Dokąd zmierza polska szkoła?

Dokąd zmierza polska szkoła?

3 oceny

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

40,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

40,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Na pytanie Dokąd zmierza polska szkoła? od dłuższego czasu usiłują znaleźć odpowiedź naukowcy i pedagodzy praktycy, jednym słowem wszyscy, którzy są zaniepokojeni przyszłością polskiej edukacji. W tej pracy zabrali głos wybitni pedagodzy pracujący na wydziałach pedagogicznych wielu uniwersytetów – profesor D. Klus-Stańska, profesor B. Śliwerski, profesor S. Dylak, profesor M. Mendel, profesor L. Kopciewicz, profesor W. Dróżka i inni. Od wielu lat szkole zarzuca się nieumiejętność kształcenia i wychowania, a tym samym przygotowania absolwentów do przyszłej pracy i życia, a nawet blokowanie inicjatywy i samodzielnego myślenia uczniów. Nie zmieniają tej sytuacji systematycznie podejmowane reformy. Polska szkoła nie może ciągle sprostać zadaniom przygotowania młodych do życia w zmieniającym się nowoczesnym świecie.


Liczba stron346
WydawcaWydawnictwo Akademickie ŻAK
ISBN-13978-83-89501-95-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Dorota Klus-Stańska, Dokąd zmierza polska szkoła? – pytania o ślepe uliczki, kierunki, konteksty    7
  Bogusław Śliwerski, Polska pedagogika szkolna wobec politycznych projektów oświatowych    36
  Stanisław Dylak, Szkoła – jaka jest, każdy widzi, jaka ma być, każdy wie, ale jaka mogłaby być, podpowiada Neil Postman    61
  Maria Mendel, Małgorzata Dymnicka, Katarzyna Rozmarynowska, Iwona Sagan, Sylwester Zielka, Małgorzata Puchowska, Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju    83
  Wanda Dróżka, Doświadczanie transformacji społecznej i edukacyjnej przez nauczycieli – rekonstrukcja narracji    122
  Hanna Kędzierska, Nauczyciele polskiej szkoły w poszukiwaniu samoświadomości    153
  Piotr Zamojski, Widmo absolutu – głos w dyskusji wokół etycznych konsekwencji funkcjonowania pedagogicznego mitu ostatecznych rozwiązań    169
  Joanna Szewczyk-Kowalczyk, Codzienność szkolna ukryta za niejawnym wymiarem wybranych rytuałów i przestrzeni – próba dekonstrukcji antropologicznej    174
  Grażyna Szyling, Strategia przejścia czy przetrwania, czyli dokąd zmierza ocenianie szkolne?    210
  Maria Groenwald, Egzaminy szkolne jako gra    251
  Lucyna Kopciewicz, Feminizm i wczesna edukacja – niebezpieczne związki?    274
  Ewa Arciszewska, Wybrane determinanty rozwoju nauczycielskiego profesjonalizmu, czyli konteksty bycia nauczycielem-nowatorem    295
  Marta Doroba-Sawa, Rozpoznawanie paradygmatów w pedagogice a świadomość własnego uwikłania w ich fundamentalizm. Rozważania na marginesie praktyki pedagogicznej    307
  Monika Wiśniewska-Kin, Szkoła zapytująca miejscem rozwijania dziecięcych sposobów rozumienia    322
  Honorata Majewska, Kim uczyniła mnie szkoła. Własne doświadczenia dydaktyczne w perspektywie konstruktywizmu    337
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia