INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
ibuk
Autorka przygotowała ujęcie monograficzne pojęcia bardzo ważnego dla pojedynczego człowieka i całych wspólnot, jakim jest "autorytet". Decydując się na eksplorację jednej kategorii, świadomie wybrała jej całościową analizę. Jest to rozprawa merytorycznie bardzo nośna, wartościowa i wzorcowa pod względem metodologicznym, badaczka zastosowała bowiem zróżnicowane metody ankietowe oraz wypracowania uczniów. Wyniki badań mogą być wykorzystane nie tylko do rozpoznania wartości współczesnej młodzieży, ale znajdą też zastosowanie w praktyce edukacyjnej.
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 244 |
Kategoria | Językoznawstwo |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej |
ISBN-13 | 978-83-7784-081-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 11 |
Rozdział 1 | 18 |
Sądy badaczy o autorytecie | 18 |
Rozdział 2 | 31 |
Wartości młodzieży współczesnej jako podstawa ustanawiająca autorytet | 31 |
Rozdział 3 | 53 |
Autorytety w werbalizacjach licealistów | 53 |
3.1. Autorytet w skojarzeniach uczniowskich | 53 |
3.2. Autorytet w definicjach uczniowskich | 58 |
3.3. Autorytety licealistów w wypowiedziach ankietowych | 64 |
3.4. Autorytety licealistów w dłuższych wypowiedziach pisemnych | 73 |
3.5. O potrzebie autorytetów | 97 |
3.6. Wpływ autorytetów na życie licealistów | 100 |
Rozdział 4 | 103 |
Uczniowskie wzorce osobowe | 103 |
4.1. Semantyczny obraz matki | 104 |
4.2. Semantyczny obraz ojca | 126 |
4.3. Semantyczny obraz nauczyciela | 147 |
Zakończenie | 171 |