Stymulowanie innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstwa w otoczeniu globalnej gospodarki wiedzy

-18%

Stymulowanie innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstwa w otoczeniu globalnej gospodarki wiedzy

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

26,53  32,35

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

26,5332,35

cena zawiera podatek VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Pod koniec pierwszego dziesięciolecia XXI wieku podnoszenie konkurencyjności i stwarzanie warunków dla rozwoju innowacyjności stają się najważniejszą kwestią zarówno z perspektywy sukcesu indywidualnego podmiotu gospodarczego, jak i całego państwa. Z tego też względu problematyka ta jest przedmiotem zainteresowań ogromnej liczby badaczy, co roku poświęca się jej wiele opracowań naukowych. W związku z tym we wstępie kolejnej pracy dotyczącej tego zagadnienia należy zdać pytania: Czy na rynku wydawniczym jest miejsce dla jeszcze jednej monografii z tego zakresu? Czy praca ta może zyskać zainteresowanie czytelnika? Współczesna gospodarka transformuje się w niespotykanym wcześniej tempie. Jesteśmy świadkami nowych zjawisk gospodarczych, które błyskawicznie zmieniają pozycje konkurencyjne nie tylko poszczególnych przedsiębiorstw, korporacji, ale także całych gospodarek. Wczorajsi potentaci dzisiaj mogą zmagać się z wielkimi problemami. Świadczą o tym mikroekonomiczne przykłady globalnych graczy z sektora finansowego takich jak nieistniejący już Lehman Brothers czy uratowany dzięki ogromnym nakładom z funduszy publicznych AIG. W przypadku sfery makroekonomicznej świadczy o tym na przykład stracona dekada lat dziewięćdziesiątych XX wieku Japonii, uznawanej za jedną z najbardziej innowacyjnych i konkurencyjnych gospodarek epoki powojennej, czy też aktualne problemy Stanów Zjednoczonych, cały czas odgrywających rolę lidera globalnej gospodarki opartej na wiedzy. Fakty te świadczą, że w warunkach niezwykle dynamicznej transformacji niemal każdej sfery współczesnego życia gospodarczego ekonomiści oraz specjaliści z zakresu zarządzania z jednej strony stoją wobec ogromu zagadnień do badania, z drugiej zaś gwarantuje to ciągły popyt na opracowania naukowe z tego zakresu. Z tego względu liczymy, że kolejna pozycja poświęcona problematyce stymulowania innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstwa w otoczeniu globalnej gospodarki wiedzy zyska zainteresowanie Czytelników zajmujących się badaniami uniwersyteckimi, a także może się okazać interesującą lekturą dla praktyków gospodarczych.


Rok wydania2010
Liczba stron308
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
ISBN-13978-83-231-2547-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Patron książki /    2
  Wprowadzenie /    5
  CZĘŚĆ I. Globalna gospodarka wiedzy otoczeniem innowacyjnego przedsiębiorstwa /    17
  1. BARBARA SIUTA-TOKARSKA - Konkurencyjność i innowacyjność polskiej gospodarki na tle wybranych gospodarek zagranicznych /    21
  2. MAŁGORZATA MADRAK-GROCHOWSKA - Filary polskiej gospodarki opartej na wiedzy /    37
  3. KATARZYNA ŻAK - Bezpośrednie inwestycje zagraniczne jako czynnik rozwoju i innowacyjności /    55
  4. TOMASZ GUTOWSKI, ANETA ONISZCZUK-JASTRZĄBEK - Strategiczne zachowania przedsiębiorstw na globalnym rynku /    71
  5. BARBARA RZEŹNIK - Strategiczne wyzwania dla zarządzania zasobami ludzkimi w gospodarce opartej na wiedzy /    83
  CZĘŚĆ II. Powiązania sieciowe w realiach gospodarki wiedzy: konsekwencje dla konkurencyjności przedsiębiorstwa/    97
  6. SYLWIA TALAR - Międzynarodowe powiązania kapitałowo-produkcyjne polskiego przemysłu /    101
  7. URSZULA SŁUPSKA - Koncepcja organizacji wirtualnej w gospodarce opartej na wiedzy /    117
  8. ALICJA ANTONOWICZ - Jednostki franchisingowe i własne w działalności sieci franchisingowych /    131
  9. KATARZYNA KUŹNIAR - Poszukiwanie efektywnych modeli współpracy uczelnie - przemysł jako wyzwanie gospodarki opartej na wiedzy w Polsce /    143
  CZĘŚĆ III. Budowanie przewag konkurencyjnych poprzez zarządzanie relacjami z interesariuszami przedsiębiorstwa oraz zarządzanie jakością /    157
  10. DAWID SZOSTEK - Znaczenie i pomiar satysfakcji klienta w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem /    161
  11. JOANNA HERNIK - Marketingowa zasada 3e w działalności małych i średnich podmiotów /    175
  12. BARBARA PIOTROWSKA, ŁUKASZ REZMER - Nowelizacja normy ISO 9001:2008 - przegląd, interpretacja zmian, wpływ na system zarządzania jakością przedsiębiorstwa /    189
  13. PAWEŁ ANTONOWICZ - Zmienne egzogeniczne funkcji dyskryminacyjnych w polskich modelach prognozowania upadłości przedsiębiorstw /    203
  14. PRZEMYSŁAW JEZIORSKI, MATEUSZ MRÓWKA - Uwarunkowania procesu restrukturyzacji dużych przedsiębiorstw na terenie województwa śląskiego /    217
  CZĘŚĆ IV. Wykorzystanie nowoczesnych form finansowana działalności przedsiębiorstwa jako instrument podnoszenia konkurencyjności /    235
  15. SYLWIA LIPIŃSKA-TYBURCZY - Dostępność kredytu bankowego dla przedsiębiorstw z sektora MSP /    239
  16. MACIEJ WOŹNIAK - Instrumenty finansowe wspierające dostęp małych i średnich przedsiębiorstw do kapitału obcego w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej - rozdział dopuszczony do publikacji /    255
  17. MARIUSZ LIPSKI - Możliwości efektywnego wykorzystania kredytu w rachunku bieżącym w grupie kapitałowej /    269
  18. JAROSŁAW BANAŚ - Ekonomiczny i informacyjny charakter elektronicznej współpracy przedsiębiorstw z bankami /    283
  Spis rysunków, wykresów, schematów /    297
  Spis tabel /    301
  Noty o autorach /    305
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia