Didactics of Mathematics 7(11)

Didactics of Mathematics 7(11)

1 opinia

Format:

ibuk

This journal is a continuation of the Dydaktyka Matematyki edited by the Department of Mathematics of Wroclaw University of Economics from 2000. Our main aim is the teaching of mathematics to students of economics. Advances of science should be accompanied by simultaneous progress in education. What is mathematics and how should we teach it? A characteristic feature of mathematics is the internal beauty of the natural logical structures. Moreover mathematics is a science just as biology, physics and economics but only given in an abstract form: that is its strength. Related subjects such as statistics, probability calculus and operations research are also areas of interest. Papers submitted for publication should be written in English or occasionally in Polish with the abstract in English. Key words should also be enclosed, but no more than five. Acceptance for publication is as usual – by the referees. Please keep to the standards given in this issue, and you should also avoid abbreviations.


Liczba stron142
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Marek Biernacki: Applications of the integral in economics. A few simple examples for first-year students [Zastosowania całki w ekonomii]    5
  Piotr Chrzan, Ewa Dziwok: Matematyka jako fundament nowoczesnych finansów. Analiza problemu na podstawie doświadczeń związanych z uruchomieniem specjalności Master Program Quantitative Asset and Risk Management (ARIMA) [Mathematics as a foundation of modern finance]    15
  Beata Fałda, Józef Zając: Algebraiczne aspekty procesów ekonomicznych [Algebraical aspects of economics processes]    23
  Helena Gaspars-Wieloch: How to teach quantitative subjects at universities of economics in a comprehensible and pleasant way? [Jak uczyć ilościowych przedmiotów na uczelniach ekonomicznych w zrozumiały i przyjemny sposób?]    33
  Donata Kopańska-Bródka: Wspomaganie dydaktyki matematyki narzędziami informatyki [Information technology supporting mathematical education]    49
  Patrycja Kowalczyk, Wanda Ronka-Chmielowiec: Metody matematyczne w dydaktyce ubezpieczeń na studiach ekonomicznych [Mathematical methods in the didactics of insurance on economic studies]    59
  Ludomir Laudański: The art of conjecturing (Ars Conjectandi). On the historical origin of normal distribution [Rodowód rozkładu normalnego]    67
  Janusz Łyko, Andrzej Misztal: Wpływ zmiany liczby godzin zajęć na wyniki egzaminu z matematyki na kie-runkach ekonomicznych [The impact of changes in the number of hours of classes on exam results in mathematics at the economic faculties]    81
  Krzysztof Malaga: Matematyka na usługach mikroekonomii [Mathematics on microeconomics services]    93
  Wojciech Rybicki: Kilka powodów, dla których opowiadamy studentom ekonomii o macierzach [Some reasons for which we tell students of economics about matrices]    109
  Andrzej Wilkowski: On changing money and the birthday paradox [O rozmienianiu pieniędzy i paradoksie urodzin]    127
  Henryk Zawadzki: Mathematica® na usługach ekonomii [Mathematica® at economics service]    135
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia