Network marketing. Kulturowe i osobowościowe wyznaczniki uczestnictwa w Amway

Network marketing. Kulturowe i osobowościowe wyznaczniki uczestnictwa w Amway

1 opinia

Format:

ibuk

„Dokonany solidny opis firmy Amway opiera się na prawidłowym założeniu Autorki tekstu, iż należy połączyć w udaną analityczną całość niektóre koncepcje zwane teoretycznymi z empirycznymi danymi. Stąd wybór takich problemów, jak motywacja działalności gospodarczej, struktury organizacyjne jako fundament działalności, osobowość przedsiębiorców, kultura organizacyjna, w tym wartości, normy, symbole i zachowania uczestników tejże sieci. (...) W tym niezwykle cennym poznawczo tekście warto podkreślić teoretyczne i empiryczne walory pracy oraz jednolitą narrację, to jest psycho-socjologiczne udane opowiadanie, które oprócz rzetelnego opisu zawiera także pomysły na światową monografię nie pozbawioną wielu krytycznych myśli uważnego badacza”
Z recenzji prof. dr hab. Kazimierza Doktora


Rok wydania2011
Liczba stron232
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7525-600-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     11
  Założenia metodologiczne     17
  ZM.1. Cel pracy     17
  ZM.2. Główne hipotezy     18
  ZM.3. Metoda badawcza, podstawa źródłowa     18
  ZM.4. Charakterystyka zbiorowości badanej     23
  ZM.5. Struktura pracy     25
  Rozdział 1. Ramy teoretyczne     27
  1.1. Koncepcje kultury organizacji. System kultury     27
  1.1.1. Definicja kultury organizacyjnej     31
  1.1.2. Poziomy kultury organizacji     34
  1.1.3. Elementy kultury organizacji     36
  1.1.4. Funkcje kultury organizacyjnej     43
  1.1.5. Profile kultur organizacyjnych     44
  1.1.6. Podsumowanie     46
  1.2. Różne ujęcia struktury osobowości w psychologii i socjologii     48
  1.2.1. Wyznaczniki osobowościowe jednostki, a czynnikowa teoria struktury osobowości Raymonda B. Cattella     56
  1.2.2. Poziomy organizacji struktury osobowości w koncepcji H. J. Eysencka jako wyznaczniki zachowań ludzkich     59
  1.2.3. Podsumowanie     62
  1.3. Podsumowanie rozdziału 1     63
  Rozdział 2. Sprzedaż sieciowa (network marketing) – nowa forma organizacyjna     66
  2.1. Analiza sieciowa jako typ struktury społecznej     66
  2.2. Ewolucja koncepcji marketingu bezpośredniego     71
  2.3. Marketing sieciowy, definicja, różnice w sposobie dystrybucji towarów     74
  2.4. Marketing sieciowy w Polsce     82
  2.5. Podsumowanie rozdziału 2     91
  Rozdział 3. Amway jako firma działająca w systemie sprzedaży bezpośredniej     93
  3.1. Sposób zorganizowania Amway     93
  3.2. Opis działalności Amway jako spółki z ograniczoną odpowiedzialnością     98
  3.2.1. Przedmiot działalności spółki     98
  3.2.2. Główne produkty spółki     99
  3.2.3. Elementy zarządzania personelem     101
  3.2.4. Poziom sprzedaży     104
  3.2.5. Zasady powstawania sieci sprzedaży w Amway Corporation .    105
  3.3. Charakterystyka osób współpracujących z Amway. Niezależni przedsiębiorcy (dystrybutorzy)    107
  3.4. Strategia, misja, wizja     114
  3.5. Podsumowanie rozdziału 3     121
  Rozdział 4. Proces motywacji     125
  4.1. Modele motywacji     127
  4.2. Przegląd teorii motywacji     128
  4.3. Proces motywowania     134
  4.4. System motywowania niezależnych przedsiębiorców w organizacji Amway     137
  4.5. Motywacje niezależnych przedsiębiorców do uczestnictwa w organizacji Amway    140
  4.6. Podsumowanie rozdziału 4     148
  Rozdział 5. Analiza osobowości niezależnego przedsiębiorcy Amway     150
  5.1. Typ osobowości Niezależnego Przedsiębiorcy Amway. Analiza wyników badań testem EPQ-R uzyskanych w grupie badanych niezależnych przedsiębiorców oraz w grupie kontrolnej     152
  5.1.1. Niezależni przedsiębiorcy     152
  5.1.2. Grupa kontrolna     158
  5.2. Elementy dominujące w strukturze osobowości uczestników organizacji Amway. Analiza wyników uzyskanych przez niezależnych przedsiębiorców i grupę kontrolną przy pomocy testu R. B. Cattella     160
  5.2.1. Niezależni przedsiębiorcy     160
  5.2.2. Grupa kontrolna     163
  5.3. Podsumowanie rozdziału 5     164
  Rozdział 6. Wybrane elementy kultury organizacyjnej firmy Amway     167
  6.1. Wartości i normy kulturowe     167
  6.2. Symbolika Amway Corporation     173
  6.2.1. Artefakty fizyczne     173
  6.2.1.1. Położenie geograficzne, budynki, wystrój wnętrz oraz przedmioty materialne     173
  6.2.1.2. Ubiór, wygląd zewnętrzny oraz dystynkcje     174
  6.2.2. Ekspresja słowna     179
  6.2.2.1. Budowanie marzeń jako droga do pozytywnej identyfikacji niezależnych przedsiębiorców z firmą Amway     182
  6.2.2.2. Interpretacja „sukcesu” w firmie Amway     185
  6.3. Wierzenia, mity, opowieści     192
  6.4. Rytuały zbiorowe oraz częstotliwość kontaktów     197
  6.5. Typy kultury organizacyjnej Amway     201
  6.6. Podsumowanie rozdziału 6     204
  Zakończenie     207
  Słowniczek pojęć stosowanych w organizacji Amway     216
  Bibliografia     220
  Spis rysunków     228
  Spis tabel     230
  Załącznik – Kodeks Etyczny Amway     231
RozwińZwiń