Nauczyciel wartości świat

Dialog bez Granic Tom IV

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

24,70  38,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 38,00 zł (-35%)

Najniższa cena z 30 dni: 24,32 zł  


24,70

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zapraszam Czytelnika do lektury tekstów kolejnego tomu serii Dialog bez Granic. Autorzy na podstawie własnych zainteresowań badawczych poruszają problematykę dotyczącą wartości w kontekście szeroko pojmowanej edukacji człowieka. Różnorodność tekstów zawartych w niniejszym tomie wiąże się bezpośrednio z rozmaitością perspektyw badawczych ich autorów, co nie przeszkadza im w realizacji wspólnego celu – ukazania roli nauczyciela-wychowawcy w rozwijaniu u wychowanka wrażliwości na świat wartości.
Nauczyciel, który stara się uwrażliwić swoich uczniów na wartości moralne, napotyka dzisiaj wiele przeszkód. Największa z nich – jak sądzę – wiąże się ze zjawiskiem, które Hannah Arendt określiła jako „przepaść między wiedzą (myśleniem) a wiarą, moralnością, sądzeniem (a więc i działaniem)” i które ujawniło się, jej zdaniem, w czasach nowożytnych. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy był, według Arendt, upadek autorytetu tradycji, która pokonywała dawniej przepaść między myśleniem a działaniem, między faktami a wartościami. Chociaż – jak pisze Marcin Król – owo „zerwanie nici tradycji” było postrzegane przez Arendt jako szansa kultury europejskiej, a nie jej kres, wiele wydaje się przemawiać za tym, że głoszona przez nią bezinteresowność myślenia, którego celem jest znaczenie, oraz bezinteresowność działania przejawiająca się głównie w zdolności budowania świata społecznego i współżycia z innymi, wciąż czekają na swój dzień.


Andrzej Murzyn
Fragment „Wstępu”


Rok wydania2011
Liczba stron252
KategoriaEdukacja
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-696-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp;    9
  
  Preface;    10
  
  Úvod;    11
  
  Antoni Gwizdak
  Aksjologiczny wymiar doświadczeń samorządności uczniowskiej w gimnazjum Valentina Trotzendorfa;    13
  
  Wiesława Korzeniowska
  Wierność wartościom (ks. dr Józef Knosała i górnośląskie paradoksy);    23
  
  Danuta Kocurek
  Nauka jako wartość w XIX wieku na Górnym Śląsku (na przykładzie mieszkańców wsi pszczyńskiej);    35
  
  Joanna Lusek
  Wychowanie przedszkolne jako wartość (na przykładzie górnośląskiego Bytomia przełomu wieków XIX i XX);    49
  
  Ks. Tomasz Żołna
  Walka o wartości (na przykładzie postaw komunistycznych władz PRL wobec szkolnictwa katolickiego);    61
  
  Wanda Musialik
  Pamiętnik – środkiem przekazu wartości w relacjach międzypokoleniowych polskiej emigracji europejskiej;    73
  
  Andrzej Murzyn
  Znaczenie wielostronności zainteresowania w nauczaniu wychowującym;    83
  
  Hana Lukášová
  Učitelská profese v edukační kultuře obratu;    89
  
  Marzena Bogus
  Istota dialogu w rodzinie, czyli nawigacja ku wartościom wychowawczym;    111
  
  Andrej Slodička
  Učiteľ ako sprostredkovateľ hodnôt v edukačnom procese;    135
  
  Bronisława Dymara
  Sztuka bycia nauczycielem;    151
  
  Taťána Göbelová
  Svět hodnot – svět člověka. Specifika výchovy k hodnotám v pedagogické praxi;    171
  
  Maria Tołbast
  Przekaz wartości i kształtowanie osobowości dziecka w religii żydowskiej;    191
  
  Alina Górniok-Naglik
  Edukacja kulturalna podstawą kształtowania siebie według wartości;    205
  
  Dana Hanesová
  Vybrané špecifiká profesie učiteľa NV v SR a vo svete;    219
  
  Izabela Łuc
  Edukacyjne wartości literatury w dobie globalizacji;    235
  
  Łukasz Tomczyk
  Andragog jako mentor i przewodnik seniorów po zinformatyzowanym świecie;    247
  
  Małgorzata Wróblewska
  Przemiany edukacji permanentnej w nowoczesnym społeczeństwie;    267
RozwińZwiń