Metody i techniki rozwiązywania problemów zarządzania.

Zarządzanie w sferze publicznej

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

71,10  79,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 79,00 zł (-10%)

Najniższa cena z 30 dni: 39,50 zł  


71,10

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja poświęcona jest problematyce zarządzania zespołami ludzkimi z różnych perspektyw. Stwarza to możliwość przedstawienia różnorodnych koncepcji, metod i technik zarządzania z uwzględnieniem potrzeb organizacji publicznych. Mocną stroną książki jest oparcie badań na systematycznym przeglądzie literatury, który obejmuje ponad tysiąc publikacji naukowych, głównie anglojęzycznych, a także inne opracowania, orzecznictwo i analizę przepisów prawa. Przegląd ten został uzupełniony o wywiady i obserwacje. To wszystko stworzyło solidną podstawę do formułowania uogólnień. Kompleksowość i koherentność przedstawienia problematyki zarządzania jest wyróżnikiem tej książki.


Rok wydania2024
Liczba stron372
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-23552-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  
  I. Zarządzanie organizacjami w zmiennych uwarunkowaniach otoczenia     13
    1. Pojęcie organizacji i jej cele     13
      1.1. Pojęcie organizacji     13
      1.2. Cele organizacji     19
    2. Rodzaje organizacji     22
      2.1. Organizacje publiczne     22
      2.2. Organizacje hybrydowe     29
        2.2.1. Założenia ekonomii komunii     30
        2.2.2. Spółdzielnie socjalne     32
        2.2.3. Przedsiębiorstwa państwowe     35
        2.2.4. Gospodarka komunalna     37
    3. Przedsiębiorczość     41
    4. Organizacje w ujęciu paradygmatów zarządzania     45
    5. Otoczenie i cykl życia organizacji     48
    6. Relacje, zaufanie, sprawność organizacji     52
    7. Ewolucja teorii odnoszących się do organizacji i zarządzania     59
    8. Pojęcie zarządzania. Cechy i funkcje. Zarządzanie publiczne     65
    9. Decyzje kierownicze. Typologia problemów zarządzania     75
  
  II. Metody i techniki organizatorskie w rozwiązywaniu problemów zarządzania     91
    1. Diagnoza organizacyjna. Zarys problematyki     91
    2. Podejście opisowo-ulepszające i funkcjonalno-wzorujące     94
      2.1. Podejście opisowo-ulepszające     94
      2.2 Podejście funkcjonalno-wzorujące     96
    3. Modele w zarządzaniu     97
    4. Analiza wartości oraz pozostałe sposoby rozwiązywania problemów zarządzania     105
      4.1. Analiza wartości     105
      4.2. Badanie metod pracy     110
      4.3. Wartościowanie pracy     118
      4.4. Model doskonałości biznesowej i mapowanie procesów     120
    5. Techniki pozyskiwania informacji     125
      5.1. Obserwacje     125
      5.2. Wywiad     128
      5.3. Badania ankietowe     134
      5.4. Analiza tekstu i analiza strukturalna     135
    6. Dobór próby do badań     140
    7. Twórcze poszukiwanie rozwiązania problemu zarządzania     144
  
  III. Planowanie i organizowanie działalności     147
    1. Planowanie a zarządzanie strategiczne i operacyjne     147
    2. Istota i zasady planowania     153
    3. Planowanie i strategia     158
    4. Planowanie operacyjne     164
    5. Metody i techniki planowania     165
    6. Wymiary i uwarunkowania struktury organizacyjnej     176
    7. Zarys problematyki projektowania struktury organizacyjnej     182
    8. Rodzaje struktur organizacyjnych     186
  
  IV. Zarządzanie zasobami ludzkimi     201
    1. Kierowanie ludźmi     201
      1.1. Role kierownicze     201
      1.2. Style kierowania     203
      1.3. Przywództwo     208
    2. Kultura organizacyjna     212
    3. Pojęcie motywowania i sposoby modyfikowania zachowań     218
      3.1. Teorie motywacji     218
      3.2 Narzędzia i bodźce motywacyjne     227
      3.3. Szkolenie pracowników     234
    4. Pojęcie kontrolowania     245
    5. Samoocena kontroli zarządczej     247
  
  V. Metody i techniki poprawy funkcjonowania organizacji     251
    1. Lean Management, Six Sigma, GEMBA i pozostałe rozwiązania     251
    2. Design Thinking     257
    3. Business Model Canvas     259
    4. Triple Bottom Line, społeczna odpowiedzialność, ESG, Value-based Management. Wskaźniki finansowe     260
    5. Zarządzanie zgodnością i ryzykiem     279
    6. Zarządzanie zmianą     282
    7. Zarządzanie przez cele, wyjątki, wyniki, zadania i przez innowacje     284
    8. Zarządzanie partycypacyjne, delegowanie kompetencji     290
    9. Business Processing Reengineering, Total Quality Management, Kaizen, role zespołowe i inne koncepcje wykorzystywane w zarządzaniu, w tym zwinność i Scrum     294
  
  Zakończenie     313
  Spis tabel     315
  Indeks rzeczowy     317
  Wykaz literatury, aktów prawnych oraz orzecznictwa     321
RozwińZwiń