Historia wychowania, t. 2

Historia wychowania, t. 2

Tom II. Wychowanie nowoczesne. Od połowy wieku XVIII do współczesności

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

44,10

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

44,10

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka należy do klasycznych dzieł prezentujących historię wychowania. Tom drugi zawiera charakterystykę historii wychowania od połowy wieku XVIII do początków wieku XX.


Część pierwsza dotyczy pedagogiki naturalnej, część druga Komisji Edukacji Narodowej, część trzecia liberalizmu w XIX wieku, czwarta rozkwitu szkolnictwa w XIX wieku, część ostatnia prądów z początku wieku XX.


Czwarte wydanie jest uwspółcześnionym stylistycznie i edytorsko wydaniem z 1934 roku przygotowanym na podstawie wydania z 1996 roku. Zawiera wszystkie treści z wydania historycznego, ale zostało przedstawione językiem z mniejszą ilością archaizmów i mniejszym nacechowaniem starodawnym stylem. Zmianie uległa również szata graficzna.


Liczba stron400
WydawcaWydawnictwo Akademickie ŻAK
ISBN-13978-83-62015-12-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  OKRES PIĄTY. WYCHOWANIE NOWOCZESNE    9
    CZĘŚĆ I. PEDAGOGIKA NATURALNA    11
      ROZDZIAŁ 75. Prądy moralne i umysłowe w dobie oświecenia    11
      ROZDZIAŁ 76. Condillac i kształcenie refleksji    16
      ROZDZIAŁ 77. Rousseau i wychowanie naturalne    21
      ROZDZIAŁ 78. La Chalotais i sekularyzacja szkoły    37
      ROZDZIAŁ 79. Edukacja publiczna w pedagogice francuskiego oświecenia    43
      ROZDZIAŁ 80. Fizjokraci i oświata ludu    48
      ROZDZIAŁ 81. Reforma-szkolnictwa w Niemczech i Austrii    51
    CZĘŚĆ II. KOMISJA EDUKACJI NARODOWEJ W POLSCE (1773–1794)    61
      ROZDZIAŁ 82. Król Stanisław August i nowe prądy kulturalne    61
      ROZDZIAŁ 83. Stworzenie Komisji Edukacji Narodowej    64
      ROZDZIAŁ 84. Członkowie Komisji Edukacji Narodowej    71
      ROZDZIAŁ 85. Projekty reform    76
      ROZDZIAŁ 86. Pierwszy okres działalności KEN (1773-1776)    90
      ROZDZIAŁ 87. Drugi okres działalności KEN (1776-1783)    95
      ROZDZIAŁ 88. Ustawy Komisji Edukacji Narodowej    99
      ROZDZIAŁ 89. Niepowodzenia trzeciego okresu działalności KEN (1783-1792)    107
      ROZDZIAŁ 90. Działalność KEN w dziedzinie oświaty ludowej    116
      ROZDZIAŁ 91. Grzegorz Piramowicz i Powinności nauczyciela    123
      ROZDZIAŁ 92. Publicystyka pedagogiczna w okresie KEN    130
      ROZDZIAŁ 93. Upadek KEN (1792-1794) i ocena jej działalności    139
    CZĘŚĆ III. ZWYCIĘSTWO LIBERALIZMU W WYCHOWANIU PUBLICZNYM XIX WIEKU    145
      ROZDZIAŁ 94. Rewolucja francuska i jej wpływ na oświatę    145
      ROZDZIAŁ 95. Neohumanizm i kształcenie formalne    154
      ROZDZIAŁ 96. Jan Henryk Pestalozzi    160
      ROZDZIAŁ 97. Jan Fryderyk Herbart i pedagogika filozoficzna    175
      ROZDZIAŁ 98. Polityczno-społeczne warunki rozkwitu oświaty w wieku XIX    184
      ROZDZIAŁ 99. Szkolnictwo elementarne i seminaria nauczycielskie    187
      ROZDZIAŁ 100. Szkolnictwo średnie    194
      ROZDZIAŁ 101. Uniwersytety    204
      ROZDZIAŁ 102. Szkolnictwo specjalne    210
      ROZDZIAŁ 103. Kształcenie przedszkolne/Ogródki dziecięce Froebla    215
      ROZDZIAŁ 104. Herbert Spencer i wychowanie pozytywistyczne    221
      ROZDZIAŁ 105. Szkolnictwo żeńskie    229
      ROZDZIAŁ 106. Wychowanie fizyczne    233
    CZĘŚĆ IV. ROZKWIT I TRUDNOŚCI SZKOLNICTWA POLSKIEGO XIX WIEKU    239
      ROZDZIAŁ 107. Pierwsza fala germanizacji    239
      ROZDZIAŁ 108. Rozkwit szkolnictwa polskiego na Litwie    250
      ROZDZIAŁ 109. Współpraca Czackiego i Kołłątaja na Wołyniu    263
      ROZDZIAŁ 110. Budowa szkolnictwa w Księstwie Warszawskim i Królestwie Kongresowym    269
      ROZDZIAŁ 111. Literatura pedagogiczna w początkach XIX wieku    283
      ROZDZIAŁ 112. Upadek szkolnictwa polskiego w zaborze rosyjskim    291
      ROZDZIAŁ 113. Okres reakcji i germanizacji w zaborze austriackim    297
      ROZDZIAŁ 114. Szkolnictwo Rzeczpospolitej Krakowskiej    301
      ROZDZIAŁ 115. Ruch umysłowy w zaborze pruskim    303
      ROZDZIAŁ 116. Bronisław Trentowski    308
      ROZDZIAŁ 117. Ewaryst Estkowski, nauczyciel i działacz    325
      ROZDZIAŁ 118. Reforma Wielopolskiego    330
      ROZDZIAŁ 119. Rusyfikacja    337
      ROZDZIAŁ 120. Germanizacja zaboru pruskiego    342
      ROZDZIAŁ 121. Rozwój szkolnictwa w Galicji    345
      ROZDZIAŁ 122. Prywatna szkoła polska w Królestwie    355
    CZĘŚĆ V. PRĄDY WSPÓŁCZESNE W WYCHOWANIU    359
      ROZDZIAŁ 123. Spadek przeszłości a potrzeby nowoczesności    360
      ROZDZIAŁ 124. Pedagogika na fundamencie psychologii    364
      ROZDZIAŁ 125. Pedagogika naukowa Marii Montessori    371
      ROZDZIAŁ 126. Wychowanie moralne i społeczne    375
      ROZDZIAŁ 127. Szkoła aktywna    383
      ROZDZIAŁ 128. Reformy szkolne    389
      ROZDZIAŁ 129. Polska wobec nowych prądów    395
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia