Agresja elektroniczna i cyberbullying

-35%

Agresja elektroniczna i cyberbullying

jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży

4 oceny

Redakcja:

Jacek Pyżalski

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

22,10  34,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 34,00 zł (-35%)

Najniższa cena z 30 dni: 21,76 zł  


22,10

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka stanowi pogłębioną naukową monografię problemu agresji realizowanej przez młodzież za pomocą nowych mediów (internetu i telefonów komórkowych).


Zawiera wprowadzenie teoretyczne dotyczące nowych mediów, funkcjonowania młodych ludzi w ich świecie oraz aspektów związanych z tzw. komunikacją zapośredniczoną i wpływu nowych mediów na dzieci i młodzież. Czytelnik dowie się z książki nie tylko o rozpowszechnieniu zjawiska, ale także o jego uwarunkowaniach i konsekwencjach.


Autor monografii przedstawił szerokie omówienie problematyki bullyingu, cyberbullyingu wraz z charakterystyką roli sprawcy i ofiary, typologii zjawisk i ich współwystępowania.


Część badawcza opiera się o trzy duże projekty badawcze – reprezentatywne badania polskich gimnazjalistów, badania nauczycieli oraz studentów, w których zostały wykorzystane metody badawcze zarówno o charakterze jakościowym (wywiady, wywiady online, grupy fokusowe), jak i ilościowym (badania kwestionariuszowe).


Książkę kończą wnioski dotyczące wychowania młodych ludzi w świecie nowych mediów, w szczególności w obszarze profilaktyki i interwencji związanej z agresją elektroniczną.


Rok wydania2012
Liczba stron318
KategoriaEdukacja
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-949-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp?     9
  
  1. Charakterystyka świata nowych mediów?     13
  1.1. Czym są nowe media??     14
  1.2. Cechy nowych mediów?     19
  
  2. Komunikacja zapośredniczona przez komputer?     25
  2.1. Komunikacja tekstowa?     27
  2.2. Komunikacja wizualna i dźwiękowa?     29
  2.3. Generalne charakterystyki komunikacji zapośredniczonej przez komputer?     30
  
  3. Nowe media jako środowisko socjalizacyjne, czyli człowiek w komunikacji
  zapośredniczonej?     39
  3.1. Mechanizmy funkcjonowania człowieka w kontekście komunikacji
  zapośredniczonej?     40
  3.2. Instrumenty mediów społecznych?     49
  
  4. Młodzi ludzie jako pokolenie cyfrowych tubylców?     65
  4.1. Wykorzystanie nowych mediów?     70
  4.2. Nierówności społeczne w korzystaniu z nowych technologii komunikacyjnych?     73
  
  5. Wpływ nowych mediów na dzieci i młodzież? ??79
  5.1. Korzyści związane ze stosowaniem nowych mediów przez dzieci i młodzież?     83
  5.2. Zagrożenia dla dzieci i młodzieży związane z korzystaniem z nowych mediów?     87
  5.3. Uzależnienie od internetu i telefonów komórkowych?     93
RozwińZwiń