Podstawowe problemy teorii wychowania fizycznego

-30%

Podstawowe problemy teorii wychowania fizycznego

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,36  24,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

17,3624,80

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Podręcznik poświęcony jest problemom ogólnej teorii wychowania oraz szczegółowym zagadnieniom teorii wychowania i rozwoju fizycznego człowieka z naciskiem na edukację dzieci i młodzieży. Autor wyjaśnia kluczowe pojęcia, takie jak „wychowanie”, „kształcenie”, „edukacja”, „kultura fizyczna”. Analizuje czynniki, środki i warunki występujące w wychowaniu fizycznym. Omawia metody kształcenia i wychowania fizycznego oraz kwestie związane z rozwojem fizycznym i motorycznym. Wiele miejsca zajmuje osoba nauczyciela, jego kompetencje, efektywność, innowacyjność, zaangażowanie i motywacja. Dużo uwagi poświęcono roli pedagoga jako promotora zdrowia i animatora aktywności fizycznej w czasie wolnym.


Jest to podręcznik dla studentów pedagogiki, nauczycieli wychowania fizycznego, a także nauczycieli akademickich.


Liczba stron222
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-952-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Rozdział 1. Teoria wychowania jako dyscyplina pedagogiczna    11
  Rozdział 2. Kultura fizyczna    15
   2.1. Zagadnienia terminologiczne    15
   2.2. Wzory kultury fizycznej na przestrzeni dziejów    17
   2.3. Formy uczestnictwa w kulturze fizycznej    21
  Rozdział 3. Wychowanie fizyczne    23
   3.1. Pojęcie wychowania    23
   3.2. Istota wychowania fizycznego    26
   fizycznego    27
   3.4. Teoretyczne podstawy fizycznego wychowania    31
   3.5. Cechy wychowania    32
   3.6. Teoretyczne podstawy fizycznego kształcenia    34
   3.7. Błędy w procesie wychowania    36
  Rozdział 4. Cele wychowania fizycznego    45
   4.1. Aksjologiczne podstawy celów wychowania fizycznego    45
   4.2. Znaczenie wartości w edukacji szkolnej    47
   4.3. Definicje wartości w kontekście różnych dziedzin nauki    48
   4.4. Klasyfikacja wartości – podział dychotomiczny wartości    52
   4.5. Istota i znaczenie celów wychowania    53
   4.6. Funkcje celów wychowania    54
   4.7. Rodzaje celów wychowania fizycznego    58
   4.8. Kompetencje ucznia    61
  Rozdział 5. Czynniki, środki i warunki wychowania fizycznego    65
  Rozdział 6. Funkcje ruchu    69
   6.1. Ruch jako czynnik stymulujący    69
   6.2. Ruch jako czynnik adaptacyjny    70
   6.3. Ruch jako czynnik kompensacyjny i korekcyjny    71
   Rozdział 7. Rozwój fizyczny człowieka    75
   7.1. Pojęcie rozwoju fizycznego i jego uwarunkowania    75
   7.2. Ocena rozwoju fizycznego    77
   7.3. Kontrola stanu fizycznego dzieci i młodzieży    80
   7.4. Zmiany w postawie ciała    81
   7.5. Metody oceny postawy ciała    82
   7.6. Charakterystyka rozwoju fizycznego i motorycznego dzieci i młodzieży    85
  Rozdział 8. Motoryczność ludzka    93
   8.1. Przejawy motoryczności    93
   8.2. Interpretacja podstawowych pojęć związanych z motorycznością    98
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia