Społeczne aspekty w opakowalnictwie

Społeczne aspekty w opakowalnictwie

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W monografii ukazano istotę społecznych aspektów w opakowalnictwie z uwzględnieniem krajowych uwarunkowań rozwoju branży opakowań na tle światowych trendów rozwoju tej sfery gospodarki. Przyjęto założenie, że punktem wyjścia rozważań dotyczących społecznych aspektów winna być analiza kierunków doskonalenia opakowań. Omówiono pojęcie zrównoważonego pakowania oraz kryteria, jakie powinno spełniać zrównoważone opakowanie, przedstawiono możliwości realizacji potrzeb społeczno-ekonomicznych poprzez opakowania produktów, a także zaprezentowano zagadnienia związane z bezpieczeństwem opakowań i zapakowanych produktów oraz środowiskowym aspektem opakowań. Podjęte w pracy rozważania dotyczyły również problematyki zarządzania środowiskowego jako kierunku doskonalenia przedsiębiorstw tworzących łańcuch opakowaniowy oraz postaw krajowych producentów opakowań i oczekiwań konsumentów w odniesieniu do opakowań w zakresie realizacji potrzeb społeczno-ekonomicznych.


Rok wydania2010
Liczba stron218
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-510-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  1. Rola opakowalnictwa w kształtowaniu zrównoważonego społeczeństwa    11
  
    1.1. Rozwój opakowalnictwa jako nauki    11
    1.2. Zrównoważone opakowania jako kierunek doskonalenia opakowań    20
    1.3. Współpraca podmiotów uczestniczących w realizacji wkładu opakowalnictwa w rozwój zrównoważonego społeczeństwa    36
  
  2. Branża opakowań i społeczne aspekty jej rozwoju    41
  
    2.1. Uwarunkowania rozwoju branży opakowań    41
    2.2. Możliwości realizacji potrzeb społeczno-ekonomicznych poprzez opakowania produktów    52
  
  3. Bezpieczeństwo produktów wprowadzanych na rynek    58
  
    3.1. Zagrożenia bezpieczeństwa opakowań    58
    3.2. Regulacje prawne dotyczące bezpieczeństwa opakowań i zapakowanych produktów    62
    3.3. Zapewnienie bezpieczeństwa opakowań oraz zapakowanych produktów    81
  
  4. Aspekty środowiskowe opakowań    89
  
    4.1. Opakowania i odpady opakowaniowe    89
    4.2. Gospodarka odpadami opakowaniowymi w ujęciu kompleksowym    96
    4.3. Regulacje prawne dotyczące gospodarki odpadami oraz odpadami opakowaniowymi    99
    4.4. Wymagania ekologiczne stawiane opakowaniom    110
  
  5. Zarządzanie środowiskowe jako element doskonalenia działalności środowiskowej przedsiębiorstw tworzących łańcuch opakowaniowy    126
  
    5.1. Obszary tematyczne zarządzania środowiskowego    126
    5.2. Systemy zarządzania środowiskowego    128
    5.3. Środowiskowa ocena funkcjonowania    131
    5.4. Ocena cyklu życia    133
    5.5. Etykiety i deklaracje środowiskowe    139
    5.6. Projektowanie i rozwój opakowań    146
    5.7. Komunikacja środowiskowa    149
    5.8. System EMAS jako unijny instrument zarządzania środowiskowego    154
  
  6. Analiza postaw producentów opakowań oraz oczekiwań konsumentów w zakresie społecznych aspektów opakowań    158
  
    6.1. Postawy producentów opakowań w zakresie kreowania społecznych aspektów opakowań    158
    6.2. Oczekiwania konsumentów dotyczące opakowań w zakresie realizacji ich potrzeb    169
  
  Zakończenie    184
  
  Literatura    190
  Indeks rzeczowy    213
  Spis tabel    215
  Spis rysunków    217
RozwińZwiń