POLECAMY
-35%
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Tematem książki jest płeć kulturowa nauczycieli. Zainteresowanie polskiej pedagogiki perspektywą gender w edukacji ma krótką historię. Pojawiło się wrazz rozwojem studiów krytycznych nad edukacją. Dzięki nim płeć społeczno-kulturowa stała się "widzialna", jako źródło generowania różnic, nierówności i barier rozwojowych. Tym samym materia edukacji przestała być oczywista i jednoznaczna. Stała się tekstem kultury, który czeka na kolejne odczytanie. Proponowanew tej książce odczytanie ma źródła teoretyczne i zmierza do empirycznego opisu i wyjaśnienia relacji pomiędzy stadium rozwoju roli płciowej nauczycieli a ich funkcjonowaniem zawodowym.
Książka składa się z trzech rozdziałów i ma formę raportu z badań. W pierwszym rozdziale zaprezentowano postawy teoretyczne badań, a więc analizy dotyczące płci kulturowej, roli zawodowej nauczyciela, poczucia własnej skuteczności i strategii wychowawczych nauczycieli. W drugim rozdziale szczegółowo odtworzono proces i etapy konstruowania autorskich narzędzi badawczych, ich standaryzacji i normalizacji. W rozdziale trzecim zamieszczono analizę i interpretację wyników badań, dzieląc go na tyle części, ile było szczegółowych programów badawczych. Fakt, że prezentowana książka jest raportem z bad
Rok wydania | 2007 |
---|---|
Liczba stron | 185 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-010-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | |
Rozdział I | |
Podstawy teoretyczne | |
Rola nauczyciela | |
Teoria rozwoju roli płciowej | |
Poczucie własnej skuteczności | |
Strategie wychowawcze | |
Rozdział II | |
Metoda | |
Pomiar stanu rozwoju ról płciowych nauczycieli | |
Pomiar pełnienia roli nauczyciela | |
Pomiar poczucia własnej skuteczności | |
Pomiar strategii wychowawczych | |
Rozdział III | |
Wyniki | |
Badanie 1. Poczucie własnej skuteczności nauczycieli o zróżnicowanych stadiach rozwoju roli płciowej | |
Badanie 2. Strategie wychowawcze nauczycieli o różnych stadiach rozwoju roli płciowej | |
Badanie 3. Pełnienie roli nauczyciela przez badanych w różnych stadiach rozwoju roli płciowej | |
Badanie 4. Pełnienie roli nauczyciela przez badanych prezentujących zróżnicowane strategie wychowawcze | |
Badanie 5. Role płciowe, poczucie skuteczności i strategie wychowawcze jako determinanty pełnienia roli nauczyciela | |
Zakończenie | |
Literatura | |