Blogowanie

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

19,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Blogowanie – mimo że uprawiane jest dopiero od około 10 lat – ma głęboki wpływ na współczesny Internet. Książka pozwala dokładne przyjrzeć się temu zjawisku. Autorka, jednocześnie bloger i badacz, analizuje ciekawe przykłady, które pokazują, jak blogi i pokrewne im gatunki zmieniają współczesne media i komunikację. Blogi polityczne, dziennikarstwo obywatelskie, blogi-dzienniki czy blogi konsumenckie umożliwiają nie tylko prezentację treści i ekspresję emocji autorom, ale również czytelnicy stają się współtwórcami.


Blogi mają zarówno potencjał emancypacyjny, czego wymownym przykładem jest dynamizm irańskiej i chińskiej blogosfery pomimo wysiłków władz na rzecz ograniczania wolności słowa, jak i niebezpieczny potencjał ułatwiania inwigilacji i nadzoru. Blogu, podobnie jak noża lub wszelkiego innego narzędzia, można używać w dobrym albo w złym celu. Jeżeli wiemy, jak go używać i jak jest używany, możemy pomóc w kształtowaniu przyszłości.


(Fragment tekstu)


Liczba stron202
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-16932-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Blogi – manufaktury kapitalizmu semantycznego Edwin Bendyk    7
  Podziękowania    15
  Wprowadzenie    17
  1. Co to jest blog?    21
    Jak blogować    22
    Trzy blogi    26
    Definiowanie blogów    35
    Krótka historia blogów    41
  2. Od bardów do blogów    50
    Kultura ustna i pisana    52
    Wprowadzenie druku    56
    Druk, blogowanie a czytanie    59
    Drukowane pierwowzory blogów    60
    Późna epoka druku    62
    Nowoczesna sfera publiczna?    66
    Hipertekst i biblioteka komputerowa    69
    Determinizm techniczny czy kulturowe kształtowanie techniki?    73
  3. Blogi, społeczności i sieci    78
    Teoria sieci społecznych    80
    Rozmowy rozproszone    83
    Technika na użytek społeczności rozproszonych    86
    Inne sieci społecznościowe    90
    Więzi wyrażane publicznie    98
    Sieci kolizyjne    100
    Rodzące się sieci społecznościowe    103
  4. Dziennikarstwo obywatelskie?    107
    Wizerunek własny blogerów    110
    Kiedy znaczenie ma to, że bloger jest dziennikarzem    112
    Obiektywizm, autorytet i wiarygodność    115
    Z pierwszej ręki: blogowanie z pola walki    119
    Z pierwszej ręki: przygodny świadek    122
    Blogerzy jako niezależni dziennikarze i autorzy opiniotwórczy    125
    Obserwacja źródeł    127
    Symbioza    133
  5. Blogi jako opowieści    136
    Opowieści fragmentaryczne    136
    Opowieść celowa    138
    Opowieść w toku    140
    Blog jako odkrywanie siebie    145
    Fikcja czy oszustwo? Kaycee Nicole i lonelygirl15    147
  6. Blogujące marki    153
    Ludzki głos    154
    Reklama w blogach    157
    Mikropatronat    162
    Wpisy sponsorowane i płatne    164
    Blogi korporacyjne    168
    Inspirowanie blogerów    174
    Blogowanie korporacyjne na złej drodze    178
  7. Przyszłość blogowania    183
    Uczestnictwo utajone    184
    Niebezpieczeństwa mediów spersonalizowanych    186
  Bibliografia    191
  Blogi cytowane    199
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia