Współnauczanie w praktyce

Poradnik metodyczny dla nauczycieli i nauczycieli współorganizujących kształcenie w oddziałach ogólnodostępnych integracyjnych

1 opinia

Format:

ibuk

Autorzy opisują kluczowe wyzwania, przed którymi stoją nauczyciele klas integracyjnych i włączających: wykorzystywanie różnych modeli lekcji we współnauczaniu oraz efektywnych metod współpracy nauczycieli i pedagogów specjalnych, przeprowadzanie wielospecjalistycznych diagnoz, opracowywanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, wspomaganie rozwoju kompetencji społecznych uczniów oraz budowanie prawidłowych relacji między nimi. Praktyczne wskazówki dla nauczycieli zostały przygotowane na podstawie najnowszych wyników badań dotyczących edukacji włączającej.


Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode).


******


Co-Teaching in Practice. A Methodological Guidebook for Teachers and Co-Teachers in Mainstreaming Inclusion Classrooms


The authors describe the key challenges faced by teachers in integrated and inclusive classrooms: utilizing different lesson models in co-teaching, finding ways of effective cooperation between general and special education teachers, carrying out multispecialist assessments, drawing up individual education and therapeutic programmes, fostering the development of the students’ social skills and building healthy relations between students. The book offers practical tips for teachers based on newest research on inclusive education.


*********


Zuzanna Narkun-Jakubińska (ORCID 0000-0001-9796-5869) – pracownik Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.


Joanna Smogorzewska (ORCID 0000-0002-4377-9136) – pracownik Uniwersytetu Warszawskiego.


Grzegorz Szumski (ORCID 0000-0003-3060-5118) – pracownik Uniwersytetu Warszawskiego.


Agata Trębacz-Ritter (ORCID 0000-0002-2889-0776) – doktorantka na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.


Agnieszka Wołowicz (ORCID 0000-0002-8506-8543) – pracownik Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego.


Rok wydania2022
Liczba stron90
KategoriaPedagogika ogólna
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-5971-9
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    7
  
  I. Modele wspólnego nauczania    11
  
  II. Wspólne planowanie, czyli czas, który przynosi
  korzyści    29
  
  III. Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania
  ucznia i indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne    47
  
  IV. Rozwijanie umiejętności i kompetencji społecznych
  uczniów oraz integrowanie zespołu klasowego    73
RozwińZwiń