EBOOKI WYDAWCY
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Prezentowana monografia to ważna pozycja nie tylko dla badaczy telewizji, lecz także innych współczesnych mediów. Składa się z dwóch wprowadzających, teoretycznych rozdziałów, w których zostały wyznaczone trzy perspektywy oglądu: mediolingwistyczna, dyskursologiczna i telewizyjna [...]. Oba zasługują na podziw. Autorka jest bowiem mistrzynią prowadzenia czytelnika przez niełatwe pojęcia mediolingwistyki. Dwa kolejne rozdziały mają charakter analityczny. Badaczka skonstruowała je według ustalonego porządku: dyskurs polityczny z perspektywy parametrów dyskursywnych, natomiast dyskurs rozrywkowy z perspektywy genologicznej [...]. Publikacja jest zwieńczeniem wieloletnich studiów Ewy Szkudlarek-Śmiechowicz nad telewizją. Autorka jest prawdziwą znawczynią tematu. Wyraźnie dowodzi „telewizyjności” dyskursów, wykazując, że telewizyjne dyskursy są dokładnie takie, jak medium, w którym się toczą.
Z recenzji prof. UŚ, dr hab. Magdaleny Ślawskiej
O wartości opracowania decydują nie tylko jego walory poznawcze, lecz także ściśle z nimi powiązane walory metodologiczne i formalne. Autorka uzyskała efekt błyskotliwej analizy i głębokiej, przenikliwej syntezy na bazie wieloletnich studiów nad telewizją, godząc perspektywy dyscyplin naukowych, dla których przedmiotem zainteresowania jest telewizja traktowana jako zjawisko komunikacyjne i technologiczne, przede wszystkim językoznawstwa i medioznawstwa. Deklaratywnie i w praktyce wpisawszy swoje badania w nurt badań mediolingwistycznych, wykazała, że jedyną drogą do pełnego zrozumienia mediów jest ogląd transdyscyplinarny. Co więcej, dzięki sposobowi prowadzenia wywodu uczyniła swoją książkę wielofunkcyjną – skierowaną zarówno do badaczy mediów i studentów kierunków przygotowujących do rozpoznawania dyskursów medialnych, m.in. takich jak dziennikarstwo, filologie, kulturoznawstwo, politologia, pedagogika, jak i do wszystkich uważnych odbiorców mediów.
Z recenzji prof. UMCS, dr hab.Danuty Kępy-Figury
Rok wydania | 2022 |
---|---|
Liczba stron | 234 |
Kategoria | Medioznawstwo |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8331-078-7 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 9 |
Rozdział I. Telewizja jako przedmiot badań | 15 |
Rozdział II. Dyskursy telewizyjne | 53 |
Rozdział III. Telewizyjne dyskursy polityczne | 65 |
3.1. Nazwy i wartości | 83 |
3.2. Kategorie uczestników | 97 |
3.3. Kreowanie medialnych obrazów rzeczywistości | 109 |
3.4. Kreowanie wspólnot dyskursywnych | 129 |
Rozdział IV. Telewizjne dyskursy rozrywkowe | 145 |
4.1. Magazyn telewizyjny | 153 |
4.2. Temat a gatunek: od telewizyjnego magazynu podróżniczego do podróżniczego reality show | 167 |
4.3. Telenowela paradokumentalna | 177 |
4.4. Gatunkowe powinowactwa transmedialne: od telenoweli paradokumentalnej do gatunków internetowych | 193 |
Zakończenie | 213 |
Bibliografia | 215 |
Wykaz skrótów | 227 |
Spis rysunków | 229 |
Spis tabel | 231 |
Spis wykresów | 233 |