Pedagogika sokratejska

-30%

Pedagogika sokratejska

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

26,60  38,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

26,6038,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejsza książka jest w pierwszym rzędzie pracą o mądrości Sokratesa, a niewątpliwie także o „mądrości wychowawczej”, a dopiero później jego „pedagogice”, w której się ona objawiała, a którą utrwalili dla potomnych jego uczniowie.


Niniejsza książka stawia sobie następujące cele:
– zapoznanie z sokratejską nauką prowadzenia człowieka drogą mądrości i prawdy ku dobru czyniącemu życie ludzkie wartościowym;
– zapoznanie z zasadami sokratejskiej elenktyki i majeutyki oraz problematyką pytań, poleceń nauczyciela, a także dialogu – modelu układu czynności pedagogicznych;
– poznanie zróżnicowanych warunków i form organizacyjnych sokratejskiego nauczania.


Niniejsza książka jest pierwszym, szerszym opracowaniem pedagogiki sokratejskiej i nie daje całościowego i systematycznego wykładu problemów oraz ich rozwiązań. Prezentuje raczej ciągle jeszcze wybrane problemy filozoficzno-pedagogiczne i metodologiczne, częściowo publikowane, poprawione i uzupełnione, powstające w różnym czasie i odpowiadające na zapotrzebowania różnych spotkań konferencyjnych, wykładów i seminariów prowadzonych ze studentami kilku uczelni na przestrzeni wielu lat. Równolegle z dociekaniami teoretycznymi prowadzone były badania wdrożeniowe, których wyniki będą publikowane w kolejnych tomach coraz wnikliwiej analizujących problemy pedagogiki sokratejskiej. Zdaję sobie sprawę, że ciągle jeszcze jestem u początków poznawania wielkiej i głębokiej myśli sokratejsko-platońskiej oraz u początków budowania pedagogiki, która – jeżeli dobrze ją rozumiem – może wnieść wiele wartości do myślenia i działania pedagogów oraz do teorii współczesnej pedagogiki, otwierając je w większym zakresie na humanizm. Sokrates zawsze otwierał myśl i nigdy nie chciał jej ostatecznie domknąć po to, by niepokoiła, zdumiewała, zmuszała do krytycznego namysłu. Może ta książka też będzie dla wielu osób takim otwarciem się na początki pedagogiki i problemy, które starałam się przybliżyć, szczególnie myślę tu o studentach pedagogiki i nauczycielach.


Liczba stron294
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-969-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa    11
   Problem i metoda    21
   1. Problemy    21
   2. Kwestia źródeł i rekonstrukcji pedagogicznej myśli Sokratesa    23
   Filozoficzne źródła pedagogiki sokratejskiej    31
   1. Życie Sokratesa – ewolucja umysłu i ducha wychowawczego    34
   2. Sokrates i presokratycy – u początków pedagogiki    46
   3. Sokrates i sofiści – spór o filozofię człowieka Sokratejski przewrót na tradycyjnej skali wartości    54
   Sokrates i pytanie o jakość życia    65
   1. Jakość życia ideą kierunkową wychowania sokratejskiego    67
   2. Sokrates, czyli jakość życia ważniejsza od ciągłości tylko biologicznej egzystencji    70
   3. Gnothi seauton – sokratejskie wezwanie do troski o poznanie siebie    78
   Pytanie o wychowanie i sokratejską pedagogikę    83
   1. Jak możliwe jest wychowanie    84
   2. Parabola jaskini: sens i znaczenie wychowania    86
   3. Ewolucja istoty pojęcia paidagogos    94
   Kto (co) więzi potencjał ludzki Rozważania z perspektywy antropologii sokratejskiej    103
   1. Potencjalność ludzka w ujęciu antropologii sokratejskiej    104
   2. Trudny uczeń „produktem” pedagogiki opartej na reprodukcji i transmisji wiedzy. Prawo odpłaty    112
   3. Pedagogika sokratejska szansą wyeliminowania problemu „trudnego ucznia”    117
   Wartości i cele sokratejskiej pedagogiki    127
   1. Mądrość jako wartość i cel pedagogiki sokratejskiej    129
   2. Prawda, dobro, piękno jako wartości i bliższe cele wychowania sokratejskiego    137
   3. Sokratejskie poszukiwanie „trwałego kodu moralnego”    141
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia