Spór o granice poznania dzieła muzycznego

-20%

Spór o granice poznania dzieła muzycznego

2 oceny

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

21,36  26,70

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

21,3626,70

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka jest całościowym spojrzeniem na problematykę teoriopoznawczą związaną z dziełem muzycznym. Jest próbą określenia miejsca analizy dzieła muzycznego we współczesnej muzykologii, zdefiniowania jej źródeł i przedmiotów, usystematyzowania pojęć, problemów i metod analiz normatywnych i deskryptywnych oraz naświetlenia relacji między analizą dzieła a jego interpretacją. Obecne drugie wydanie uwzględnia najnowsze badania z tego zakresu.


Liczba stron283
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
ISBN-13978-83-231-2760-4
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie /    7
  
  Rozdział 1. O klasyfikacji analiz dzieła muzycznego /    19
  1. Analiza w świetle systematyzacji nauki o muzyce /    19
  2. Analiza a historia muzyki /    26
  3. Analiza a teoria muzyki /    35
  4. Analiza a estetyka muzyczna /    47
  
  Rozdział 2. Analiza dzieła muzycznego i jej źródła /    59
  1. Heurystyczne przedmioty analizy: między teorią edycji a historią recepcji /    59
  2. Materiały rękopiśmienne /    66
  3. Druki muzyczne /    73
  4. Dokumenty fonograficzne /    103
  
  Rozdział 3. Analiza dzieła muzycznego i jej przedmioty /    113
  1. Substancje i latencje muzyczne w kontekście
  psychofizjologicznej teorii poznania /    113
  2. Substancje proste: zupełny realizm epistemologiczny /    122
  3. Substancje złożone: ograniczony realizm epistemologiczny /    125
  4. Latencje formalnie konstytutywne: realizm sceptyczny /    128
  5. Latencje formalnie niekonstytutywne: „idealizm"
  epistemologiczny /    131
  
  Rozdział 4. Normatywne analizy dzieła muzycznego /    135
  1. Substancjalne przedmioty analizy: między obserwacją
  a eksperymentem /    135
  2. Liczenie: metrorytmika i diastematyka /    139
  3. Pomiar: tempo i brzmienie /    153
  4. Metody normatywne a prawa naukowe /    163
  5. Analiza normatywna a prawa historyczne /    168
  
  Rozdział 5. deskryptywne analizy dzieła muzycznego /    177
  1. Ideologie i praktyki muzycznej moderny a ontologiczne i epistemologiczne konteksty analizy /    177
  2. Modernizm: aspekty logocentryczne /    183
  3. Pierwsza moderna: aspekty procesualne /    189
  4. Moderna wyjęta spod prawa: aspekty pragmatyczne /    194
  5. Druga moderna: aspekty „strukturalne" - sformalizowane /    200
  6. Postmodernizm: aspekty synkretyczne /    207
  
  Rozdział 6. analiza dzieła muzycznego i jej „artes
  interpretandi" /    213
  1. Jakiej interpretacji wymaga analiza? /    213
  2. O wewnętrznej i zewnętrznej interpretacji dzieła
  oraz kategoriach sensu i treści /    218
  3. O niektórych trudnościach przejścia od analizy
  do interpretacji zewnętrznej na jednym przykładzie /    226
  4. O skalarnych kryteriach oceny autonomicznych
  wartości dzieła /    235
  
  Podsumowanie /    247
  Bibliografia /    263
  Summary. musical work analysis. an epistemological debate /    275
  Indeks osobowy /    277
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia