Przemiany współczesnego uniwersytetu od idei von Humboldta do modelu uczelni przedsiębiorczej

-20%

Przemiany współczesnego uniwersytetu od idei von Humboldta do modelu uczelni przedsiębiorczej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

12,48  15,60

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

12,4815,60

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka ta jest wynikiem badań prowadzonych przez autorkę nad przemianami w obrębie dyskursu na temat kształtu i roli współczesnego uniwersytetu oraz procesu kształcenia na poziomie akademickim, związanymi z próbami pogodzenia tradycyjnego modelu uniwersytetu opartego na ideach von Humboldta z zasadami leżącymi u podstaw idei uczelni przedsiębiorczej działającej w warunkach rynkowych.


Liczba stron144
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7525-626-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Część I. Ramy teoretyczno-badawcze analizy    15
  Rozdział 1. Nauka jako społeczny proces – perspektywa krytyczna    15
  1.1. Wstęp    15
  1.2. Rozwój nauki w kolejnych epokach historycznych    16
  1.2.1. Rozwój nauki w średniowieczu    16
  1.2.2. Rozwój nauki w wiekach XV–XVII    20
  1.2.3. Rozwój nauki w wiekach XVIII i XIX    22
  1.2.4. Rozwój nauki w końcu wieku XIX i na początku wieku XX    25
  1.2.5. Rozwój nauki po drugiej wojnie światowej    27
  1.2.6. Podsumowanie    29
  1.3. Diagnoza aktualnych przemian edukacyjnych i naukowo-badawczych    30
  1.4. Zagadnienie wiedzy i władzy z punktu widzenia krytycznej refleksji w obszarze nauk społecznych    40
  1.4.1. Freud, Marks i Nietzsche    41
  1.4.2. Marksizm: szkoła frankfurcka i Gramsci    44
  1.4.3. Poststrukturalizm: Foucault    47
  1.4.4. Koncepcje odtwarzania kultury u Bourdieu i Bernsteina    48
  1.4.5. Krytyczna analiza dyskursu    49
  1.4.5.1. Krytyczna analiza dyskursu a współczesne teorie socjologiczne    52
  1.4.6. Koncepcja działań pozornych Jana Lutyńskiego    56
  1.4.7. Podsumowanie    57
  Rozdział 2. Krytyczna analiza dyskursu jako metoda badawcza    58
  2.1. KAD a różne odmiany analizy dyskursu    58
  2.2. Schemat analityczny KAD    59
  2.3. Wybrane zagadnienia językowe    62
  2.3.1. Związki semantyczne i gramatyczne    62
  2.3.2. Strategie legitymizacji    63
  2.3.3. Twierdzenia    63
  2.3.4. Metafora    63
  2.3.5. Modalność    64
  2.4. Uzasadnienie wyboru metody    64
  Część II . Ramy empiryczne analizy    67
  Rozdział 3. Charakterystyka porządku dyskursu w systemie szkolnictwa wyższego w Polsce    67
  3.1. Wstęp    67
  3.2. Koncepcja uzasadnień porządku społecznego    67
  3.3. Dobór materiałów badawczych i ich prezentacja    68
  3.3.1. Informator z 1978 r. .    69
  3.3.2. Informator z 2005 r. .    77
  3.3.2.1. „Historia”    79
  3.3.2.2. „Uniwersytet Łódzki dzisiaj”    84
  3.4. Podsumowanie    86
  Rozdział 4. Obszary potencjalnej pozorności w dyskursie systemu szkolnictwa wyższego jako ilustracja nowych struktur władzy i zasad kontroli    88
  4.1. Rozumienie pozorności    88
  4.2. Obszary potencjalnej pozorności w systemie szkolnictwa wyższego – zarys teoretyczny    89
  4.3. Obszary potencjalnej pozorności w systemie szkolnictwa wyższego – rezultaty empiryczne    90
  4.3.1. Analiza pierwszego listu    90
  4.3.2. Analiza drugiego listu    94
  4.3.2.1. Uniwersalny mechanizm ideologiczny – analiza porównawcza sposobu komunikowania uczelni i przedsiębiorstwa    98
  4.4. Podsumowanie    101
  Rozdział 5. Unaukowienie dyskursu w systemie organizacji i zarządzania. Akademicka kultura oraz naukowo-badawczy i dydaktyczny sposób postępowania w przedsiębiorstwach    103
  5.1. Przykład empiryczny    103
  5.2. Podsumowanie    109
  Rozdział 6. Charakterystyka dyskursu o edukacji w strategii rozwoju edukacji    111
  6.1. Wstęp    111
  6.2. Materiał empiryczny 1    111
  6.3. Materiał empiryczny 2    117
  6.4. Podsumowanie    122
  Rozdział 7. Charakterystyka dyskursu o szkolnictwie wyższym. Między ekspertyzą a humanistycznym wglądem – analiza dyskusji o reformie szkolnictwa wyższego    123
  7.1. Wstęp. Przedmiot badania i procedura analityczna    123
  7.2. Podstawowy mechanizm dyskursowy w polskim systemie szkolnictwa wyższego    124
  7.3. Podstawowe stanowiska w dyskusji    125
  7.4. Analiza    127
  7.5. Podsumowanie    134
  Zakończenie    135
  Summary    137
  Bibliografia    139
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia