Marketing i wartość. Metodologiczne aspekty badania skuteczności działań marketingowych

Marketing i wartość. Metodologiczne aspekty badania skuteczności działań marketingowych

1 opinia

Format:

ibuk

Celem niniejszej pracy jest próba oceny stanu wiedzy i wskazania perspektyw rozwojowych dla marketingu rozumianego jako zbioru decyzji i działań podejmowanych w celu uzyskania pozytywnego wpływ na czynniki wzrostu wartości. W trzech rozdziałach autor przedstawił dwa modele skuteczności działań marketingowych wykorzystujące kategorię wartości, których autorzy wskazują brak badań wpływu działań marketingowych na wartość przedsiębiorstwa, a także własny model skuteczności działań marketingowych wykorzystujący koncepcję czynników wzrostu wartości i pojęcie kapitału marki K.L. Kellera. Zawarł analizy, opierając się na własnym modelu skuteczności działań marketingowych oraz na elementach metodologicznych badań empirycznych dotyczących skuteczności działań marketingowych: na rynku konsumpcyjnym (business-to-consumer); na rynku zatrudnienia (employer branding); na rynku dóbr zaopatrzeniowych (business-to-business); na rynku finansowym (w zakresie relacji inwestorskich). Autor zaproponował też wskazówki metodologiczne dotyczące dalszych badań tego problemu w poszczególnych obszarach badawczych.


Rok wydania2012
Liczba stron265
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-198-0
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  1. Modele skuteczności działań marketingowych wykorzystujące kategorię wartości     13
  1.1. Model relacji między aktywami rynkowymi a wartością dla akcjonariuszy R.K. Srivastavy, T.A. Shervaniego i L. Faheya     13
  1.2. Model skuteczności działań marketingowych R.T. Rusta, T. Amblera, G.S. Carpentera, V. Kumara i R.K. Srivastavy     19
  1.3. Główne kategorie w modelach skuteczności działań marketingowych     22
  1.4. Model skuteczności działań marketingowych w oparciu o wartość i kapitał marki     39
  
  2. Badania empiryczne skuteczności działań marketingowych     56
  2.1. Badania na rynku business-to-consumer     57
  2.1.1. Badania wpływu działań marketingowych na kapitał marki     57
  2.1.2. Badania wpływu ocen jakości, satysfakcji i zaufania na zachowania konsumentów     76
  2.2. Badania na rynku zatrudnienia     95
  2.3. Badania na rynku business-to-business     112
  2.4. Badania relacji inwestorskich     139
  2.4.1. Identyfikacja zdarzeń wpływających na wartosć rynkową przedsiębiorstwa     145
  2.4.2. Badania jawności i przejrzystości informacji inwestorskiej     170
  
  3. Badania skuteczności działań marketingowych - problemy i wskazówki metodologiczne     189
  3.1. Badania na rynku business-to-consumer     189
  3.2. Badania na rynku zatrudnienia     196
  3.3. Badania na rynku business-to-business     204
  3.3.1. Opis oferty business-to-business przy wykorzystaniu koncepcji czynników wzrostu wartości     204
  3.3.2. Efektywność działań sprzedażowych – analiza menedżerska     221
  3.4. Badania relacji inwestorskich     231
  
  Uwagi końcowe     244
  Literatura     251
  Indeks rzeczowy     260
  Spis rysunków     261
  Spis tabel     262
RozwińZwiń