Osoba głęboko upośledzona umysłowo w systemie edukacji

-30%

Osoba głęboko upośledzona umysłowo w systemie edukacji

Analiza porównawcza zajęć rewalidacyjno - wychowawczych

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

23,80  34,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 34,00 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 23,80 zł  


23,80

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Prezentowane materiały mają charakter teoretyczno-badawczy z właściwymi procedurami metodologicznymi oraz interdyscyplinarną podbudową teoretyczną […]. W przedstawionym tu spektrum walorów pracy należy podkreślić praktyczną przydatność zawartych w niej treści.
Książka może być adresowana do różnych instytucji, osób i służb, a mianowicie specjalistów ds. rehabilitacji, nauczycieli, wychowawców, opiekunów, personelu pracującego w domach pomocy społecznej, zakładach aktywności zawodowej i zakładach pracy chronionej, różnych ogniw administracji rządowej, organizacji pozarządowych, ruchów samopomocowych, rodziców. Monografia może stanowić cenną pomoc naukową dla studentów, zwłaszcza kierunków pedagogicznych, socjologicznych i psychologicznych.
Z recenzji dr hab. Teresy Żółkowskiej, prof. US


Przedstawione w tym opracowaniu badania są próbą nakreślenia charakterystyki zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży głęboko upośledzonej umysłowo, prowadzonych w ośrodkach pozarządowych oraz na terenie domów pomocy społecznej. Jestem przekonana, że niniejsza książka pozwoli na ukazanie zarówno słabych, jak i mocnych stron zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, ale przede wszystkim rozwiązań, które mogą się stać inspiracją dla innych osób pracujących z omawianą grupą wychowanków, tak aby najlepiej i najowocniej wpływały one na rozwój psychofizyczny dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.


Autorka ufa, że informacje zebrane w niniejszej książce pozwolą na przynajmniej częściowe uzupełnienie luki teoretycznej dotyczącej funkcjonowania osób głęboko upośledzonych umysłowo, a także ich edukacji. Ponadto mogą stać się inspiracją do zainicjowania i wdrożenia zmian organizacyjnych.


Rok wydania2011
Liczba stron186
KategoriaPedagogika ogólna
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-982-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Rozdział I
   Osoba z głębokim upośledzeniem umysłowym – symptomatologia i etiologia     11
  
  Charakterystyka osób głęboko upośledzonych umysłowo     11
  Etiologia i sposoby diagnozowania upośledzenia umysłowego w stopniu głębokim     19
  
  Rozdział II
   Rewalidacja i edukacja uczniów głęboko upośledzonych umysłowo     25
  
  Kształcenie ucznia z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w świetle przepisów prawnych     25
  Rewalidacja – pojęcie i zasady pracy rewalidacyjnej     28
  Strategie postępowania rewalidacyjno-wychowawczego     34
  Metody pracy z uczniem głęboko upośledzonym umysłowo     44
  
  Rozdział III
   Metodologiczne podstawy badań     63
  
  Rozdział IV
   Struktura organizacyjno-prawna zajęć rewalidacyjno-wychowawczych w badanych placówkach a rozwój psychomotoryczny osób głęboko upośledzonych umysłowo     71
  
  Organizacja zajęć rewalidacyjno-wychowawczych i jej wpływ na osiąganie różnych rodzajów umiejętności przez osoby głęboko upośledzone     72
  Metodyka zajęć rewalidacyjno-wychowawczych a wyniki dotyczące różnych dziedzin funkcjonowania osób z głębokim upośledzeniem umysłowym     96
  Współpraca ze środowiskiem rodzinnym lub personelem opiekuńczym placówek pobytu stałego     116
  
  Rozdział V
   Specyficzne warunki rozwoju psychofizycznego i somatycznego uczniów zajęć rewalidacyjno-wychowawczych wpływające na efektywność prowadzonej edukacji     129
  
  Występowanie sprzężonych zaburzeń rozwojowych i zachowań trudnych a rozwój społeczny i psychomotoryczny uczniów     130
   Objawy i przebieg chorób somatycznych a rozwój funkcjonalny badanych osób     139
   Udział badanych uczniów we wcześniejszych formach usprawniania rewalidacyjnego a ich umiejętności funkcjonalne     145
RozwińZwiń