POLECAMY
-20%
Redakcja:
Format:
pdf, ibuk
e-ISBN: 978-83-233-8696-4
Pedagogika jest nauką zarówno teoretyczną, jak i praktyczną. Poszukiwanie i analizowanie związków pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną pozostaje wciąż aktualnym i nadal niewystarczająco zbadanym zagadnieniem we współczesnej literaturze ogólnopedagogicznej i dydaktycznej. Wydaje się, że obie podstawowe nauki pedagogiczne, którymi są pedagogika ogólna i dydaktyka ogólna, mogą być dla siebie bardziej użyteczne. Podejmowanie prób wiązania tych dyscyplin naukowych w teorii oraz praktyce edukacyjnej może przynosić korzyści poznawcze i praktyczne, z jednej strony skutkować wzbogaceniem wiedzy ogólnopedagogicznej i dydaktycznej, z drugiej natomiast dostarczać konkretnych rozwiązań badaczom pedagogicznym, pedagogom, nauczycielom i wychowawcom.
Inspiracją do stworzenia niniejszego tomu była chęć ukazania teoretycznych i praktycznych powiązań między pedagogiką ogólną a teorią i praktyką dydaktyczną zarówno w sferze możliwości, jak i praktycznych realizacji.
(Ze Wstępu)
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 282 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
ISBN-13 | 978-83-233-3079-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Część I. Związki pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną – rozważania ogólne | |
Stanisław Palka: Związki pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną | 11 |
Urszula Morszczyńska: Normy dydaktyczne w świetle norm pedagogiki ogólnej i wartości | 27 |
Małgorzata Bereźnicka: Miejsce i rola wartości w pedagogice | 41 |
Teresa Giza: Innowacyjność jako kategoria ogólnopedagogiczna i dydaktyczna | 55 |
Ewa Szadzińska: Ogólnopedagogiczny kontekst badań nad praktyką procesu kształcenia | 69 |
Anna Sajdak: Wybrane teorie i praktyki dydaktyki szkoły wyższej. Inspiracje dla pedagogiki ogólnej | 83 |
Katarzyna Bartosik: Kultura pedagogiczna a procesy kształcenia i wychowania | 107 |
Jadwiga Kędzierska: O niektórych przyczynach trudności w upowszechnianiu wiedzy pedagogicznej | 121 |
Część II. Związki pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną – przykłady i propozycje | |
Marta Myszkowska-Litwa: Związki pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką kształcenia na przykładzie wychowania intelektualnego | 131 |
Jolanta Bonar: Wychowanie do twórczości w ujęciu pedagogiki ogólnej i w praktyce kształcenia wczesnoszkolnego | 143 |
Irena Stańczak: Pedagogiczna idea podmiotowości i partnerstwa w praktyce kształcenia wczesnoszkolnego | 159 |
Sylwia Grzegorzewska: Dydaktyczne możliwości zastosowania pedagogicznej idei indywidualizacji w edukacji wczesnoszkolnej | 173 |
Agata Kiluk: Pedagogiczna idea innowacyjności w praktyce szkolnej | 187 |
Marta Kowalczuk-Walędziak: Użyteczność wiedzy ogólnopedagogicznej w działalności społeczno-zawodowej pedagogów | 203 |
Bartłomiej Gołek: Miejsce wiedzy ogólnej i wiedzy z pedagogiki ogólnej w systemie wiedzy nauczyciela | 221 |
Danuta Skulicz: Ogólnopedagogiczne inspiracje konstruowania i badania programów kształcenia w szkole wyższej | 235 |
Agnieszka Włoch: Kształcenie i wychowanie teatralne młodzieży w procesie edukacji kulturalnej – założenia ogólnopedagogiczne a praktyka szkolna | 245 |
Bibliografia | 265 |