Diagnoza dysleksji Najważniejsze problemy

Diagnoza dysleksji Najważniejsze problemy

1 opinia

Wydawca:

Harmonia

Format:

mobi

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

22,14

Format: mobi

22,14

cena zawiera podatek VAT

Książka w usystematyzowany sposób przedstawia problemy związane z diagnozowaniem dysleksji. Adresowana jest przede wszystkim do praktyków – psychologów, pedagogów i logopedów, którzy profesjonalnie zajmują się diagnozą tego zaburzenia i innych trudności szkolnych. Prezentowana tu wiedza i rozważania praktyczne mogą być interesujące także dla nauczycieli i rodziców dzieci z problemami w uczeniu się. Wiele przydatnych i aktualnych, a wręcz najnowszych informacji znajdą tu studenci psychologii i pedagogiki oraz wszystkich specjalności pedagogicznych, a także studenci studiów podyplomowych związanych z pomocą psychologiczną i terapią pedagogiczną.


Liczba stron356
WydawcaHarmonia
ISBN-13978-83-7134-572-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Część I. Podstawy diagnozy dysleksji
  
  Fakty, mity i kontrowersje wokół diagnozy dysleksji (Marta Bogdanowicz)
  
  Neurobiologiczne podstawy dysleksji (Anna Grabowska, Katarzyna Jednoróg)
  Dlaczego nie znamy (całej) prawdy o dysleksji - czyli rozważania o metodologii badań (Grażyna Krasowicz-Kupis)
  
  
  Część II. Diagnoza objawów dysleksji
  
  Diagnozowanie czytania (Krystyna Sochacka)
  
  Umiejętność pisania i możliwości jej diagnozowania (Pietras Izabela)
  Aspekt językowy trudności w nabywaniu przez dzieci umiejętności pisania (Maria Przybysz-Piwko)
  
  O błędach w pisowni identyfikowanych jako symptomy zaburzeń funkcji słuchowych (Urszula Mirecka)
  
  Przegląd narzędzi diagnostycznych do oceny czytania i pisania stosowanych w polskim poradnictwie (Małgorzata Kostka-Szymańska, Grażyna Krasowicz-Kupis, Izabela Pietras)
  
  
  Część III. Diagnoza funkcji poznawczych
  
  Badanie funkcji językowych w dysleksji (Grażyna Krasowicz-Kupis)
  
  Problem diagnozowania sprawności intelektualnych w dysleksji (Grażyna Krasowicz-Kupis, Katarzyna Wiejak)
  
  Diagnozowanie funkcji wzrokowych w dysleksji (Katarzyna Gruszczyńska, Grażyna Krasowicz-Kupis)
  
  Ocena procesów pamięciowych w diagnozie dysleksji (Agnieszka Kaliszewska)
  
  Diagnozowanie stanu słuchu fonemowego (Małgorzata Rocławska-Daniluk, Joanna Jatkowska)
  
  
  Część IV. Diagnoza dysleksji – ważne zmienne dodatkowe
  
  Leworęczność a dysleksja w świetle współczesnych badań (Małgorzata Gut)
  
  Ocena poziomu graficznego pisma dzieci w wieku 7–13 lat (Aneta Domagała, Urszula Mirecka)
  
  Dysleksja i płeć (Jadwiga Wrońska)
  
  Gotowość szkolna – ciekawość, aktywność, samodzielność (Elżbieta Koźniewska)
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia