Technologie informacyjno-komunikacyjne w wojewódzkich bibliotekach pedagogicznych w Polsce

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

13,47  22,45

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 22,45 zł (-40%)

Najniższa cena z 30 dni: 14,37 zł (-6%)  


13,47

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Wojewódzkie biblioteki pedagogiczne to regionalne biblioteki specjalne, które odgrywają istotną rolę w upowszechnianiu technologii informacyjno­komunikacyjnych w oświacie, inspirowaniu i organizowaniu edukacji czytelniczej i medialnej, prowadzeniu działalności informacyjno-bibliograficznej, a także gromadzeniu literatury naukowej i fachowej dla nauczycieli oraz innych pracowników pedagogicznych. W publikacji omówiono wykorzystani e technologii informacyjno-komunikacyjnych do realizacji zadań bibliotek pedagogicznych na przykładzie dużych regionalnych książnic w latach 2019–2020. Ponadto uporządkowano i zebrano kwestie terminologiczne oraz prawne związane z funkcjonowaniem nowych technologii w tego typu bibliotekach. Dodatkową wartość monografii stanowi autorska analiza struktury organizacyjnej wojewódzkich książnic pedagogicznych na terenie kraju.


Rok wydania2023
Liczba stron214
KategoriaKomunikowanie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8331-105-0
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Metody, techniki i narzędzia badawcze    10
  Stan badań, model doboru literatury przedmiotu    11
  
  Rozdział 1. Funkcje i zadania bibliotek pedagogicznych w przeszłości oraz współcześnie    15
  1.1. Funkcje i zadania bibliotek pedagogicznych – rozważania terminologiczne    17
  1.2. Funkcje i zadania bibliotek w ujęciu historycznym    21
  1.3. Współczesne zadania bibliotek pedagogicznych a ich statuty – analiza porównawcza na przykładzie książnic pedagogicznych szczebla wojewódzkiego    31
  
  Rozdział 2. Technologie informacyjno-komunikacyjne w Polsce i na świecie – rozważania terminologiczne    39
  2.1. Różnice pomiędzy anglojęzycznym i polskim rozumieniem terminu technology    40
  2.2. Information technology a information and communication technology – początki i rozważania terminologiczne na gruncie literatury anglojęzycznej    48
  2.3. Technologia(e) informacyjna(e) a technologie informacyjno-komunikacyjne – początki i rozważania terminologiczne na gruncie literatury polskiej    51
  
  Rozdział 3. Nauczyciel bibliotekarz jako realizator zadań biblioteki pedagogicznej    71
  3.1. Kategorie pracowników wojewódzkich bibliotek pedagogicznych w świetle ich statutów    71
  3.2. Nauczyciel bibliotekarz – kwalifikacje i awans zawodowy    74
  
  Rozdział 4. Technologie informacyjno-komunikacyjne w pracy nauczycieli bibliotekarzy wojewódzkich bibliotek pedagogicznych w świetle wyników badań własnych    79
  4.1. Metodyka badań    79
  4.2. Przedmiot badań, problemy badawcze    79
  4.3. Metody badań i omówienie narzędzia badań    80
  4.4. Populacja i próba badawcza    82
  4.5. Opis procedury badawczej    93
  
  Rozdział 5. Prezentacja i omówienie wyników badań    95
  5.1. Charakterystyka ankietowanych    96
  5.2. Termin „technologie informacyjno-komunikacyjne” w rozumieniu ankietowanych    100
  5.3. Formy dokształcania w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych preferowane przez ankietowanych    112
  5.4. Realizacja zadań statutowych wojewódzkich bibliotek pedagogicznych przez ankietowanych z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych    114
  5.5. Wspomaganie szkół i placówek oświatowych w wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych do realizacji zadań dydaktycznych, opiekuńczych i wychowawczych    122
  5.6. Wyposażenie wojewódzkich bibliotek pedagogicznych na użytek realizacji statutowych zadań    124
  
  Rozdział 6. Wnioski z badań    127
  
  Rozdział 7. Refleksje końcowe    131
  
  Bibliografia    135
  
  Zastosowane skróty    153
  
  Spis tabel    155
  
  Spis wykresów i schematów    157
  
  Spis załączników    159
  Załącznik 1. Wojewódzkie biblioteki pedagogiczne – dane zebrane (stan na 1 lipca 2019 r.)    161
  Załącznik 2. TIK w pracy bibliotekarzy wojewódzkich bibliotek pedagogicznych    175
  Załącznik 3. Technologie informacyjno-komunikacyjne – definicje według nauczycieli bibliotekarzy wojewódzkich bibliotek pedagogicznych    181
  
  Indeks osobowy    207
  
  Streszczenie i słowa kluczowe    211
  
  Summary and keywords    213
RozwińZwiń