Szkoła wyższa w toku zmian

-24%

Szkoła wyższa w toku zmian

Debata wokół ustawy z dnia 18 marca 2011 roku

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

28,88  38,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 38,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 24,32 zł  


28,88

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejszy, tom pracy zbiorowej Szkoła wyższa w toku zmian. Debata wokół ustawy z dnia 18 marca 2011 roku zawiera prace Autorów, którzy w swej refleksji naukowej i badaniach kierowali się troską o losy, skutki i konsekwencje – w dalszej i bliższej perspektywie – zmian w obrębie szkolnictwa wyższego w Polsce powodowanych nową ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 r. Nr 84, poz. 455).


Rok wydania2011
Liczba stron236
KategoriaEdukacja
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-895-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp ............................................................................................................    7
  Nowa ustawa z dnia 18 marca 2011 roku
  w odbiorze środowiska akademickiego
  Teresa Hejnicka-Bezwińska
  Próba odczytania strategii procesu zmian w szkolnictwie wyższym
  (przeprowadzonych w ostatnim dwudziestoleciu) ......................................    11
  Michel Henri Kowalewicz, Dawid Wieczorek
  „Sapere aude!” albo „Pójdź, dziecię! ja cię uczyć każę!”
  Szanse, ograniczenia i straty generalnych porządków
  metodologiczno-ustawodawczych nauki polskiej
  i kształcenia wyższego w Polsce na tle ogólnoeuropejskiej
  kampanii racjonalizacji sektora wiedzy ......................................................    21
  Edward Malec
  Jak nie należy reformować szkolnictwa wyższego –
  krytyczny rozbiór ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym,
  ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym
  oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki oraz o zmianie
  niektórych innych ustaw AD 2011 .............................................................    51
  Wojciech Mitkowski
  Awans naukowy w świetle zmian ustawowych ...........................................    61
  Eugenia Potulicka
  Studia pedagogiczne w neoliberalnym programie edukacji .........................    73
  Agnieszka Dziedziczak-Foltyn
  Plusy i minusy reformy szkolnictwa wyższego w Polsce – próba analizy debaty publicznej ................................................................    95
  Aleksandra Berkowicz
  Kilka uwag na temat oporu wobec zmian
  w publicznych szkołach wyższych ............................................................    119
  Iwona Ocetkiewicz
  Kształtowanie kompetencji studentów na tle
  europejskich/krajowych ram kwalifi kacji (E/KRK)
  dla szkolnictwa wyższego w kontekście programu Erasmus .......................    131
  Ewa Pająk-Ważna
  Między słowami – o kształceniu kompetencji
  (między)kulturowych nauczycieli .............................................................    139
  Zofia Godzwon
  Kryteria oceny uczelni i osiągnięć nauczycieli akademickich ......................    153
  Monika Maciejewska
  Studia doktoranckie i ich absolwenci a rynek pracy – perspektywy zmiany ...............................................................................    197
  Jacek Lewicki
  Studia doktoranckie, doktoranci a reforma szkolnictwa wyższego .............    215
  Justina Gilevskaja
  Sprawozdanie z Czwartego Kongresu Polskich Społeczności Studenckich
  w Wielkiej Brytanii, Cambridge, 18–20 marca 2011 roku .........................    225
  Informacje o Autorach ..................................................................................    235
RozwińZwiń