X

  Wstęp 5
  1. Elementy strategii przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych 7
    1.1. Czynniki ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw 7
    1.2. Pojęcie marketingu na rynku międzynarodowym 11
    1.3. Etapy strategii na rynku międzynarodowym 15
  2. Strategia marketingowa i inne strategie funkcjonalne przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym 33
    2.1. Strategia marketingowa przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych 33
    2.2. Rola strategii funkcjonalnych w ekspansji przedsiębiorstwa na rynki zagraniczne 42
  3. Strategia marketing-mix na rynkach zagranicznych i jej elementy 49
    3.1. Polityka produktu i jej rodzaje 49
    3.2. Międzynarodowy cykl życia produktu 58
    3.3. Polityka ceny na rynku międzynarodowym i jej elementy 65
      3.3.1. Ustalanie ceny w działalności eksportowej 66
      3.3.2. Polityka ceny przedsiębiorstwa w rozwiniętych formach internacjonalizacji 72
    3.4. Polityka dystrybucji na rynku międzynarodowym i jej czynniki 79
      3.4.1. Decyzje w zakresie dystrybucji na rynku międzynarodowym 82
      3.4.2. Etapy tworzenia kanału dystrybucji na rynku międzynarodowym 90
    3.5. Polityka promocji na rynku międzynarodowym i jej elementy 94
      3.5.1. Etapy strategii promocji na rynku międzynarodowym 103
      3.5.2. Rodzaje strategii promocji na rynku międzynarodowym 107
    3.6. Strategie marketing-mix a orientacja internacjonalizacji przedsiębiorstwa 111
  4. Warianty organizacji działalności marketingowej na rynkach międzynarodowych 113
  5. Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw 119
    5.1. Formy wejścia polskich firm na rynki zagraniczne 119
      5.1.1. Inwestycje bezpośrednie polskich przedsiębiorstw 121
    5.2. Strategie marketingowe polskich firm na rynku międzynarodowym – studium przypadków 123
      5.2.1. Amica Wronki SA 123
      5.2.2. Grupa Maspex Wadowice 126
      5.2.3. Grupa Mokate 129
      5.2.4. Grupa Selena 130
      5.2.5. Grupa Kapitałowa TZMO 133
      5.2.6. Polskie przedsiębiorstwa z branży kosmetycznej (Dr Irena Eris, Grupa Kolastyna) 135
      5.2.7. Polskie przedsiębiorstwa z branży meblarskiej (Grupa Forte, Grupa Nowy Styl) 140
      5.2.8. Polskie przedsiębiorstwa z branży odzieżowej i skórzanej (LPP SA, Redan, Gino Rossi) 144
      5.2.9. Solaris Bus & Coach 151
      5.2.10. Grupa ATLAS 154
  Podsumowanie 157
  Problemy do dyskusji 160
  Bibliografia 161
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron  

165

Kategoria

Marketing, reklama

ISBN-13

978-83-7525-588-1

Numer wydania

1

Język publikacji

polski

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

0.0 / 5 (0 głosów)
Wypożyczenie

Dostęp online przez aplikację myIBUK. Formaty plików: ibuk

X Format IBUK - ebook dostępny do wypożyczenia

- format książki elektronicznej
- bez instalowania oprogramowania, wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do Internetu,
- książka dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK,
- dodatkowe funkcje: dodawanie notatek, tagów, zaznaczania fragmentów i cytatów,
- po pobraniu książka dostępna również bez dostępu do internetu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych IBUK »


od 4,92

Wypożycz teraz

Opis

Praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówione zostaną czynniki ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne oraz przedstawione informacje o ocenie tych rynków i możliwych sposobach wejścia na nie. W rozdziale drugim zaprezentowane będą różne rodzaje strategii marketingowych i innych strategii funkcjonalnych, jakie należy przygotować w związku z ekspansją na rynki zagraniczne. Omówiono tu także pokrótce wzajemne zależności między tymi strategiami. Rozdział trzeci poświęcony jest strategii marketingu-mix i jej elementom w odniesieniu do rynku międzynarodowego. W rozdziale czwartym opisano różne warianty organizacji działalności marketingowej na rynkach międzynarodowych. Wreszcie rozdział piąty zawiera informacje o realizowanych przez polskie przedsiębiorstwa strategiach ekspansji na rynki zagraniczne i ich strategiach marketingowych na tych rynkach. Rozważania odnośnie do tej problematyki ilustrują przykłady kilkunastu polskich firm z różnych branż, opisujące formy wejścia i ich strategie marketingu-mix na zagranicznych rynkach. Wspomniana egzemplifikacja nie dotyczy największych polskich przedsiębiorstw ani największych eksporterów, lecz przedsiębiorstw średniej wielkości, znanych na polskim rynku, które najpierw odnotowały sukces w kraju. Następnie podjęły decyzję o wejściu na rynki zagraniczne i tam również osiągnęły zakładane cele. Wydaje się, że mogą one być przykładem skutecznych działań ekspansywnych polskich firm na rynku międzynarodowym i skutecznych strategii marketingowych. Praca jest przeznaczona dla czytelników, którzy mają opanowaną podstawową wiedzę z zakresu marketingu i dlatego świadomie nie zaprezentowano zagadnień związanych z podstawami tego przedmiotu ani z dokładnym opisem badań marketingowych rynku międzynarodowego czy form wejścia na nie. Niniejsza publikacja może więc być wykorzystana podczas zajęć ze studentami akademii ekonomicznych, wydziałów zarządzania i ekonomii uniwersytetów przy omawianiu problemów zarządzania międzynarodowego i marketingu międzynarodowego.


Sprawd? nowy abonament - to si? op?aca!
Ebook dost?pny w abonamencie
Inne ebooki autora Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 0 )
0
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!