Pedagogika ogólna a teoria i praktyka dydaktyczna

-20%

Pedagogika ogólna a teoria i praktyka dydaktyczna

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

30,24  37,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 37,80 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 27,22 zł  


30,24

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

e-ISBN: 978-83-233-8696-4


Pedagogika jest nauką zarówno teoretyczną, jak i praktyczną. Poszukiwanie i analizowanie związków pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną pozostaje wciąż aktualnym i nadal niewystarczająco zbadanym zagadnieniem we współczesnej literaturze ogólnopedagogicznej i dydaktycznej. Wydaje się, że obie podstawowe nauki pedagogiczne, którymi są pedagogika ogólna i dydaktyka ogólna, mogą być dla siebie bardziej użyteczne. Podejmowanie prób wiązania tych dyscyplin naukowych w teorii oraz praktyce edukacyjnej może przynosić korzyści poznawcze i praktyczne, z jednej strony skutkować wzbogaceniem wiedzy ogólnopedagogicznej i dydaktycznej, z drugiej natomiast dostarczać konkretnych rozwiązań badaczom pedagogicznym, pedagogom, nauczycielom i wychowawcom.


Inspiracją do stworzenia niniejszego tomu była chęć ukazania teoretycznych i praktycznych powiązań między pedagogiką ogólną a teorią i praktyką dydaktyczną zarówno w sferze możliwości, jak i praktycznych realizacji.
(Ze Wstępu)


Rok wydania2011
Liczba stron282
KategoriaPedagogika ogólna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-3079-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  Część I. Związki pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną – rozważania ogólne
  Stanisław Palka: Związki pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną     11
  Urszula Morszczyńska: Normy dydaktyczne w świetle norm pedagogiki ogólnej i wartości     27
  Małgorzata Bereźnicka: Miejsce i rola wartości w pedagogice     41
  Teresa Giza: Innowacyjność jako kategoria ogólnopedagogiczna i dydaktyczna     55
  Ewa Szadzińska: Ogólnopedagogiczny kontekst badań nad praktyką procesu kształcenia     69
  Anna Sajdak: Wybrane teorie i praktyki dydaktyki szkoły wyższej. Inspiracje dla pedagogiki ogólnej     83
  Katarzyna Bartosik: Kultura pedagogiczna a procesy kształcenia i wychowania     107
  Jadwiga Kędzierska: O niektórych przyczynach trudności w upowszechnianiu wiedzy pedagogicznej     121
  Część II. Związki pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną – przykłady i propozycje
  Marta Myszkowska-Litwa: Związki pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką kształcenia na przykładzie wychowania intelektualnego     131
  Jolanta Bonar: Wychowanie do twórczości w ujęciu pedagogiki ogólnej i w praktyce kształcenia wczesnoszkolnego     143
  Irena Stańczak: Pedagogiczna idea podmiotowości i partnerstwa w praktyce kształcenia wczesnoszkolnego     159
  Sylwia Grzegorzewska: Dydaktyczne możliwości zastosowania pedagogicznej idei indywidualizacji w edukacji wczesnoszkolnej     173
  Agata Kiluk: Pedagogiczna idea innowacyjności w praktyce szkolnej     187
  Marta Kowalczuk-Walędziak: Użyteczność wiedzy ogólnopedagogicznej w działalności społeczno-zawodowej pedagogów     203
  Bartłomiej Gołek: Miejsce wiedzy ogólnej i wiedzy z pedagogiki ogólnej w systemie wiedzy nauczyciela     221
  Danuta Skulicz: Ogólnopedagogiczne inspiracje konstruowania i badania programów kształcenia w szkole wyższej     235
  Agnieszka Włoch: Kształcenie i wychowanie teatralne młodzieży w procesie edukacji kulturalnej – założenia ogólnopedagogiczne a praktyka szkolna     245
  Bibliografia     265
RozwińZwiń