X

  Wstęp /9
  Rozdział pierwszy. Performans - zagadnienia teoretyczne
  Performans - cechy podstawowe /19
  Performans ludyczny - widowisko - spektakl teatralny /31
  Teatr jako technologia komunikacji i medium /41
  Teatr, kino, telewizja - wspólny mit założycielski i relacje ontologiczne /46
  Teatr i inne performanse na żywo jako media ludzkie /51
  Teatr jako wehikuł, multimedialny terminal i wir zachowań /54
  Definicja performansu /8
  Rozdział drugi. Sphairomachia, harpastum, football, czyli o kulturowych korzeniach piłki nożnej
  Przedmiot gry - kamień, owoc, ludzka głowa czy bukłak? /67
  Tsu-czu, kemari, tlatchli - gry w piłkę w Chinach, Japonii i Ameryce Środkowej /70
  Folk football i narodziny piłki nożnej w Wielkiej Brytanii /75
  La soule, jeu de paume, calcio fiorentino - gry w piłkę na kontynencie europejskim /88
  Sphairomachiai i inne gry w piłkę starożytnych Greków i Rzymian /98
  
  Rozdział trzeci. „Piękna gra". Mecz piłki nożnej jako performans ludyczny
  Performatywność piłki nożnej /121
  Fabularność meczu piłki nożnej /127
  Performatywna moc piłki nożnej /136
  Rozdział czwarty. Od minstrel show do hip hopu. Kulturowe korzenie muzyki rockowej Wędrowny teatr minstrel show /151
  Czarne i białe korzenie minstrel show /166
  Ragtime, blues, jazz - narodziny muzyki z ducha teatru /175
  Performanse rock'n'rolla i hip hopu /180
  
  Rozdział piąty. Koncert rockowy jako performans ludyczny
  Wprowadzenie w estetykę muzyki rockowej /195
  Główne kategorie estetyki hałasu - brzmienie, riff, rytm /198
  Technologia nagrań i media muzyki rockowej /205
  Słowa, słowa, słowa /210
  Eklektyzm, hybrydyczność i wielokodowość rocka /216
  Performatywność koncertu rockowego /219
  
  Rozdział szósty. Kulturowe korzenie telewizji i reality show
  Najważniejsze cechy estetyki telewizji /244
  Performatywne korzenie telewizji /256
  Kino atrakcji jako pretelewizja /262
  Kino w strefie wpływów teatru atrakcji /271
  Aparatury do stwarzania sztucznych światów - od figury i automatu do fantomatycznego obrazu człowieka /278
  Performatywne korzenie kina Georges'a Mélièsa /288
  Performatywne korzenie reality show /291
  
  Rozdział siódmy. Reality show jako zmediatyzowany performans ludyczny
  Ile opery mydlanej? Iluzyjny wymiar reality show /307
  Ile „reality"? Performatywny wymiar reality show /311
  Ile prawdy, a ile pieniędzy? Komercyjny wymiar reality show /318
  
  Rozdział ósmy. Strefa wpływów estetyki performatywności - od performansu ludycznego do teatru Franka Castorfa
  Podstawy estetyki performatywności /328
  Estetyka performatywności w teatrze Franka Castorfa /343
  Wybrana bibliografia /377
  Spis ilustracji /391
  Live Performance as Medium and Mediatized Object. Summary /395
Performans na żywo. Jako medium i obiekt mediatyzacji
- 20%

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron

400

Kategoria

Teoria sztuki

ISBN-13

978-83-231-2653-9

Numer wydania

1

Język publikacji

polski

Rozmiary plików do pobrania

pdf - 13,99 MB

Słowa kluczowe

Teatr, Performans, Sztuka

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

0.0 / 5 (0 głosów)
Wypożyczenie

Dostęp online przez aplikację myIBUK. Formaty plików: ibuk

X Format IBUK - ebook dostępny do wypożyczenia

- format książki elektronicznej
- bez instalowania oprogramowania, wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do Internetu,
- książka dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK,
- dodatkowe funkcje: dodawanie notatek, tagów, zaznaczania fragmentów i cytatów,
- po pobraniu książka dostępna również bez dostępu do internetu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych IBUK »


od 4,92

Wypożycz teraz
Szybki zakup
Kup i pobierz. Formaty plików: pdf
X Format PDF

PDF jest formatem publikacji elektronicznych charakteryzującym się stałym układem tekstu oraz ilustracji i nie dopasowuje się dowolnie do szerokości ekranu. Pliki PDF mogą zawierać interaktywne spisy treści, linkujące przypisy i inne rozwiązania stosowane w tekstach elektronicznych.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych PDF
 
X Znak wodny

Zabezpieczenie to zwane również potocznie watermarkiem. Zabezpieczenie nakłada się na pliki indywidualnie i niepowtarzalnie w sposób jawny i ukryty. Każdy zakupiony e-book/audiobook staje się unikatowy i pozwala na jednoznacznie określenie właściciela pliku w przypadku nieuprawnionego użytkowania polegającego np. na umieszczeniu ebooka w internetowych serwisach wymiany plików. Jest to rozwiązanie, które bez względu na system operacyjny nie wymaga od użytkowników zakupu ani instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania do odczytywania plików co czyni je bardzo wygodnym i popularnym.

Więcej informacji o zabezpieczeniu znakiem wodnym

54,00

43,20

Kup teraz
Kup na prezent »   

Opis

Książka poświęcona jest grom, widowiskom, spektaklom wydarzającym się na żywo i zmediatyzowanym: meczom piłki nożnej i ich transmisjom telewizyjnym,koncertom muzyki rockowej, spektaklom teatralnym Franka Castorfa, a także reality shows i estetyce telewizji. Wszystkie te performanse kultury współczesnej łączy to, że są mediami różnego stopnia i stają się nieraz w procesie remediacji treścią innych mediów. W książce sporo miejsca zajmują prezentacje kulturowych korzeni współczesnych performansów ludycznych jako mediów ludzkich. Mowa na przykład o piłce nożnej w kontekście gier w piłkę starożytnych Greków i Rzymian, Azteków i Chińczyków, włoskiego caccio storico i francuskiej la soule oraz brytyjskiego folk football, a także o narodzinach rock’-n’rolla z ducha wędrownego teatru minstrel show oraz telewizji w przestrzeni między kinem, teatrem atrakcji i sztukami projekcyjnymi w rodzaju latarni magicznej. Bohaterami książki są aktorzy i performerzy, artyści i celebryci, żywi ludzie i ekranowe fantomy, walczący od wieków o uwagę widzów, popularność i kulturowy prestiż.


Sprawd? nowy abonament - to si? op?aca!
Ebook dost?pny w abonamencie
Inne ebooki autora Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 0 )
0
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!