Badania jakościowe t.1

Podejścia i teorie

2 oceny

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

30,10  43,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

30,1043,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Tom 1 skupia się na głównych teoriach w ramach badań jakościowych, prezentując również podstawowe problemy, jakie może napotkać badacz w trakcie projektowania, a następnie realizacji badań. Dokładnie omówiono w nim takie podejścia, jak antropologia wizualna, badania w działaniu, etnografia czy teoria ugruntowana.


Liczba stron252
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-20657-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

[]ROZDZIAŁ . Projektowanie badania jakościowego (Agata Stasik, Adam Gendźwiłł)    1
  1.1. Teoria a problem, czyli o formułowaniu problemu badawczego    3
  1.2. Problem a metoda, czyli o doborze metod    10
  1.3. Metoda a realizacja badania, czyli o zasobach niezbędnych do prowadzenia badań    14
  1.4. Podsumowanie    20
  Polecane lektury    20
  Bibliografia    21
  ROZDZIAŁ 2. Etyka w badaniach jakościowych (Sylwia Ciuk, Dominika Latusek-Jurczak)    23
  2.1. Tworzenie projektu badawczego a kwestie etyczne    25
  2.2. Uzyskanie zgody na badanie    26
  2.3. Ochrona danych i tożsamości badanych    31
  2.4. Utrzymywanie relacji z badanymi    33
  2.5. Prezentacja wyników badań w terenie    36
  2.6. Podsumowanie    37
  Polecane lektury    39
  Bibliografia    39
  ROZDZIAŁ 3. Pułapki i dylematy w badaniach jakościowych (Beata Glinka, Przemysław Hensel)    41
  3.1. Typowe pułapki w badaniach jakościowych    41
  3.2. Projekt badania    44
  3.3. Prowadzenie badania    47
  3.4. Wnioskowanie i przygotowywanie tekstów    50
  3.5. Podsumowanie    54
  Polecane lektury    54
  Bibliografia    54
  ROZDZIAŁ 4. Znaczenie paradygmatów w badaniach jakościowych (Bartosz Sławecki)    57
  4.1. Paradygmaty w naukach społecznych    58
  4.1.1. Pojęcie i znaczenie paradygmatów w nauce    58
  4.1.2. Nauki społeczne i nauki przyrodnicze    61
  4.2. Struktura paradygmatów    66
  4.2.1. Założenia ontologiczne, czyli dotyczące natury rzeczywistości społecznej    66
  4.2.2. Założenia epistemologiczne, czyli dotyczące natury poznania naukowego    67
  4.2.3. Metodologie    71
  4.3. Rodzaje paradygmatów w naukach społecznych    75
  4.3.1. Dwa wymiary – cztery paradygmaty: klasyfikacja Gibsona Burella i Garetha Morgana    75
  4.3.2. Pięć podstawowych paradygmatów: koncepcja Egona Guby i Yvonny Lincoln    79
  4.4. Podsumowanie. Po co komu wiedza o paradygmatach w naukach społecznych, czyli o praktycznej użyteczności paradygmatów    81
  Polecane lektury    85
  Bibliografia    85
  ROZDZIAŁ 5. Teoria ugruntowana (Przemysław Hensel, Beata Glinka)    89
  5.1. Teoria ugruntowana – geneza metody    90
  5.2. Strategia prowadzenia badań    91
  5.2.1. Teoretyczne pobieranie próbek i nasycenie teoretyczne    92
  5.2.2. Zbieranie danych i prowadzenie notatek    93
  5.2.3. Kodowanie i identyfikacja idei lub koncepcji    95
  5.2.4. Generowanie teorii    104
  5.3. Nieporozumienia związane z teorią ugruntowaną    106
  5.4. Podsumowanie. Wykorzystanie teorii ugruntowanej    108
  Polecane lektury    111
  Bibliografia    112
  ROZDZIAŁ 6. Action research, czyli o badaniach w działaniu (Davydd J. Greenwood) (tłum. Marta Höffner)    115
  6.1 Czym nie są i czym są badania w działaniu    116
  6.2. Podstawy badań w działaniu    119
  6.3. Prowadzenie badań w działaniu    122
  6.4. Przykłady badań w działaniu    125
  6.5. Różnorodność badań w działaniu    130
  6.6. Problemy związane z prowadzeniem badań w działaniu    133
  Polecane lektury    136
  Bibliografia    136
  ROZDZIAŁ 7. Antropologia wizualna (Sławomir Magala) (tłum. Marta Höffner)    141
  7.1. Próba zdefiniowania antropologii wizualnej    142
  7.2. Fotografia – „matka założycielka” antropologii i socjologii wizualnej    144
  7.3. Fotografia w kontekście wyważonego paradygmatu jakościowego    148
  7.4. Przykłady wizualnej łączności między sztuką, badaniami a zarządzaniem    150
  7.4.1. Otwarci – Zamknięci    150
  7.4.2. Wizualne narracje między ekranami dotykowymi a wspólnotami    153
  7.5. Widok cudzego cierpienia, czyli antropologia wizualna marketingu politycznego    158
  7.6. Zamiast podsumowania    162
  Polecane lektury    164
  Bibliografia    164
  ROZDZIAŁ 8. Etnografia (Monika Kostera, Paweł Krzyworzeka)    167
  8.1. Miejsce etnografii wśród badań jakościowych    168
  8.2. Cechy etnografii    169
  8.3. Metody badawcze w etnografii    172
  8.3.1. Obserwacja    172
  8.3.2. Wywiad    175
  8.3.3. Analiza tekstu    177
  8.3.4. Metody badania rzeczywistości wyobrażonej    178
  8.4. Notatki z badań    178
  8.5. Interpretacja    180
  8.6. Pisanie etnografii    181
  Polecane lektury    185
  Bibliografia    185
  ROZDZIAŁ 9. Jak zostałem etnografem. Opowieść konfesyjna (Gideon Kunda) (tłum. Filip Rogalski)    189
  9.1. Moje początki    190
  9.1.1. Wojsko: pytania zasadnicze    191
  9.1.2. Ekonomia: pierwsze poszukiwania odpowiedzi    191
  9.1.3. Psychoanaliza: lekcja interpretacji    192
  9.1.4. Psychologia organizacji: nauka metody    194
  9.1.5. Zarządzanie: kolejny zwrot w karierze    198
  9.2. Ameryka i jej postacie    199
  9.3. Badania nabierają kształtu    201
  9.4. Nareszcie w terenie    202
  9.5. Interpretacja w terenie    204
  9.5.1. Przełom: pojawia się sens    205
  9.5.2. Badania nakierowane: pościg za kulturą    207
  9.6. Po terenie: interpretacja wstecz    208
  9.7. Sztuka kodowania    209
  9.8. Sztuka i rzemiosło pisania    212
  9.9. Na zakończenie    214
  ROZDZIAŁ 10. Storytelling, czyli o materialności praktyk opowiadania (David M. Boje, Nazanin Tourani) (tłum. Marta Höffner)    215
  10.1. Komunikacja poprzez kulturę    216
  10.2. Żywa materialność i metodologia ontologicznego opowiadania    218
  10.3. Fizyka kwantowa a praktyka opowiadania    220
  10.3.1. Ontologia sprawczego realizmu    222
  10.4. Teoria aktora-sieci a żywa materialność praktyk opowiadania    225
  10.4.1. Całostka – materialność – onto-historia    226
  10.5. Praktyka opowiadania wśród autochtonów a żywa materialność    230
  10.5.1. Żywa materialność    230
  10.5.2. Czas    234
  10.5.3. Przestrzeń    235
  Bibliografia    240
  Indeks nazwisk    243
  Nota o autorach    249
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia