Płeć kulturowa nauczycieli

-30%

Płeć kulturowa nauczycieli

Funkcjonowanie w roli zawodowej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

21,00  30,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

21,0030,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Tematem książki jest płeć kulturowa nauczycieli. Zainteresowanie polskiej pedagogiki perspektywą gender w edukacji ma krótką historię. Pojawiło się wrazz rozwojem studiów krytycznych nad edukacją. Dzięki nim płeć społeczno-kulturowa stała się "widzialna", jako źródło generowania różnic, nierówności i barier rozwojowych. Tym samym materia edukacji przestała być oczywista i jednoznaczna. Stała się tekstem kultury, który czeka na kolejne odczytanie. Proponowanew tej książce odczytanie ma źródła teoretyczne i zmierza do empirycznego opisu i wyjaśnienia relacji pomiędzy stadium rozwoju roli płciowej nauczycieli a ich funkcjonowaniem zawodowym.


Książka składa się z trzech rozdziałów i ma formę raportu z badań. W pierwszym rozdziale zaprezentowano postawy teoretyczne badań, a więc analizy dotyczące płci kulturowej, roli zawodowej nauczyciela, poczucia własnej skuteczności i strategii wychowawczych nauczycieli. W drugim rozdziale szczegółowo odtworzono proces i etapy konstruowania autorskich narzędzi badawczych, ich standaryzacji i normalizacji. W rozdziale trzecim zamieszczono analizę i interpretację wyników badań, dzieląc go na tyle części, ile było szczegółowych programów badawczych. Fakt, że prezentowana książka jest raportem z bad


Liczba stron185
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7850-010-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie
  
  Rozdział I
  Podstawy teoretyczne
  
   Rola nauczyciela
   Teoria rozwoju roli płciowej
   Poczucie własnej skuteczności
   Strategie wychowawcze
  
  Rozdział II
  Metoda
  
   Pomiar stanu rozwoju ról płciowych nauczycieli
   Pomiar pełnienia roli nauczyciela
   Pomiar poczucia własnej skuteczności
   Pomiar strategii wychowawczych
  
  Rozdział III
  Wyniki
  
  Badanie 1. Poczucie własnej skuteczności nauczycieli o zróżnicowanych stadiach rozwoju roli płciowej
  Badanie 2. Strategie wychowawcze nauczycieli o różnych stadiach rozwoju roli płciowej
  Badanie 3. Pełnienie roli nauczyciela przez badanych w różnych stadiach rozwoju roli płciowej
  Badanie 4. Pełnienie roli nauczyciela przez badanych prezentujących zróżnicowane strategie wychowawcze
  Badanie 5. Role płciowe, poczucie skuteczności i strategie wychowawcze jako determinanty pełnienia roli nauczyciela
  
  Zakończenie
  Literatura
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia