Samoocena i pomiar wyników działalności w systemach zarządzania przedsiębiorstwem. W poszukiwaniu doskonałości biznesowej

-20%

Samoocena i pomiar wyników działalności w systemach zarządzania przedsiębiorstwem. W poszukiwaniu doskonałości biznesowej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

62,40  78,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

62,4078,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Temat pracy wpisuje się w nad wyraz aktualny, światowy nurt badawczy o wpływie samooceny na efektywność przedsiębiorstw. [ ...] Novum pracy jest jednoznaczne i ważkie dla nauk o zarządzaniu. [ ... ] Autor - na podstawie trafnie dobranej literatury przedmiotu, a także doświadczeń praktycznych i starannie zebranych wyników badań - podjął bardzo udaną próbę diagnozy i oceny rozwoju stosowanych w przedsiębiorstwach w Polsce podejść do samooceny organizacji, po to, by jako syntezę wniosków z badań zaproponować wartościowy dla nauki i praktyki kompleksowy system samooceny oraz procedurę jego wdrożenia. [ ...] Praca - ufam - będzie cenną, poszukiwaną pozycją wydawniczą, zarówno w środowisku naukowo-badawczym, w tym akademickim, jak i wśród przedstawicieli praktyki życia gospodarczego.


Liczba stron582
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
ISBN-13978-83-231-2149-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Rozdział 1. Dojrzałość systemu zarządzania przedsiębiorstwem jako wyznacznik doskonałości biznesowej    17
    1.1. Ewolucja doskonałości biznesowej    17
      1.1.1. Doskonałość 1.0: miękkie zasoby organizacji    21
      1.1.2. Doskonałość 2.0: zmiana    22
      1.1.3. Doskonałość 3.0: uczenie się    24
      1.1.4. Doskonałość 4.0: zintegrowany rozwój    26
      1.1.5. Doskonałość 5.0: budowanie jakości w ramach 4P    27
      1.1.6. Doskonałość 6.0: maksymalizowanie wartości dla interesariuszy    31
      1.1.7. Doskonałość 7.0: modele doskonałości biznesowej    36
      1.1.8. Doskonałość 8.0: dojrzałość systemu zarządzania    38
    1.2. System zarządzania i wyznaczniki jego dojrzałości    45
      1.2.1. Standardy w zakresie zarządzania jakością    52
        1.2.1.1. System zarządzania jakością według norm ISO serii 9000    52
        1.2.1.2. Sektorowe standardy zarządzania jakością    70
      1.2.2. Inne standardy zarządzania    73
      1.2.3. Zasady zarządzania    90
      1.2.4. Model podejścia procesowego    104
      1.2.5. Metodyki doskonalenia procesów    113
        1.2.5.1. Business Process Reengineering (BPR)    114
        1.2.5.2. Lean Management    121
        1.2.5.3. Six Sigma    127
        1.2.5.4. Lean Six Sigma    153
      1.2.6. Metodyki pomiaru wyników działalności i modele samooceny    156
      1.2.7. Technologie informatyczne    157
      1.2.8. Integracja systemu zarządzania    163
    1.3. Projektowanie systemu zarządzania przedsiębiorstwem    174
  Rozdział 2. Samoocena i pomiar wyników działalności przedsiębiorstwa    191
    2.1. Samoocena przedsiębiorstwa w oparciu o model doskonałości biznesowej    191
      2.1.1. Istota i korzyści samooceny przedsiębiorstwa    192
      2.1.2. Modele stosowane do samooceny przedsiębiorstwa    201
        2.1.2.1. Model Nagrody Deminga    202
        2.1.2.2. Model Nagrody Jakości Malcolma Baldrige'a    211
        2.1.2.3. Model Europejskiej Nagrody Jakości    220
        2.1.2.4. Model Polskiej Nagrody Jakości    229
        2.1.2.5. Przegląd wybranych narodowych modeli doskonałości biznesowej    232
      2.1.3. Realizacja procesu samooceny w przedsiębiorstwie    239
      2.1.4. Metody samooceny przedsiębiorstwa    274
    2.2. Samoocena w oparciu o system pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa    298
      2.2.1. Metodyki pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa    298
      2.2.2. Definicja systemu pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa    325
      2.2.3. Charakterystyki systemu pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa    333
        2.2.3.1. Elementy systemu pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa    333
        2.2.3.2. Funkcje systemu pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa    336
        2.2.3.3. Procesy realizowane w systemie pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa    338
  Rozdział 3. Zastosowane metody badań i charakterystyka próby badawczej    341
    3.1. Metodyka i procedura badań empirycznych    341
    3.2. Budowa kwestionariuszy ankiety i wywiadu    348
    3.3. Metoda ekspercka    350
    3.4. Charakterystyka próby badanych przedsiębiorstw    353
  Rozdział 4. Aktywność polskich przedsiębiorstw w zakresie samooceny i jej wyniki a stosowane systemy zarządzania    365
    4.1. Charakterystyka zmiennych i skal pomiarowych    365
    4.2. Systemy zarządzania stosowane w przedsiębiorstwach    376
    4.3. Charakterystyka systemów samooceny stosowanych w przedsiębiorstwach    384
      4.3.1. Obszary systemów samooceny    386
      4.3.2. Elementy systemów samooceny    388
      4.3.3. Funkcje systemów samooceny    391
      4.3.4. Procesy realizowane w systemach samooceny    395
    4.4. Zakres samooceny i stosowane w przedsiębiorstwach mierniki wyników działalności    397
      4.4.1. Perspektywa finansowa    400
      4.4.2. Perspektywa klientów    405
      4.4.3. Perspektywa pracowników - uczenia się i wzrostu    408
      4.4.4. Perspektywa procesów wewnętrznych    412
    4.5. Poziom doskonałości biznesowej przedsiębiorstw    417
      4.5.1. Wyniki samooceny według modelu EFQM a stosowane systemy zarządzania    417
      4.5.2. Samoocena a uzyskiwane wyniki działalności    423
      4.5.3. Wyniki samooceny według modelu DBEI - analiza porównawcza polskich i duńskich przedsiębiorstw    426
      4.5.4. Poziom doskonałości biznesowej a realizacja funkcji personalnej    436
      4.5.5. Poziom doskonałości biznesowej a stosowane zintegrowane systemy informatyczne    443
    4.6. Obszary samooceny, w których osiągane wyniki najsilniej skorelowane są z całkowitą efektywnością funkcjonowania przedsiębiorstw    448
  Rozdział 5. Podstawy i warunki budowania kompleksowych systemów samooceny polskich przedsiębiorstw    457
    5.1. Weryfikacja hipotez badawczych - wyniki badań w przedsiębiorstwach i opinie ekspertów    457
    5.2. Ramowy model kompleksowego systemu samooceny przedsiębiorstwa    465
      5.2.1. Obszary kompleksowego systemu samooceny    468
      5.2.2. Elementy kompleksowego systemu samooceny    476
      5.2.3. Funkcje kompleksowego systemu samooceny    479
      5.2.4. Procesy realizowane w kompleksowym systemie samooceny    484
    5.3. Etapy procesu i procedura wdrażania kompleksowego systemu samooceny w przedsiębiorstwie    484
    5.4. Wewnątrzorganizacyjne warunki sprzyjające budowie kompleksowych systemów samooceny w przedsiębiorstwach    500
      5.4.1. Perspektywa przedstawicieli przedsiębiorstw    500
      5.4.2. Perspektywa ekspertów    511
      5.4.3. Kluczowe czynniki wewnątrzorganizacyjne stymulujące przedsiębiorstwa do budowy kompleksowych systemów samooceny    514
    5.5. Zewnętrzne warunki sprzyjające budowie kompleksowych systemów samooceny w przedsiębiorstwach    517
      5.5.1. Czynniki otoczenia sektorowego stymulujące przedsiębiorstwa do budowy kompleksowych systemów samooceny    517
        5.5.1.1. Perspektywa przedstawicieli przedsiębiorstw    517
        5.5.1.2. Perspektywa ekspertów    521
      5.5.2. Czynniki otoczenia ogólnego stymulujące przedsiębiorstwa do budowy kompleksowych systemów samooceny    523
        5.5.2.1. Perspektywa przedstawicieli przedsiębiorstw    523
        5.5.2.2. Perspektywa ekspertów    526
      5.5.3. Kluczowe czynniki zewnętrzne stymulujące przedsiębiorstwa do budowy kompleksowych systemów samooceny    529
    5.6. Wynikowy model kompleksowego systemu samooceny przedsiębiorstwa    532
  Zakończenie    543
  Spis tabel    549
  Spis rysunków    555
  Literatura    561
  Summary    579
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia