INNE EBOOKI AUTORA
-40%
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Lektura książki zaprasza Czytelników, a niejednokrotnie zmusza, do krytycznego i twórczego myślenia. Jest okazją do głębszej refleksji o charakterze pedeutologicznym nad istotą, specyfiką i przemianami profesji nauczycielskiej szczebla przedszkolnego i klas początkowych. Daje możliwość pełniejszego samodzielnego namysłu, skłaniając jednocześnie do formułowania własnych sądów, a także stawiania kolejnych pytań.
Bogactwo idei, propozycji oraz refleksji zawartych w książce może stanowić niewyczerpane źródło problemów do dyskusji na nauczycielskim forum, a także cennych inspiracji przydatnych Czytelnikom na wielu różnych polach działania. Książka adresowana jest nie tylko do nauczycieli akademickich, odpowiedzialnych za proces preparacji zawodowej specjalistów wczesnej edukacji, nauczycieli przedszkola i klas początkowych oraz studentów, ale także do pracowników administracji oświatowej, kreujących na własnym terenie politykę oświatową.
Z recenzji profesor Gabrieli Kapicy
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 318 |
Kategoria | Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-7525-527-0 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp (Gabriela Kapica) | 5 |
Wiesława Leżańska, Historyczny aspekt kształtowania wzoru osobowego nauczyciela wczesnej edukacji | 9 |
– Historical Aspect of Early Childhood Education Teacher Personal Pattern Development | 27 |
Danuta Waloszek, Być nauczycielem dziecka – wymiary odpowiedzialności | 29 |
– Being a child’s teacher – dimensions of responsibility | 48 |
Dorota Radzikowska, Nauczyciel wczesnej edukacji w polskich reformach oświatowych w latach 1945–1989 | 49 |
– Early education teacher in Polish educational reforms between 1945 and 1989 | 70 |
Ewa Wiśniewska, Kształcenie i dokształcanie nauczycieli wczesnej edukacji w Polsce w świetle reformy oświaty po 1989 roku – wybrane aspekty | 71 |
– Training and additional training of early education teachers in Poland viewed from the perspective of the education system reform after 1989 – selected aspects | 84 |
Marzena Majchrzak, Nauczyciel wczesnej edukacji wobec wyzwań reformy programowej z 2009 roku | 85 |
– An Early Childhood Education Teacher in View of Challenges of Reform Programme in 2009 | 97 |
Joanna Michalak, Nauczyciel w zmieniającej się rzeczywistości: performatywność a profesjonalizm nauczycielski | 99 |
– Teacher in a changing reality: performativity and teacher’s professionalism | 117 |
Jolanta Bonar, Twórczy nauczyciel wczesnej edukacji | 119 |
– Creative teacher of the early education | 136 |
Hanna Krauze-Sikorska, Kreatywny nauczyciel – kreatywne dziecko, czyli o możliwościach pokonywania barier edukacyjnych przez dzieci z utrudnieniami w rozwoju | 137 |
– Creative teacher – creative child, about the possibility of overcoming educational barriers by children with difficulties in development | 152 |
Beata Cieśleńska, Nauczyciel przedszkola w procesie zmian edukacyjnych | 153 |
– Kindergarten teacher in the process of educational changes | 159 |
Monika Jurewicz, Nauczyciel wczesnej edukacji w obliczu zmian społeczno-oświatowych. Komunikat z badań | 161 |
– The position of a early education teacher in the face of a social educational changes | 178 |
Tatiana Kłosińska, Nauczyciel wczesnej edukacji w procesie zmian oświatowych | 179 |
– Early education teacher in a changing school reality | 195 |
Lidia Pawelec, Osobowość nauczyciela w praktyce pedagogicznej | 197 |
– Teacher’s personality in the pedagogical practice | 212 |
Elżbieta Płóciennik, Kompetencja diagnostyczna nauczyciela w świetle podstawy programowej wychowania przedszkolnego | 213 |
– The teacher’s diagnostic competence in the light of the pre-school curriculum base | 227 |
Iwona Konopnicka, Portret nauczyciela w ramy marzeń dzieci w młodszym wieku szkolnym ujęty | 229 |
– The view of the teacher in the children’s dreams | 238 |
Anetta Soroka-Fedorczuk, Nauczycielki przedszkola we wspomnieniach osób dorosłych | 239 |
– Teachers in the memories of pre-adult | 252 |
Ewa Mroczka, Tożsamość nauczycieli wczesnej edukacji | 253 |
– Identity of early eduaction teachers | 261 |
Małgorzata Kwiatkowska-Góralczyk, Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej – jego współczesny wizerunek osobowościowy | 263 |
– Early childhood education teacher – his/her contemporary image of personality | 271 |
Tatiana Grabowska, Sukcesy i porażki nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej – z perspektywy praktykującego nauczyciela | 273 |
– Successes and failures of early childhood education teacher – from the perspective of a practicing teacher | 289 |
Beata Gotwald, Wykorzystanie technologii informacyjnej w kształtowaniu wizerunku nauczyciela – wychowawcy klas I–III | 291 |
– Usage of information technology in creating the image of a teacher–tutor of early education | 297 |
Małgorzata Kwiatkowska-Góralczyk, Zmiany w kształceniu nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w refleksji nauczyciela klas początkowych | 299 |
– Changes in early teacher training education in the primary grades teacher reflection | 308 |
Tomasz Jałmużna, Kształcenie, dokształcanie i doskonalenie nauczycieli klas początkowych na łamach czasopisma „Życie Szkoły” | 309 |
– Educating, training and developing of first grades teachers in "Życie Szkoły" (school life) magazine | 317 |