Zastosowanie biblioterapii w kształtowaniu zachowań przystosowawczych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim

Zastosowanie biblioterapii w kształtowaniu zachowań przystosowawczych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka wskazuje możliwości wspomagania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim przy zastosowaniu atrakcyjnych, wywołujących zainteresowanie, koncentrujących uwagę i stymulujących rozwój psychospołeczny metod terapeutycznych – konkretnie chodzi o biblioterapię. Praca pozytywnie ukierunkowuje myślenie o możliwościach ludzi z niepełnosprawnością, daje nadzieję środowiskom związanym z tymi ludźmi, że mogą normalnie żyć i funkcjonować w dorosłości, realizując swoje ambicje i wyznaczone role społeczne. Jest to niewątpliwie nowe myślenie i dialektyczno-holistyczny pogląd na potrzebę oraz konieczność wszechstronnego poznania specyficznej sytuacji rozwojowej osoby niepełnosprawnej.


Rok wydania2011
Liczba stron224
KategoriaPedagogika specjalna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-047-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  CZĘŚĆ TEORETYCZNA    11
  
    I. Zachowania przystosowawcze dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim    13
      1.1. Istota upośledzenia umysłowego    13
      1.2. Rozwój społeczny osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim    22
      1.3. Psychopedagogiczne aspekty, kryteria i czynniki przystosowania społecznego dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w ujęciu różnych koncepcji    27
      1.4. Zachowania przystosowawcze osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim    33
      1.5. Środowiska wychowawcze i ich rola w kształtowaniu zachowań przystosowawczych    41
  
    II. Biblioterapia i jej oddziaływanie    45
      2.1. Czytelnictwo i biblioterapia – próba ujęcia problemu    45
      2.2. Założenia ukierunkowanego czytelnictwa w biblioterapii jako środka dydaktycznego i wychowawczego    51
      2.3. Formy biblioterapii w odniesieniu do grup jej odbiorców    55
      2.4. Konstrukcja modelu biblioterapeutycznego – podejście empiryczne    59
      2.5. Bajki w procesie biblioterapeutycznym    68
      2.6. Biblioterapia jako forma rewalidacyjnego oddziaływania na osoby z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim    73
  
  CZĘŚĆ ANALITYCZNA    77
  
    I. Metodologiczne podstawy badań własnych    79
      1.1. Problematyka badawcza    79
      1.2. Metoda, techniki i narzędzia badawcze    81
      1.3. Zbiorowość, teren i organizacja badań    82
      1.4. Charakterystyka badanych uczniów i ich środowiska wychowawczego    83
  
    II. Poziomy wiedzy o książce i nastawienia czytelniczego badanych uczniów – analiza porównawcza wyników badań    95
      2.1. Stopień zbieżności poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach z zakresu wiedzy o książce    97
      2.2. Stopień zbieżności poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach z zakresu nastawienia czytelniczego    113
        2.2.1. Zachowania czytelnicze    113
        2.2.2. Stosunek emocjonalny    120
  
    III. Poziom zachowania się uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim – analiza porównawcza wyników badań    129
      3.1. Porównanie poziomów wyjściowych i poziomów końcowych badanych grup    129
      3.2. Porównywanie poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach    137
      3.3. Zależności między poziomem wiedzy o książce a nastawieniami czytelniczymi i zachowaniami przystosowawczymi badanych uczniów w grupie eksperymentalnej i kontrolnej    148
        3.3.1. Zależności między poziomem wiedzy o książce a nastawieniami czytelniczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego    148
        3.3.2. Zależności między poziomem wiedzy o książce a zachowaniami przystosowawczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego    150
        3.3.3. Zależności między nastawieniami czytelniczymi a zachowaniami przystosowawczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego    152
  
  Zakończenie    155
  Literatura    165
  Spis tabel    183
  Spis wykresów    187
  Aneks I    189
  Aneks II    209
  Wybrane metody do oceny zachowania przystosowawczego    221
RozwińZwiń