Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń

Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

45,15

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

45,15

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autorka wykorzystała pojęcie chaosu do opisu dydaktyki – jako subdyscypliny pedagogicznej i praktyki społecznej. Profesor Dorota Klus-Stańska od wielu lat zajmuje się dydaktyką. W kolejnej książce prezentuje nowe spojrzenie na ten temat. Jak sama przyznaje we wstępie chaos kojarzy się z dezorganizacją, bałaganem, destrukcją, ale chaos to też prapoczątek, stan głęboko potencjalny, inicjujący wyłanianie się tego, co istotne, nowe, esencjalne. I właśnie w tej wielowymiarowości chaosu – jak sama przyznaje – dostrzega szansę na odnalezienie w dydaktyce zarówno tego, co chaotycznie niepokojące i słabe, jak i tego co, inspirujące i wielowymiarowe.


Liczba stron409
WydawcaWydawnictwo Akademickie ŻAK
ISBN-13978-83-62015-17-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp, czyli o czym jest ta książka    9
  1. CHAOS JAKO PERSPEKTYWA ANALIZY DYDAKTYKI    18
    1.1. Pojęcie chaosu    21
    1.2. Chaos jako natłok zdarzeń i okoliczności    27
    1.3. Chaos jako wieloznaczność pojęć    31
    1.4. Chaos jako nieład teoretyczny    38
    1.5. Chaos i atraktory jako metafory opisujące dydaktykę    46
  2. DYDAKTYKA MIĘDZY WIEDZĄ POTOCZNĄ A NAUKOWĄ    51
    2.1. Zdroworozsądkowość w refleksji nad szkołą    52
    2.2. Nauczycielski chaos potoczno-teoretyczny    61
      2.2.1. Pedagogiczna wiedza przedmiotowa – prób nauczycielskiego poradzenia sobie z chaosem    68
    2.3. Folk-dydaktyka uprawiana przez profesjonalistów akademickich    72
    2.4. Pop-dydaktyka jako odmiana chaotycznej potoczności    82
    2.5. Wiedza szkolna i jej uwikłanie w potoczność    95
  3. NIEJEDNOZNACZNOŚĆ POJĘĆ I KONCEPCJI DYDAKTYCZNYCH    104
    3.1. Od „rozumienia przez metody” do otwarcia przestrzeni interpretacyjnej    106
    3.2. Pomiar, interpretacja i krytyczność w dydaktyce    117
      3.2.1. Dydaktyczne badania obiektywistyczne    120
      3.2.2. Interpretatywne badanie zjawisk dydaktycznych    128
      3.2.3. Porównanie modeli badań dydaktycznych    138
    3.3. Dyskurs dydaktyczny, dyskursy w dydaktyce    144
      3.3.1. Poszukiwanie dyskursów w dydaktyce    147
      3.3.2. Poziomy analizy komunikacyjnych zdarzeń dydaktycznych    151
      3.3.3. Świadomość/nieświadomość dyskursywności dydaktyki    173
    3.4. Pytania o praktyczność dydaktyki    179
      3.4.1. Spór o fakty i zadania    179
      3.4.2. Jaka praktyczność/teoretyczność dydaktyki?    187
  4. ZAWIROWANIA TEORETYCZNE    193
    4.1. Miejsce teorii psychologicznej w myśleniu dydaktycznym    195
      4.1.1. Psychologizująca orientacja praktyczna w dydaktyce    196
      4.1.2. Psychologizująca orientacja interpretatywna w dydaktyce    203
    4.2. Między psychologiczna teorią naukową a teorią osobistą nauczycieli i metodyków    207
    4.3. Behawioryzm i jego wpływ na projekty dydaktyczne    209
      4.3.1. Behawioryzm jako teoria uczenia się    210
      4.3.2. Rekonstrukcja głównych tez dydaktyki behawiorystycznej    215
      4.3.3. Chaotyczność zdydaktyzowanego behawioryzmu    253
    4.4. Konstruktywizm psychologiczny i jego wpływ na projekty dydaktyczne    263
      4.4.1. Epistemologiczne konteksty konstruktywizmu dydaktycznego    266
      4.4.2. Konstruktywizm jako teoria uczenia się i niektóre reakcje dydaktyki    276
      4.4.3. Przykłady dydaktycznych deformacji tez konstruktywizmu    286
      4.4.4. Kontekst konstruowania znaczeń w umyśle i biografia poznawcza – próba opanowania chaosu    301
      4.4.5. Rekonstrukcja głównych tez dydaktyki konstruktywistycznej    312
      4.4.6. Porównanie modeli dydaktyki behawiorystycznej i konstruktywistycznej    342
    4.5. Behawioryzacja konstruktywizmu dydaktycznego – między inspiracją dla rozumienia a błędem aplikacji    345
  5. CHAOS DYDAKTYCZNY – PODSUMOWANIE Z METAFORĄ W TLE    361
  Bibliografia    374
  Indeks osób    402
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia