Marketing. Sztuka konkurowania i współpracy

1 opinia

Wydawca:

Poltext

Format:

epub, mobi

RODZAJ DOSTĘPU

71,92  89,90

Format: epub, mobi

Cena początkowa: 89,90 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 64,73 zł  


71,92

w tym VAT

Podręcznik marketingu przeznaczony dla studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych w ramach przedmiotu „Podstawy marketingu”, „Marketing”, „Zarządzanie marketingowe” oraz innych przedmiotów specjalnościowych, uczestników studiów po-dyplomowych w zakresie zarządzania, praktyków gospodarczych samodzielnie poznających problematykę marketingu oraz dydaktyków szkół wyższych oraz średnich szkół ekonomicznych.


Podręcznik przedstawia przede wszystkim sposób kształtowania strategii marketingowej. Omówiono także zagadnienia związane ze stosowaniem marketingu w różnych sytuacjach rynkowych oraz zarządzaniem działalnością marketingową, skutecznością i efektywnością marketingu. Zawiera zarówno wiedzę ugruntowaną, wspartą doświadczeniem wielu lat stosowania marketingu na świecie, jak i wiedzę nową, wypracowaną w ostatnich latach (zwłaszcza w obszarze marketingu internetowego).


Każdy rozdział zawiera syntetyczne wprowadzenie, kluczowe po-jęcia, zasadnicze tematy merytoryczne, praktyczny blok „Z praktyki rynkowej”, moduł „Zdaniem eksperta” zawierający wypowiedzi wybitnych praktyków gospodarczych, dylematy decyzji rynkowych oraz zadania. Podręcznik zawiera wiele tabel, rysunków i zestawień. Treść jest przedstawiona w atrakcyjny sposób (student friendly). W przypisach znajdują się nawiązania do żargonowych określeń z dziedziny marketingu.


Czytelnik otrzymuje nowoczesny, bogaty tematycznie i atrakcyjnie opracowany podręcznik marketingu
Oddajemy do rąk Czytelników podręcznik, który prezentuje współczesną koncepcję marketingu. Jej głównym założeniem jest zmienność warunków działania przedsiębiorstwa, w szczególności związana z postępem technologii, która przeobraża nie tylko narzędzia marketingu, ale także modele biznesu i zasady funkcjonowania rynku. Ze względu na to, że skala zmian jest bardzo duża, przedsiębiorstwa muszą nieustannie się do nich adaptować. Wymaga to
od nich zarówno umiejętności skutecznego konkurowania, jak
i nawiązywania współpracy z innymi uczestnikami rynku. Rolą
marketingu staje się w takich warunkach stworzenie spójnej koncepcji działania, która uwzględnia te wyzwania. Z tego powodu tytuł naszego podręcznika to Marketing. Sztuka konkurowania i współpracy.


Podręcznik kierujemy do Czytelników, którzy rozpoczynają studiowanie problematyki marketingowej, a także tych, którzy znając podstawy, chcą zrozumieć zaawansowane aspekty kształtowania strategii marketingowej, uwzględniające wirtualizację rynku. Rozumiejąc praktyczne znaczenie marketingu, w podręczniku umieściliśmy wiele przykładów rynkowych, które stanowią uzupełnienie treści teoretycznych i ułatwiają ich przyswojenie. Jesteśmy jednak przekonani, że sukces działań marketingowych zależy od wybitnych praktyków, dlatego poprosiliśmy ich o głos. Naszą prośbę skierowaliśmy
do menedżerów najwyższego szczebla oraz specjalistów mających wieloletnie doświadczenie w biznesie, którzy zechcieli podzielić się swoimi refleksjami na temat uwarunkowań wykorzystywania marketingu i jego dobrych praktyk. Ich wypowiedzi zostały zamieszczone w sekcjach Zdaniem eksperta.


Mamy nadzieję, że podręcznik wprowadzi Czytelników w świat
zarówno teorii, jak i praktyki marketingu.


Autorzy


Rok wydania2023
Liczba stron522
KategoriaInne
WydawcaPoltext
ISBN-13978-83-8175-502-3
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    11
  Część pierwsza
  Podstawy decyzji rynkowych _13
  Rozdział    1
  Istota rynku _15
  1.1. Struktura i działanie rynku _15
  1.2. Sieć relacji między uczestnikami rynku _20
  1.3. Procesy rynkowe _24
  1.4. Kryteria wydzielania rynku _26
  1.5. Fazy rozwojowe rynku _27
  Rozdział    2
  Analiza zachowań nabywców indywidualnych i instytucjonalnych    39
  2.1. Zachowania nabywców indywidualnych _39
  2.2. Zachowania nabywców instytucjonalnych _57
  2.3. Segmentacja rynku _67
  Rozdział    3
  Analiza zachowań podmiotów podaży _81
  3.1. Zachowania konkurentów i komplementorów _81
  3.2. Zachowania dostawców i pośredników _92
  3.3. Metody analizy rynku _96
  Rozdział    4
  Analiza otoczenia rynku _111
  4.1. Obszary analizy otoczenia rynku _111
  4.2. Metody analizy otoczenia rynku _121
  Marketing. Sztuka konkurowania i w 6 spółpracy
  Część druga
  Założenia strategii marketingowej _135
  Rozdział    5
  Istota strategii marketingowej _137
  5.1. Pojęcie i zasady marketingu _137
  5.2. Strategia marketingowa a wartość dla nabywcy _142
  5.3. Pozyskiwanie i utrzymywanie nabywców jako cele strategii
  marketingowych _149
  5.4. Zmiana sekwencji działań w strategii marketingowej _153
  Rozdział    6
  Miejsce strategii marketingowej wśród innych strategii
  przedsiębiorstwa _159
  6.1. Uwarunkowania znaczenia strategii marketingowej _160
  6.2. Strategia marketingowa jako składnik hierarchii strategii
  w przedsiębiorstwie _163
  6.3. Strategia marketingowa jako składnik horyzontalnych relacji
  strategii w przedsiębiorstwie _169
  Rozdział    7
  Strategia marketingowa jako składnik modelu biznesu _179
  7.1. Istota modelu biznesu _179
  7.2. Rodzaje modeli biznesu _184
  7.3. Rola strategii marketingowej w modelu biznesu _191
  Rozdział    8
  Struktura strategii marketingowej _197
  8.1. Wybór rynku docelowego _197
  8.2. Pozycjonowanie produktu _206
  8.3. Instrumenty marketingu – tworzenie wartości dla nabywcy _217
  Rozdział    9
  Badania marketingowe w kształtowaniu strategii marketingowej . _227
  9.1. Istota badań marketingowych _227
  9.2. Elementy procesu badawczego _235
  9.3. Metody badań marketingowych _241
  9.4. Przygotowanie narzędzia badawczego _246
  9.5. Etyka w badaniach marketingowych _251
  Spis treści    7
  Rozdział    10
  Przygotowanie planu marketingowego    255
  10.1. Proces planowania marketingowego _255
  10.2. Istota i zakres planu marketingowego _259
  Część trzecia
  Realizacja strategii marketingowej _273
  Rozdział    11
  Aspekty funkcjonalne produktu _275
  11.1. Pojęcie produktu _275
  11.2. Rodzaje produktów_281
  11.3. Polityka produktu i decyzje związane z produktem _283
  11.4. Kształtowanie asortymentu. _286
  11.5. Rozwój nowych produktów _290
  11.6. Cykl życia produktu _295
  Rozdział    12
  Aspekty symboliczne produktu _305
  12.1. Pojęcie marki_305
  12.2. Wizerunek marki a jej tożsamość i reputacja. _312
  12.3. Rodzaje marek _316
  Rozdział    13
  Kształtowanie dostępności ekonomicznej _325
  13.1. Istota i funkcje ceny _325
  13.2. Uwarunkowania poziomu cen _328
  13.3. Kształtowanie cen _334
  13.4. Partycypacyjne mechanizmy kształtowania ceny _341
  Rozdział    14
  Kształtowanie dostępności fizycznej – dystrybucja _345
  14.1. Pojęcie i funkcje kanału dystrybucji _345
  14.2. Rodzaje kanałów dystrybucji. _349
  14.4. Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw _358
  14.5. Merchandising _359
  Rozdział    15
  Komunikowanie się z uczestnikami rynku _363
  15.1. Istota i cele komunikacji marketingowej _363
  Marketing. Sztuka konkurowania i w współpracy
  15.2. Uwarunkowania komunikacji marketingowej _366
  15.3. Instrumenty komunikacji marketingowej _372
  15.4. Kanały komunikacji marketingowej _389
  15.5. Planowanie komunikacji marketingowej _395
  Część czwarta
  Ocena efektów strategii marketingowej _401
  Rozdział    16
  Skuteczność i efektywność marketingu _403
  16.1. Użyteczność marketingu w działaniach przedsiębiorstwa _403
  16.2. Skuteczność marketingu _405
  16.3. Efektywność marketingu _410
  16.4. Rodzaje wskaźników marketingowych i ich zastosowanie _414
  16.5. Wybrane wskaźniki marketingowe _417
  Rozdział    17
  Wartość klienta _431
  17.1. Wartość dla klienta i wartość klienta _431
  17.2. Pomiar wartości klienta _436
  17.3. Pozyskiwanie klienta. _440
  17.4. Utrzymywanie i rozwój klienta . _441
  17.5. Kończenie relacji z klientem _442
  Rozdział    18
  Audyt marketingowy _447
  18.1. Istota kontroli marketingu _447
  18.2. Istota audytu marketingowego _450
  Część piąta
  Współczesne wyzwania w procesie kreowania strategii
  marketingowych _465
  Rozdział    19
  Wykorzystanie marketingu przez organizacje niekomercyjne _467
  19.1. Istota i pola działalności organizacji niekomercyjnych _467
  19.2. Przesłanki stosowania marketingu przez organizacje
  niekomercyjne _469
  19.3. Cele działań marketingowych organizacji niekomercyjnych     469
  19.4. Uwarunkowania marketingu organizacji niekomercyjnych _473
  19.5. Zróżnicowanie odbiorców usług organizacji niekomercyjnych    475
  Spis treści    9
  Rozdział    20
  Budowanie marki osobistej i marki pracodawcy _481
  20.1. Pojęcie i proces budowania marki osobistej. _481
  20.2. Pojęcie i proces budowania marki pracodawcy _488
  Rozdział    21
  Etyczny wymiar decyzji marketingowych _497
  21.1. Wizerunek i etyka marketingu _497
  21.2. Sposoby kształtowania etycznych zachowań menedżerów
  marketingu _500
  21.3. Społeczna odpowiedzialność biznesu a marketing
  zrównoważony _505
  Rozdział    22
  Wpływ cyfrowej transformacji na kreowanie strategii
  marketingowej _511
  22.1. Pojęcie cyfrowej transformacji _511
  22.2. Cyfrowa transformacja marketingu _513
  22.3. Rola danych w cyfrowej transformacji marketingu _515
  22.4. Wpływ technologii na cyfrową transformację marketingu _517
  22.5. Cyfrowa transformacja jako uwarunkowanie strategii
  marketingowej _518
RozwińZwiń