Public Relations jako funkcja zarządzania w organizacjach

-17%

Public Relations jako funkcja zarządzania w organizacjach

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

41,50  50,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 50,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 38,50 zł  


41,50

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Prezentowany tom to kolejna publikacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach poświęcona badaniom, analizie oraz rozważaniom dotyczącym Public Relations. Zbiór artykułów prezentuje zagadnienia, które w ostatnim czasie stały się przedmiotem naukowych eksploracji wśród badaczy zajmujących się Public Relations. Obserwacja i badania praktyki, jak również analiza prowadzonych przez niektóre ośrodki badawcze konkretnych zagadnień z zakresu PR, pozwoliły wyróżnić trzy zasadnicze obszary naukowych dociekań w ramach dziedziny, jaką jest współczesne Public Relations:


1. Rola i znaczenie PR w strategii organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania PR w nowych sferach życia społeczno-gospodarczego;


2. Rola i znaczenie PR w zarządzaniu publicznym;


3. Wzrost znaczenia nowych mediów w działalności PR przy słabnącym znaczeniu mediów tradycyjnych.


Wyróżnione obszary badawcze ujawniają, czym zajmują się dzisiaj naukowcy, jak również stanowią dowód pewnych trendów w rozwoju Public Relations. I tak, poszukiwanie teorii PR koncentruje się przede wszystkim na badaniach realizowanych w sektorze gospodarczym, jednakże stopniowo coraz większym zainteresowaniem cieszą się nowe społeczne dziedziny, jakimi są różnego rodzaju instytucje publiczne. O tym, że polityka odciska swoje piętno na polskim PR zorientować się można po włączeniu telewizora czy Internetu. Jednak badania sfer politycznych nadal wymagają szerszego spojrzenia na relacje polityków, partii politycznych z odbiorcami ich przekazów adresowanych nie tylko do wyborców. Ostatnie omawiane w książce zagadnienie to konsekwencja rozwoju nowych technologii, a dotyczy dynamicznie dojrzewających nowych mediów, nazywanych także mediami społecznościowymi. Wzbudzają one wiele kontrowersji, ale przede wszystkim zachęcają do badań nad ich skutecznością, możliwościami efektywnego komunikowania, a także miejscem w rywalizacji ze starymi mediami o świadomość odbiorców. Ten ostatni aspekt badań w obszarze Public Relations ma szczególne znaczenie w społeczeństwie informacyjnym, w cywilizacji sieci oraz nowych technologii, które zmieniają oblicze komunikowania, w tym - Public Relations.


Rok wydania2011
Liczba stron450
KategoriaPublic Relations
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7246-691-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    9
  Krystyna Wojcik: NURT KRYTYCZNY W TEORII PUBLIC RELATIONS. NOWE KONCEPCJE TEORETYCZNE CZY TYLKO KONTESTOWANIE DOTYCHCZASOWYCH PODEJŚĆ BADAWCZYCH, MODELI I WZORCÓW DZIAŁANIA    17
  Część I: PUBLIC RELATIONS W ZARZĄDZANIU ORGANIZACJAMI. NOWE KONCEPCJE, NOWE WYZWANIA    41
    Monika Bartoszak, Jacek Trębecki: KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA – CZYNNIK SUKCESU KOMUNIKACYJNEGO ORGANIZACJI    43
    Dorota Dolińska-Weryńska: CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA MARKI    61
    Krzysztof Gołata: WIZERUNEK PRZEDSIĘBIORSTWA W KRYZYSIE (NA PRZYKŁADZIE TOYOTY)    77
    Irena Kamińska-Radomska: ETYKIETA BIZNESU W KREOWANIU WIZERUNKU    94
    Jolanta Kubicka: ETYCZNE ASPEKTY PUBLIC RELATIONS    105
    Paweł Sarna: CZY PR POTRZEBUJE RETORYKI?    125
  Część II: ROLA PUBLIC RELATIONS W ZARZĄDZANIU PUBLICZNYM    135
    Anna Adamus-Matuszyńska, Dariusz Polakowski: PUBLIC RELATIONS W ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH    137
    Maria Buszman-Witańska: PUBLIC RELATIONS UCZELNI    169
    Katarzyna Dyaczyńska, Maria Kotas, Karolina Szymaniec: ROLA PROCESU KOMUNIKOWANIA W BUDOWANIU RELACJI Z INTERESARIUSZAMI JEDNOSTEK OCHRONY ZDROWIA. BADANIA SONDAŻOWE    185
    Piotr Dzik: TOŻSAMOŚĆ WIZUALNA JAKO NARZĘDZIE BUDOWY WIZERUNKU MIAST W POLSCE NA PODSTAWIE SYGNATUR PROMOCYJNYCH    201
    Adam Hajduga: INDUSTRIADA 2010 – PROMOCJA SIECIOWEGO PRODUKTU TURYSTYCZNEGO POPRZEZ WYDARZENIE. STUDIUM PRZYPADKU    222
    Paweł Kocoń, Renata Maćkowska: PUBLIC RELATIONS I WYKONYWANIE ZADAŃ ORAZ PEŁNIENIE FUNKCJI JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO W REALIZACJI IDEI SPOŁECZEŃSTWA OBYWATELSKIEGO    239
    Anna Lubecka: POZA-PR-OWSKIE KREOWANIE WIZERUNKÓW NARODOWYCH: PRZYKŁAD „ENTROPY”    256
    Grażyna Piechota: STRATEGIE KOMUNIKOWANIA ORGANIZACJI POŻYTKU PUBLICZNEGO Z POTENCJALNYMI DARCZYŃCAMI W KONTEKŚCIE MOTYWACJI POLAKÓW PRZY WYBORZE ORGANIZACJI, KTÓRYM PRZEKAZUJĄ 1% PODATKU    276
    Ks. Grzegorz Polok: ISTOTA PUBLIC RELATIONS W ŚWIADOMOŚCI STUDENTÓW STUDIÓW STACJONARNYCH I NIESTACJONARNYCH AKADEMII EKONOMICZNEJ W KATOWICACH W ŚWIETLE PRZEPROWADZONYCH BADAŃ    286
    Marta Ryniejska-Kiełdanowicz: ZNACZENIE CITY DIPLOMACY W MIĘDZYNARODOWEJ PROMOCJI MIAST    298
    Monika Łukasik-Duszyńska: UNIA EUROPEJSKA A OBYWATELE – SKUTECZNA CZY NIESKUTECZNA KOMUNIKACJA    312
    Jacek Siatkowski: WPŁYW DZIAŁAŃ PUBLIC RELATIONS W PROJEKTACH PHARE NA WYNIK REFERENDUM EUROPEJSKIEGO W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM    327
  Część III: NOWE MEDIA CZY STARE MEDIA. WZLOT CZY UPADEK ZNACZENIA MEDIÓW W DZIAŁALNOŚCI PUBLIC RELATIONS    347
    Bogumiła Barańska: MEDIA RELATIONS JAKO ISTOTNY ELEMENT KREOWANIA WIZERUNKU NOWOCZESNEJ ORGANIZACJI    349
    Karolina Bielawska: MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE W BUDOWANIU WIZERUNKU SZKOŁY WYŻSZEJ. RAPORT Z BADAŃ PRZEPROWADZONYCH W AKADEMII EKONOMICZNEJ W KATOWICACH    359
    Monika Kaczmarek-Śliwińska: ZARZĄDZANIE WIZERUNKIEM POLITYKA W OBSZARZE SOCIAL MEDIA    377
    Ryszard Ławniczak, Marcin Piechota: WYKORZYSTANIE MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH PRZEZ GRUPY NACISKU A WIZERUNEK FIRMY    394
    Henryk Przybylski : MEDIA JAKO ŹRÓDŁO I ŚRODEK UPOWSZECHNIENIA DOKTRYN I RUCHÓW SPOŁECZNYCH    408
  BIBLIOGRAFIA    421
  INFORMACJA O AUTORACH    450
RozwińZwiń