INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
ibuk
(…) Postanowiono sprawdzić jakie są BIOGRAFICZNE UWARUNKOWANIA ŻYCIA SEKSUALNEGO. Biorąc pod uwagę fakt, że nie sposób objąć badaniami wszystkich prawdopodobnych uwarunkowań, z konieczności ograniczono zakres eksploracji badawczych do trzech aspektów: wydarzeń biograficznych, natężenia odczuwanej potrzeby seksualnej w rożnych okresach życia oraz preferowanych w rodzinie, szkole, wśród rówieśników modeli wychowania seksualnego. Praca ta może stanowić przyczynek do podjęcia szerszych i wszechstronniejszych dociekań badawczych, które dostarczyłyby obiektywnej i zweryfikowanej empirycznie wiedzy na temat czynników wpływających na aktywność seksualną człowieka.
Wyboru badanej populacji dokonano ze względu na fakt, iż studenci są specyficzną grupą, która wypracowała sobie charakterystyczny dla siebie zakres norm, wzorów zachowań i stylu życia. Są to też ludzie, którzy przygotowują się do podjęcia pracy i realizowania kariery zawodowej, by już za kilka lat moc w pełni uczestniczyć w życiu społecznym. Można zatem przypuszczać, iż to właśnie ta grupa będzie w dużej mierze nadawać kształt współczesnemu podejściu do seksualności człowieka (…)
frag. „wstępu” K. Waszyńska
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 204 |
Kategoria | Psychologia społeczna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2219-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
WPROWADZENIE | 7 |
I. BIOGRAFIA A PSYCHOLOGICZNE KONCEPCJE ROZWOJU | 11 |
1. Pojęcie biografii | 11 |
1.1. Biografia w naukach społecznych | 11 |
1.2. Biografia w ujęciu psychologii life-span | 14 |
1.3. Biografia w koncepcjach podmiotowych | 16 |
2. Koncepcje life-span i ich znaczenie w formułowaniu doświadczenia jednostki | 17 |
2.1. Modele rozwoju | 21 |
2.2. Koncepcje biograficzne | 23 |
3. Biografia a psychologiczne koncepcje doświadczenia | 30 |
3.1. Pojęcie doświadczenia w psychologii | 30 |
3.2. Pojęcie doświadczenia w koncepcji Marii Tyszkowej | 33 |
II. ŻYCIE SEKSUALNE CZŁOWIEKA – ANALIZA ZJAWISKA | 35 |
1. Seksualność człowieka – ustalenia definicyjne | 35 |
2. Życie seksualne i jego uwarunkowania | 38 |
2.1. Biologiczne aspekty życia seksualnego | 38 |
2.2. Psychospołeczne aspekty seksualności człowieka | 43 |
2.2.1. Rola wychowania seksualnego w rodzinie | 47 |
2.2.2. Rola szkoły w procesie wychowania seksualnego | 50 |
2.2.3. Rola rówieśników w procesie wychowania seksualnego | 51 |
3. Biografia seksualna – seksualność człowieka w cyklu życia | 53 |
4. Norma a zachowania seksualne | 66 |
III. METODOLOGICZNA CHARAKTERYSTYKA BADAŃ | 74 |
1. Problematyka badań | 74 |
2. Opis zmiennych | 77 |
3. Dobór osób do badań | 79 |
4. Techniki badawcze i przebieg badań | 81 |
5. Charakterystyka badanych osób | 84 |
IV. WYNIKI BADAŃ WŁASNYCH | 88 |
1. Biograficzne uwarunkowania seksualności studentów | 88 |
1.1. Czynniki biograficzne w aspekcie podejmowania współżycia seksualnego | 89 |
1.2. Czynniki biograficzne w aspekcie podejmowania zachowań homo- i heteroseksualnych | 128 |
1.3. Czynniki biograficzne w aspekcie podejmowania zachowań seksualnych o cechach zaburzeń preferencji seksualnych | 146 |
2. Opis i interpretacja wyników | 176 |
ZAKOŃCZENIE | 192 |
BIBLIOGRAFIA | 193 |
BIOGRAPHICAL DETERMINANTS OF SEXUAL LIFE (Summary) | 204 |