Człowiek kwantowy

Budowanie fundamentów pod zintegrowane podejście do zdrowia i rozwoju człowieka

1 opinia

Format:

epub, pdf, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

32,00

Format: epub, pdf, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

32,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka pozwalająca zrozumieć głębiej drogę rozwoju człowieka na przestrzeni indywidualnego życia (także w kontekście ewolucji ludzkości) oraz wielowymiarowe podejście do zdrowia.
Autorka, długoletni naukowiec w dziedzinie nauk medycznych, jak również edukacji wspierającej zdrowie w pedagogice (aby potem nie trzeba było terapii), pasjonatka zintegrowanego podejścia, bazując na indywidualnym doświadczeniu odkodowania własnych dolegliwości chorobowych, prezentuje krok po kroku poziomy rozwoju człowieka i drogę do „wzorca zdrowia” w nim samym.
W oparciu o psychosyntetyczne rozumienie (syntezy doświadczeń – „psychosyntezy wieku”), Autorka prowadzi Czytelnika poprzez teorie naukowe, integrując podejścia do człowieka i świata w różnych systemach na przestrzeni wieków, aby dotrzeć do centrum osobowego (odpowiednika duszy) oraz do wzorca zdrowia. Pełniąc rolę przewodniczki w drodze powrotnej – do świata, snuje inspiracje dla edukacji, pedagogiki, psychologii i medycyny dla budowania zintegrowanego systemu wspierania zdrowia i dobrostanu (we wszystkich ich aspektach) w edukacji (wychowaniu) / terapii / leczeniu. Te teorie i systemy znajdują następnie swe praktyczne odzwierciedlenie w kolejnych książkach Autorki, w tym PSYCHOSOMATYCZNE, EMOCJONALNE I DUCHOWE ASPEKTY CHORÓB ZE STRESU czy FIBROMIALGII, a wcześniej w PSYCHOSYNTEZIE W EDUKACJI (ENETEIA) czy ZRÓWNOWAŻONYM ROZWOJU DZIECKA (IMPULS) oraz najwcześniejszej: EDUKACJA INTEGRUJĄCA: ALTERNATYWA CZY KONIECZNOŚĆ? (1997)(Wydawnictwo IMPULS)
Książka jest pierwszym w Polsce zintegrowanym podejściem do rozwoju i zdrowia człowieka w oparciu o psychosyntetyczne myślenie. Pokazuje przestrzeń, różne jej poziomy, bazując na osiągnięciach fizyki kwantowej, wybranych kosmologicznych teoriach rozwoju Wszechświata, jak i starożytnych systemach medycznych / uzdrawiania.
Dzięki zrozumieniu rozwoju i zdrowia człowieka jako harmonii ze sobą i Kosmosem na wszystkich poziomach siebie: fizycznym (biologicznym), umysłowym, emocjonalnym i duchowym (sensu i znaczenia), człowiek jest w stanie zrozumieć znaczenie jakości swoich myśli, emocji, słów, zachowań i działań, a w tym otaczającej go rzeczywistości jako konsekwencji tego, co sam tworzy. Tym samym świat staje się taki jakim jest on (człowiek) od wewnątrz.
Porządkowanie siebie, codzienny „recykling osobisty” wszystkich swych przestrzeni pozwala na wspieranie nieustannego równoważenia siebie (homeostazy ustrojowej na wszystkich poziomach). Pozwala także na porządkowanie tego, co „zakodowano” od dzieciństwa w systemie wychowania i edukacji, odkodowania wadliwych przekonań, sposobu myślenia i reagowania, a tym samym przywraca człowiekowi autentyczność, to kim jest, jego duchową naturę, łącząc go z innymi ludźmi i światem jaką istotną część całości (jedności) wszystkiego i wszystkich.
Tym samym my, jako indywidualne jednostki, mamy wpływ nie tylko na nasze zdrowie (i choroby), możemy je uzdrowić sami, włączając mechanizmy autoregulacyjne. Jesteśmy w stanie, poprzez zmianę siebie, zmienić stan świata, działając dla dobra zarówno swego, jak i przyszłych pokoleń, zmieniając przez to jakość życia na Ziemi już od zaraz.
Bardzo wartościowa książka dla tych, którzy szukają głębi zrozumienia siebie /zdrowia / filozofii życia/ zdrowego stylu życia, także dla budowania nowego paradygmatu w nauce, opartego na zintegrowanym podejściu.


Liczba stron380
WydawcaInstytut Psychosyntezy
ISBN-13978-83-63428-07-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały

Człowiek kwantowy

  1. Rozdział Wewnętrzny wymiar człowieka »
  2. Rozdział: Epilog »
  3. . Rozdział Dusza a indywidualna tożsamość »
  4. . Rozdział Edukacja bez granic czy granice w edukacji »
  5. . Rozdział Integralne podejście »
  6. . Rozdział Równowaga energetyczna. Wellness&Fitness »
  7. . Rozdział Wewnętrzny wymiar siebie »
  8. . Rozdział. Człowiek jako energia. Anatomia ciała energetycznego »
  9. . Rozdział: Człowiek jako całość »
  10. . Rozdział: Energetyczna natura człowieka »
  11. . Rozdział: Ewolucja świadomości indywidualnej »
  12. . Rozdział: Inteligencja duchowa a pedagogika i medycyna »
  13. . Rozdział: Intuicja w edukacji »
  14. . Rozdział: Podejście integracyjne »
  15. . Rozdział: Pole wszelkich możliwości. Nieświadomość »
  16. . Rozdział: Psychologia i medycyna energetyczna »
  17. człowiek kwantowy Rozdział Doświadczenie życiowe jako czynnik »
  18. człowiek kwantowy Rozdział Wprowadzenie »
  19. człowiek kwantowy. Rozdział: Człowiek jako system i część systemu Wszechświata »
  20. człowiek kwantowy. Rozdział: Energetyczna natura człowieka »
  21. człowiek kwantowy. Rozdział: Energia i fizyka kwantowa »
  22. człowiek kwantowy. Rozdział: Kosmiczny wymiar egzystencji »
  23. człowiek kwantowy. Rozdział: Miejsce sacrum w nauce »
  24. człowiek kwantowy. Rozdział: Pedagogika i medycyna przyszłości »
  25. człowiek kwantowy. Rozdział: Tożsamość indywidualna »
  26. człowiek kwantowy. Rozdział: Ukryty porządek »
  27. człowiek kwantowy. Rozdział: Świadomość i samoświadomość »
  28. człowiek kwantowy. Rozdział; Teorie ewolucji »

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WPROWADZENIE
  1. Teorie ewolucji w kontekście człowieka i świata
  2. Kosmiczny wymiar egzystencji: teoria kosmogenezy
  3. Ukryty porządek, twórcza inteligencja i sacrum
  4. Miejsce sacrum do czasów współczesnych w filozofii i innych naukach
  5. Podejście integracyjne na XXI wiek
  6. Człowiek jako system i część systemu Wszechświata
  7. Świadomość i samoświadomość. Nieświadomość i nadświadomość
  8. Pedagogika i medycyna przyszłości – jako nauka i praktyka poszerzania świadomości
  Budując fundamenty pod edukację i wychowanie, leczenie i uzdrawianie (promocję zdrowia – edukację zdrowotną), korzystając z odkryć nowej nauki
  Integralne podejście do człowieka i świata w pedagogice i medycynie
  9. Inteligencja duchowa i jej znaczenie dla pedagogiki przyszłości
  10. Tożsamość indywidualna a duchowy wymiar edukacji
  11. Energia, fizyka kwantowa, duchowość oraz indywidualne doświadczenie
  Traumatyczne doświadczenia a duchowy rozwój osoby
  12. Wewnętrzny wymiar siebie
  13. Energetyczna natura człowieka
  Umysł kwantowy – świadomość jako podstawa ludzkiego rozwoju
  Psychologia i medycyna energetyczna - fundamenty medycyny zintegrowanej (holistycznej)
  Psychologia ludzkiej natury - psychologia kwantowa. Teoria dynamicznej spirali
  Starożytne systemy a zintegrowane podejście do zdrowia i choroby
  Człowiek jako energia. Anatomia ciała energetycznego
  Stres i choroby cywilizacyjne – holistyczne podejście
  14. Człowiek jako całość – duchowy aspekt zdrowia
  15. Wspomaganie wewnętrznej równowagi energetycznej: fenomen Spa & Fitness & Wellness
  16. Ewolucja świadomości indywidualnej jako wkład w ewolucję ludzkości
  EPILOG
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia