Human and work in a changing organisation.Management oriented on the employee interests

Human and work in a changing organisation.Management oriented on the employee interests

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

11,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

The study is composed of two parts. The first one discusses the variety of employee interests, which results from legal and organisational considerations. The latter are related among others to the specificity of work performance circumstances. An attempt was also made to recognise the benefits arising from the cooperation with a particular employer, which are identified with employees’ professional success. Such a perspective may be a premise for initiating a discussion on the notion “employee interest” itself.


In the second part, the challenges faced by management practice in the context of increased openness to employee expectations are highlighted. It was assumed that the foundation of management oriented on employee interests is subjective treatment of employees, the supporters of which (practitioners and not only declarers), as indicated in the research related, for example, to the phenomenon of discrimination at work, are still the minority. The notion of employee well-being and the solutions to create the work-life balance are also discussed against this background. It seems that these categories may be treated as a certain measure of the level of organisation’s orientation towards employee interests.


Liczba stron134
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-159-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Introduction    7
  Part 1. Employees and their interests    9
    Anna Cierniak-Emerych: Legally protected employee interests and their observance in Polish economic practice    11
    Andrzej Bodak: A cooperative as an employer. The specificity of employment in the context of employee interests and their observance    20
    Agata Pietroń-Pyszczek: Attributes of an attractive employer in the context of interests articulated by employees. Results of empirical studies    30
    Katarzyna Piwowar-Sulej: Effectiveness of a project in light of its internal stakeholders    38
    Teresa Kupczyk: Definition of professional success by the employees of Lower Silesian enterprises. Results of own research    45
    Agnieszka Żarczyńska-Dobiesz: Factors of occupational stress among employees. Reflections after own research    53
  Part 2. The increase of openness to employee interests as a challenge for management    63
    Kazimierz Jaremczuk, Lidia Kaliszczak: The indications of subjectivity of an employee in the changing organisation    65
    Stanisław Grochmal: Paradigm of unity based on relational capital in the management of an enterprise    72
    Alicja Miś: Generational identity in organisations. Challenges for human resources management    82
    Anna Rakowska: Managerial well-being and job satisfaction. Research results illustrated by the example of selected coal mines in Upper Silesia    91
    Bogdan Nogalski, Agnieszka Szpitter, Marcin Opas: Businessmen, managers, leaders. Why is it so hard to be an entrepreneur?    98
    Elżbieta Kowalczyk: Job negotiations as a tool for framing a work–life balance    112
    Dagmara Lewicka, Lidia Zbiegień-Maciąg: Discrimination in the workplace. The scale, symptom analysis, and preventive measures    123
  Streszczenia    19
    Anna Cierniak-Emerych: Interesy pracobiorców chronione prawem oraz ich respektowanie w polskiej praktyce gospodarczej    19
    Andrzej Bodak: Spółdzielnia jako pracodawca. Specyfika w kontekście interesów pracowniczych i stopnia ich respektowania    29
    Agata Pietroń-Pyszczek: Atrybuty atrakcyjnego pracodawcy w kontekście interesów artykułowanych przez pracowników. Wyniki badań empirycznych    37
    Katarzyna Piwowar-Sulej: Efektywność projektu w optyce jego wewnętrznych interesariuszy    44
    Teresa Kupczyk: Definiowanie sukcesu zawodowego przez pracowników przedsiębiorstw z Dolnego Śląska. Wyniki badań własnych    52
    Agnieszka Żarczyńska-Dobiesz: Czynniki stresu zawodowego pracowników. Refleksje z badań    62
    Kazimierz Jaremczuk, Lidia Kaliszczak: Przesłanki podmiotowości pracobiorcy w zmieniającej się organizacji    71
    Stanisław Grochmal: Kapitał relacyjny jako baza wprowadzenia paradygmatu jedności w zarządzaniu przedsiębiorstwem    81
    Alicja Miś: Tożsamość generacji w organizacjach. Wyzwania dla zarządzania zasobami ludzkimi    90
    Anna Rakowska: Dobrostan kadry kierowniczej a zadowolenie z pracy. Wyniki badań na przykładzie wybranych kopalń węgla kamiennego Górnego Śląska    97
    Bogdan Nogalski, Agnieszka Szpitter, Marcin Opas: Przedsiębiorcy, menedżerowie, przywódcy. Dlaczego tak trudno być przedsiębiorcą?    111
    Elżbieta Kowalczyk: Negocjacje w sprawie pracy jako narzędzie kształtujące równowagę praca – życie    122
    Dagmara Lewicka, Lidia Zbiegień-Maciąg: Dyskryminacja w miejscu pracy. Skala zjawiska, analiza symptomów, działania zapobiegawcze    134
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia