Z dziejów teorii i praktyki wychowania

Podręcznik akademicki

1 opinia

Format:

pdf, epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

25,84  38,00

Format: epub, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

25,8438,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Seria autorskich podręczników akademickich do pedagogiki jest kolejnym dopełnieniem polskiej literatury przedmiotu o nowe IMPULSY i spojrzenie na przedmiot jej naukowych badań, najbardziej palące dla praktyki problemy edukacyjne, opiekuńcze i wychowawcze oraz klasyczne lub/i nieznane jeszcze sposoby podejścia do ich rozwiązywania. W ponowoczesnej dobie naukowa wiedza rozwija się z nieprawdopodobną dynamiką, intensywnością i częstotliwością, toteż coraz trudniej jest adeptom tej profesji odnaleźć się w jej labiryncie. Autorzy serii wydawniczej zarówno potwierdzają aktualność przekazywanej nam wiedzy, jak i wychodzą w przyszłość z tym, co warte jest zatrzymania, refleksji czy dalszych badań. Właśnie dlatego nadałem tej serii tytuł: PEDAGOGIKA NAUCE I PRAKTYCE, bo każdy z autorów, pracując nad zakresem tematycznym własnej subdyscypliny naukowej, łączy w akademickim i podręcznikowym zarazem przekazie teraźniejszość z przyszłością, która na naszych oczach i tak staje się już przeszłością.


Czytelnikom podręczników nie tylko życzę miłej lektury, ale i zachęcam do wspólnej debaty, krytyki i recenzji, które nam wszystkim pomogą w doskonaleniu własnej twórczości.
prof. dr hab. Bogusław Śliwerski


Liczba stron322
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-983-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie do serii Pedagogika Nauce i Praktyce;    7
  Wstęp;    13
  STAROŻYTNOŚĆ;    17
  Rozdział 1 Instytucje, koncepcje i myśli o wychowaniu w starożytnej Grecji;    18
  Rozdział 2 Teoria i praktyka wychowania w starożytnym Rzymie;    42
  ŚREDNIOWIECZE;    57
  Rozdział 3 Wychowanie we wczesnym średniowieczu;    58
  Rozdział 4 Wychowanie między późnym średniowieczem a renesansem;    69
  RENESANS (ODRODZENIE);    83
  Rozdział 5 Renesansowe koncepcje pedagogiczne;    84
  Rozdział 6 Reformacja i kontrreformacja a wychowanie;    100
  MIĘDZY RENESANSEM A OŚWIECENIEM;    109
  Rozdział 7 Narodziny i rozwój realistycznych nurtów w wychowaniu    110
  OŚWIECENIE;    137
  Rozdział 8 Zachodnioeuropejskie wersje oświecenia i ich znaczenie dla teorii i praktyki wychowania;    138
  Rozdział 9 Oświecenie w Polsce;    165
  U PROGU CZASÓW WSPÓŁCZESNYCH;    179
  Rozdział 10 Teoria i praktyka wychowania u progu czasów współczesnych;    180
  Rozdział 11 Natywizm i związane z nim kierunki pedagogiczne;    200
  Rozdział 12 Edukacyjne koncepcje Nowego Wychowania;    215
  Rozdział 13 Socjologiczne nurty w teorii i praktyce wychowania;    241
  Rozdział 14 Pedagogika kultury, pedagogika religijna oraz pedagogiczne koncepcje Karola Marksa i Fryderyka Engelsa;    256
  CZASY WSPÓŁCZESNE;    275
  Rozdział 15 Wybrane nurty pedagogiczne oraz ich znaczenie dla teorii i praktyki wychowania;    276
  PIERWSZE DEKADY TERAŹNIEJSZOŚCI;    289
  Rozdział 16 Edukacyjny bilans XX i pierwszej dekady XXI wieku;    290
  Zakończenie;    301
  Bibliografia;    304
  Indeks rzeczowy;    311
  Indeks osób;    317
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia