Stymulowanie potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi

-30%

Stymulowanie potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

26,60  38,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

26,6038,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Prezentowana publikacja to efekt zamiłowania poznawczego wielu pedagogów, szczególnie pedagogów specjalnych. Dyskusja teoretyczna połączona z pracami o charakterze praktycznym na temat istoty twórczości osób niepełnosprawnych umożliwiła wyodrębnienie pewnych obszarów tematycznych. W niniejszej pracy stanowią one dwa odrębne rozdziały.


W pierwszym rozdziale refleksja teoretyczna zainspirowana konkretną aktywnością twórczą osób niepełnosprawnych pozwoliła na odkrycie nowego wymiaru twórczości. Przykładem są artykuły A. Rakowskiej, B. Szczepankowskiego i A. Korzon, które wprowadzają czytelnika w tę problematykę. Autorzy kolejnych artykułów próbują odpowiedzieć na pytania, czym jest twórczość i czy rzeczywiście ma charakter wielowymiarowy…
W drugiej części autorzy zwracają uwagę na potrzebę wykorzystywania nowych metod pomocy i rehabilitacji w rozwoju potencjału twórczego uczniów z różnymi potrzebami edukacyjnymi. Analiza naukowa podjęta przez autorów koncentruje się wokół metod waloryzacyjnych, a także bardziej tradycyjnych metod: teatroterapii i muzykoterapii. Polecamy w tym miejscu książkę Impulsu „Terapia muzyką w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi” z płytą DVD.


Książka adresowana jest do wszystkich osób, które interesują się wspomaganiem potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi, czyli pedagogów, terapeutów, rodziców, psychologów, rehabilitantów, studentów, a także do środowiska twórców otwartych na oryginalne przeżycia.
Warto odwołać się do maksymy Marii Grzegorzewskiej, wg której “nie ma kresu twórczości”. Twórczyni polskiej pedagogiki specjalnej jest wyrazicielką jakże aktualnego dyskursu paradygmatycznego, o którym powinni pamiętać przyszli arteterapeuci, aby lepiej rozumieć i stymulować twórcze bytowanie każdej osoby niepełnosprawnej już od najwcześniejszych lat. Dzięki efektywnemu wsparciu niepełnosprawni będą stawali się podmiotami decydującymi o sobie, swoim samorozwoju i nieograniczonej samokreacji.
E. Lubińska-Kościółek
K. Plutecka


Liczba stron259
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-699-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Część I
  Wielowymiarowość i złożoność twórczości osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi
  redaktor naukowy Elżbieta Lubińska-Kościółek
  
  Ewelina Jutrzyna
  Rozważania nad rozwojem potencjału twórczego osób niepełnosprawnych;    13
  
  Alicja Rakowska
  Zasoby twórczej aktywności osób niepełnosprawnych;    27
  
  Bogdan Szczepankowski
  Franciszek Ksawery Prek – pierwszy głuchoniemy literat;    39
  
  Aniela Korzon
  Wartość twórczości osób niesłyszących dla wychowania przez sztukę dzieci i młodzieży z wadą słuchu;    51
  
  Katarzyna Plutecka
  Twórczy charakter zdolności kierunkowych uczniów niesłyszących;    61
  
  Ditta Baczała
  Twórczość niepełnosprawna intelektualnie;    81
  
  Dorota Podgórska-Jachnik
  Refleksje o teatrze osób niepełnosprawnych w kontekście ich edukacji, samorealizacji i terapii;    93
  
  Hanna Kubiak
  Rozwijanie twórczego potencjału dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym;    121
  
  Marta Wójcik
  Kreatywny charakter twórczości osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;    141
  
  Anna Grzebinoga
  Uczestnictwo osób niesłyszących w kulturze;    151
  
  Część II
  Wielostronne spojrzenie na praktyczne rozwiązania służące rozwijaniu potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi
  redaktor naukowy Katarzyna Plutecka
  
  Jolanta Baran
  Warsztaty autokreacji jako forma przygotowania uczniów z niepełnosprawnością do działań transgresyjnych inspirowanych zorganizowaną aktywnością pozalekcyjną;    165
  
  Joanna Pawlikowska, Jolanta Zielińska
  Metody waloryzacyjne jako sposób stymulujący twórczy potencjał dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym;    173
  
  Urszula Bartnikowska
  Teatroterapia jako forma rehabilitacji osób z głębszą i wieloraką niepełnosprawnością. Rehabilitacja w życiu niepełnosprawnych;    183
  
  Elżbieta Lubińska-Kościółek
  Aktorzy z niepełnosprawnością intelektualną;    197
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia