EBOOKI WYDAWCY
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Wojewódzkie biblioteki pedagogiczne to regionalne biblioteki specjalne, które odgrywają istotną rolę w upowszechnianiu technologii informacyjnokomunikacyjnych w oświacie, inspirowaniu i organizowaniu edukacji czytelniczej i medialnej, prowadzeniu działalności informacyjno-bibliograficznej, a także gromadzeniu literatury naukowej i fachowej dla nauczycieli oraz innych pracowników pedagogicznych. W publikacji omówiono wykorzystani e technologii informacyjno-komunikacyjnych do realizacji zadań bibliotek pedagogicznych na przykładzie dużych regionalnych książnic w latach 2019–2020. Ponadto uporządkowano i zebrano kwestie terminologiczne oraz prawne związane z funkcjonowaniem nowych technologii w tego typu bibliotekach. Dodatkową wartość monografii stanowi autorska analiza struktury organizacyjnej wojewódzkich książnic pedagogicznych na terenie kraju.
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 214 |
Kategoria | Komunikowanie |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8331-105-0 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Metody, techniki i narzędzia badawcze | 10 |
Stan badań, model doboru literatury przedmiotu | 11 |
Rozdział 1. Funkcje i zadania bibliotek pedagogicznych w przeszłości oraz współcześnie | 15 |
1.1. Funkcje i zadania bibliotek pedagogicznych – rozważania terminologiczne | 17 |
1.2. Funkcje i zadania bibliotek w ujęciu historycznym | 21 |
1.3. Współczesne zadania bibliotek pedagogicznych a ich statuty – analiza porównawcza na przykładzie książnic pedagogicznych szczebla wojewódzkiego | 31 |
Rozdział 2. Technologie informacyjno-komunikacyjne w Polsce i na świecie – rozważania terminologiczne | 39 |
2.1. Różnice pomiędzy anglojęzycznym i polskim rozumieniem terminu technology | 40 |
2.2. Information technology a information and communication technology – początki i rozważania terminologiczne na gruncie literatury anglojęzycznej | 48 |
2.3. Technologia(e) informacyjna(e) a technologie informacyjno-komunikacyjne – początki i rozważania terminologiczne na gruncie literatury polskiej | 51 |
Rozdział 3. Nauczyciel bibliotekarz jako realizator zadań biblioteki pedagogicznej | 71 |
3.1. Kategorie pracowników wojewódzkich bibliotek pedagogicznych w świetle ich statutów | 71 |
3.2. Nauczyciel bibliotekarz – kwalifikacje i awans zawodowy | 74 |
Rozdział 4. Technologie informacyjno-komunikacyjne w pracy nauczycieli bibliotekarzy wojewódzkich bibliotek pedagogicznych w świetle wyników badań własnych | 79 |
4.1. Metodyka badań | 79 |
4.2. Przedmiot badań, problemy badawcze | 79 |
4.3. Metody badań i omówienie narzędzia badań | 80 |
4.4. Populacja i próba badawcza | 82 |
4.5. Opis procedury badawczej | 93 |
Rozdział 5. Prezentacja i omówienie wyników badań | 95 |
5.1. Charakterystyka ankietowanych | 96 |
5.2. Termin „technologie informacyjno-komunikacyjne” w rozumieniu ankietowanych | 100 |
5.3. Formy dokształcania w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych preferowane przez ankietowanych | 112 |
5.4. Realizacja zadań statutowych wojewódzkich bibliotek pedagogicznych przez ankietowanych z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych | 114 |
5.5. Wspomaganie szkół i placówek oświatowych w wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych do realizacji zadań dydaktycznych, opiekuńczych i wychowawczych | 122 |
5.6. Wyposażenie wojewódzkich bibliotek pedagogicznych na użytek realizacji statutowych zadań | 124 |
Rozdział 6. Wnioski z badań | 127 |
Rozdział 7. Refleksje końcowe | 131 |
Bibliografia | 135 |
Zastosowane skróty | 153 |
Spis tabel | 155 |
Spis wykresów i schematów | 157 |
Spis załączników | 159 |
Załącznik 1. Wojewódzkie biblioteki pedagogiczne – dane zebrane (stan na 1 lipca 2019 r.) | 161 |
Załącznik 2. TIK w pracy bibliotekarzy wojewódzkich bibliotek pedagogicznych | 175 |
Załącznik 3. Technologie informacyjno-komunikacyjne – definicje według nauczycieli bibliotekarzy wojewódzkich bibliotek pedagogicznych | 181 |
Indeks osobowy | 207 |
Streszczenie i słowa kluczowe | 211 |
Summary and keywords | 213 |