, dokształcanie i doskonalenie nauczycieli klas początkowych na łamach czasopisma „Życie Szkoły”     309
  – Educating, training and developing of first grades teachers in "Życie Szkoły" (school life) magazine     317
RozwińZwiń