Badania jakościowe t.2

Metody i narzędzia

1 ocena

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

30,10  43,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

30,1043,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Tom 2 przybliża metody i narzędzia niezbędne w trakcie prowadzenia wywiadów indywidualnych, grup fokusowych, badań etnograficznych czy analizy dyskursu i dokumentów.


Liczba stron288
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-20658-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

[]ROZDZIAŁ . Studium przypadku (Marta Strumińska-Kutra, Izabela Koładkiewicz)    1
  1.1. Podstawowa charakterystyka strategii studium przypadku    2
  1.1.1. Czym jest, a czym nie jest strategia studium przypadku?    2
  1.1.2. Założenia strategii studium przypadku    5
  1.1.3. Typy studiów przypadku    12
  1.2. Jak realizować badania z użyciem strategii studium przypadku?    17
  1.2.1. Projektowanie badania jako tworzenie łańcucha dowodów    17
  1.2.2. Krok pierwszy: czego chcemy się dowiedzieć?    19
  1.2.3. Krok drugi: gdzie poszukiwać źrodeł danych?    20
  1.2.4. Krok trzeci: w jaki sposób zdobywać i selekcjonować dane?    23
  1.2.5. Krok czwarty: w jaki sposób analizować uzyskane dane empiryczne?    26
  1.2.6. Krok piąty: jak formułować wnioski z badań i pisać raport badawczy?    29
  1.3. Wady i zalety wykorzystania strategii studium przypadku    32
  1.3.1. Potencjalne ograniczenia i zagrożenia    32
  1.3.2. Zalety strategii studium przypadku    34
  1.4. Podsumowanie    36
  Polecane lektury    37
  Bibliografia    37
  ROZDZIAŁ 2. Obserwacja (Małgorzata Ciesielska, Katarzyna Wolanik Boström, Magnus Öhlander)    41
  2.1. Obserwacja jako metoda    42
  2.1.1. Obserwacja a problem badawczy    42
  2.1.2. Teren i dostęp do niego    43
  2.1.3. Selekcja – co, kogo, gdzie i kiedy obserwować?    44
  2.1.4. Role obserwatora    47
  2.1.5. Notatki z terenu    48
  2.2. Typy obserwacji    50
  2.2.1. Obserwacja bezpośrednia uczestnicząca    50
  2.2.2. Obserwcja bezpośrednia nieuczestnicząca    53
  2.2.3. Obserwacja pośrednia    55
  2.3. Podsumowanie    60
  Polecane lektury    65
  Bibliografia    65
  ROZDZIAŁ 3. Nowe techniki badań terenowych: shadowing (Barbara Czarniawska)    69
  3.1. Tradycyjna etnografia już nie wystarcza    69
  3.2. Shadowing i jego historia    72
  3.2.1. Cień dyrektora    74
  3.2.2. Na zakupach    76
  3.2.3. Lekcja analizy intersekcjonalnej    80
  3.3. Shadowing – porównanie z innymi technikami    86
  Polecane lektury    88
  Bibliografia    88
  ROZDZIAŁ 4. Podejście biograficzne (Paulina Bednarz-Łuczewska, Michał Łuczewski)    91
  4.1. Rozwój badań biograficznych    92
  4.2. Metody badań biograficznych    97
  4.2.1. Zalety badań biograficznych    99
  4.2.2. Ograniczenia badań biograficznych    104
  4.3. Podsumowanie    106
  Polecane lektury    107
  Bibliografia    107
  ROZDZIAŁ 5. Wywiad w badaniach jakościowych (Svetlana Gudkova)    111
  5.1. Rodzaje wywiadów    113
  5.2. Przygotowanie wywiadu    120
  5.3. Przeprowadzenie wywiadu    123
  5.4. Podsumowanie    128
  Polecane lektury    128
  Bibliografia    129
  ROZDZIAŁ 6. Badania fokusowe (Katarzyna Gawlik)    131
  6.1. Co to są badania fokusowe?    131
  6.2. Jak wygląda badanie fokusowe?    135
  6.2.1. Planowanie badania: próba badawcza i dobór respondentów    135
  6.2.2. Scenariusz badania fokusowego i rola moderatora    139
  6.2.3. W studiu fokusowym    142
  6.2.4. Kwestie etyczne    145
  6.3. Do czego służą badania fokusowe?    146
  6.4. Odmiany metody fokusowej    155
  6.5. Zamiast podsumowania: jak zadbać o sukces badania fokusowego    161
  Polecane lektury    162
  ROZDZIAŁ 7. Analiza dokumentów zastanych (Michał Łuczewski, Paulina Bednarz-Łuczewska)    163
  7.1. Dokumenty w badaniach społecznych    164
  7.2. Rodzaje dokumentów    165
  7.3. Przykłady zastosowania    165
  7.3.1. Formułowanie hipotez i problemów badawczych    166
  7.3.2. Eksploracja i opis zjawisk społecznych    168
  7.3.3. Wyjaśnienie zjawisk społecznych    173
  7.4. Problemy metodologiczne: dokument jako proces społeczny    176
  7.4.1. Rzetelność    176
  7.4.2. Trafność    181
  7.4.3. Trafność i rzetelność    183
  7.5. Podsumowanie    184
  Polecane lektury    185
  Bibliografia    185
  ROZDZIAŁ 8. Analiza dyskursu (Aylin Kunter) (tłum. Marta Höffner)    189
  8.1. Tekst    189
  8.2. Dyskurs    191
  8.3. Wymiary dyskursu    195
  8.4. Analiza dyskursu    196
  8.5. Przykładowa analiza dyskursu    197
  8.6. Zamiast podsumowania    199
  Polecane lektury    200
  Bibliografia    200
  ROZDZIAŁ 9. Etnografia wirtualna (Piotr Cichocki, Tomasz Jędrkiewicz, Robert Zydel)    203
  9.1. Etnografia jako perspektywa i metoda    203
  9.2. Internet: jedna czy wiele przestrzeni?    204
  9.3. Etnografia wirtualna: definicja    206
  9.4. Zastosowania etnografii wirtualnej    208
  9.5. Analiza treści wizualnych    209
  9.6. Obserwacja uczestnicząca    212
  9.7. Etyka badań internetowych    214
  9.8. Ograniczenia etnografii wirtualnej    215
  9.9. Podsumowanie    218
  Polecane lektury    219
  Bibliografia    219
  ROZDZIAŁ 10. Technika identyfikacji konstruktów osobistych (Dorota Bourne, Devi A. Jankowicz) (tłum. Marta Höffner)    221
  10.1. Psychologia konstruktów osobistych    221
  10.2. Najważniejsze cechy techniki identyfikacji konstruktów osobistych    228
  10.2.1. Przeprowadzanie wywiadu w ramach techniki Rep Grid    229
  10.2.2. Temat i elementy    230
  10.2.3. Konstrukty    231
  10.2.4. Tworzenie drabiny, tworzenie piramidy    232
  10.2.5. Szukanie konstruktów rdzennych i opór wobec zmiany    233
  10.3. Aspekt ilościowy i kilka przykładów zastosowań techniki Rep Grid    235
  10.4. Przykładowe zastosowanie techniki identyfikacji konstruktów osobistych    238
  10.5. Zamiast podsumowania    239
  Polecane lektury    243
  Bibliografia    244
  ROZDZIAŁ 11. Metody relacyjne w badaniach organizacji (Mustafa Özbilgin, Joana Vassilopoulou) (tłum. Marta Höffner)    247
  11.1. Ontologia i epistemologia relacyjności w badaniach organizacji    248
  11.2. Metody relacyjne: „ja” i refleksyjność badacza    255
  11.3. Metody relacyjne: „ja” i okoliczności    257
  11.4. Metody relacyjne: „ja” a inny    260
  11.5. Metody relacyjne: „ja”, inny i okoliczności    261
  11.6. Metody relacyjne: inni ludzie    266
  11.7. Metody relacyjne: inni ludzie i zjawiska społeczne (organizacyjne)    267
  11.8. Metody relacyjne: zjawiska organizacyjne (struktury lub okoliczności)    269
  11.9. Podsumowanie    270
  Polecane lektury    270
  Bibliografia    270
  Indeks nazwisk    277
  Nota o autorach    285
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia