Od pasji do frustracji

Od pasji do frustracji

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

18,38

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja doskonale wpisuje się w zapotrzebowanie społeczne i stanowi cenne uzupełnienie literatury przedmiotu. Celem pracy jest nie tylko psychologiczna charakterystyka zawodu nauczyciela, ale przede wszystkim wskazanie na liczne uwarunkowania przedmiotowe i środowiskowe, które leżą u podstaw skuteczność procesu edukacji.


Publikacja jest interesującym i wartościowym opracowaniem, stanowiącym cenne uzupełnienie przedmiotu w zakresie psychologicznej charakterystyki zawodu nauczyciela. Autorka zwraca szczególną uwagę na wiele ważnych mechanizmów i procesów warunkujących nie tylko zadowolenie z pracy, ale również na osobowościowe i środowiskowe uwarunkowania efektywności pracy nauczyciela i procesu edukacji. Treść pracy zawiera wiele bardzo cennych informacji, wskazówek, dyrektyw podnoszących skuteczność i jakość pracy nauczyciela.


Liczba stron311
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7525-326-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    5
  Rozdział I. SZKOŁA JAKO ŚRODOWISKO PRACY NAUCZYCIELA    11
    1. Znaczenie pracy w życiu człowieka dorosłego    11
    2. Wymagania roli zawodowej nauczyciela    19
    3. Koncepcje rozwoju zawodowego nauczyciela    28
    4. Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w zintegrowanej Europie    41
    5. Zagrożenia w środowisku pracy nauczyciela    48
  Rozdział II. PSYCHOLOGICZNE WYZNACZNIKI SKUTECZNOŚCI ZAWODO-WEJ NAUCZYCIELI    61
    1. Znaczenie płci w aktywności zawodowej nauczyciela    61
    2. Poczucie bezpieczeństwa jako regulator aktywności zawodowej    66
    3. Rozwój osobowy a predyspozycje zawodowe nauczycieli    71
      3.1. Dyspozycyjny optymizm    72
      3.2. Nadzieja na sukces    77
      3.3. Cechy osobowości    80
      3.4. Dyrektywność    87
      3.5. Zachowania agresywne    94
  Rozdział III. BADANIA WŁASNE    105
    1. Problematyka i cele badań    105
    2. Zastosowane metody badawcze    110
    3. Charakterystyka badanych osób    123
    4. Procedury analiz statystycznych    129
  Rozdział IV. PŁEĆ JAKO CZYNNIK DETERMINUJĄCY PSYCHOLOGICZNE FUNKCJONOWANIE NAUCZYCIELI    131
    1. Zmienne indywidualne a płeć nauczycieli    131
    2. Płeć a zmienne psychologiczne    136
    3. Płeć a adaptacja zawodowa nauczycieli    141
    4. Wybrane determinanty zadowolenia z pracy i życia a płeć nauczycieli    143
    5. Wnioski    147
  Rozdział V. STRUKTURA RODZINY A PSYCHOLOGICZNE FUNKCJONOWA-NIE NAUCZYCIELI    151
    1. Zmienne indywidualne a struktura rodziny    151
    2. Struktura rodziny a zmienne psychologiczne    157
    3. Struktura rodziny a adaptacja zawodowa nauczycieli    164
    4. Wybrane determinanty zadowolenia z pracy i z życia a struktura rodziny nauczycieli    167
    5. Wnioski    174
  Rozdział VI. MIEJSCE PRACY A PSYCHOLOGICZNE FUNKCJONOWANIE NAUCZYCIELI    179
    1. Zmienne indywidualne a miejsce pracy    180
    2. Miejsce pracy a zmienne psychologiczne    185
    3. Miejsce pracy a adaptacja zawodowa nauczycieli    188
    4. Wybrane determinanty zadowolenia z pracy i z życia a miejsce pracy nauczycieli    192
    5. Wnioski    199
  Rozdział VII. PSYCHOLOGICZNE MODELE FUNKCJONOWANIA NAUCZY-CIELI    203
    1. Wstępna charakterystyka wyodrębnionych modeli    204
      1.1. Frustraci    204
      1.2. Rzemieślnicy    205
      1.3. Pasjonaci    206
    2. Porównanie wyodrębnionych modeli nauczycieli    207
      2.1. Zmienne indywidualne    207
      2.2. Zmienne psychologiczne    212
      2.3. Adaptacja zawodowa    223
      2.4. Wybrane determinanty zadowolenia z pracy i z życia nauczycieli w wyodrębnio-nych modelach    227
    3. Dynamika funkcjonowania w roli zawodowej w wyodrębnionych modelach    232
      3.1. Staż pracy a model funkcjonowania nauczycieli    234
      3.2. Porównanie dynamiki funkcjonowania w wyodrębnionych modelach    240
    4. Psychologiczna identyfikacja nauczycieli o cechach pasjonatów i frustratów    252
    5. Wnioski    262
  Rozdział VIII. PODSUMOWANIE BADAŃ WŁASNYCH    277
  ZAKOŃCZENIE    285
  BIBLIOGRAFIA    289
  SUMMARY    303
  OD REDAKCJI    311
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia