Humanistyka i zarządzanie. W poszukiwaniu obszarów badawczych i inspiracji metodologicznych

Humanistyka i zarządzanie. W poszukiwaniu obszarów badawczych i inspiracji metodologicznych

1 opinia

Redakcja:

Piotr Górski

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

e-ISBN: 978-83-233-8472-4


Co zatem do zaoferowania zarządzaniu mają humaniści, autorzy tej książki? Patrząc z perspektywy badawczej, nauk o zarządzaniu wskazują na zróżnicowanie i wieloaspektowość rzeczywistości organizacyjnej, przestrzegają przed monokauzalizmem, a analizując ważne dla naukowej refleksji zjawiska sfery kultury, motywacji czy realizacji ról menedżerskich przedstawiają wypracowane na gruncie różnych dyscyplin humanistycznych podejścia metodologiczne. Szczególnie widoczne to jest w tych artykułach, których autorzy starają się przybliżyć czytelnikowi koncepcje zarządzania humanistycznego. Po drugie, z lektury zawartych w książce tekstów przebija się krytyczna postawa autorów, dyskusje z poglądami innych, rozważanie szerokiego spektrum argumentów, dostrzeganie konsekwencji przyjmowanych na gruncie nauk o zarządzaniu założeń i poszukiwani rozwiązań. Jakże takie podejście zgodne jest z duchem humanizmu właśnie.


(z Wprowadzenia Piotra Górskiego).


Rok wydania2009
Liczba stron202
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-2684-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie (Piotr Górski)    7
  Część I. Problemy badawcze    19
    Alojzy Czech, Arystotelesa rodzaje wiedzy a zarządzanie wiedzą organizacji w ujęciu D.G. Schwartza    19
    Dariusz Grzybek, Miejsce przedsiębiorcy w teorii ekonomii. Zarys historii problemu    27
    Piotr Górski, Menedżerowie, ich władza i wiedza w perspektywie ideologicznej    43
    Magdalena Fąfrowicz, Tadeusz Marek, Neurokognitywistyczna perspektywa w badaniach i projektowaniu systemów człowiek–technologia    57
  Część II. Zagadnienia metodologiczne    69
    Rafał Musialik, Kilka uwag o metodologii nauk o zarządzaniu    69
    Łukasz Sułkowski, Hermeneutyka zarządzania, czyli metodologia refleksji metaparadygmatycznej    79
    Aleksander Marcinkowski, Inspiracje antropologiczne w naukach o zarządzaniu: metafora źródłowa i zakorzenienie    95
    Lech Witkowski, Jak pokonać homo oeconomicus? (problem specyfiki zarządzania humanistycznego)    115
  Część III. Menedżerowie i praktyka zarządzania w perspektywie humanistycznej    145
    Grzegorz Mazurkiewicz, Zarządzanie szkołą w zmieniającej się rzeczywistości    145
    Jan Łuczyński, Zarządzanie humanistyczne jako źródło rozwoju indywidualnego    161
    Małgorzata Sternal, Menedżer czy lider, na pewno artysta... Kilka uwag o rozwoju zawodowym współczesnego menedżera    175
    Małgorzata Szelągowska, Motywowanie pracownika do kreatywności w przedsiębiorstwie    187
  Abstracts    195
  Noty biograficzne autorów    199
RozwińZwiń