Ruch Muzyczny 24/2022

1 opinia

Wydawca:

PWM

Format:

epub, mobi, pdf

RODZAJ DOSTĘPU

5,90

Format: epub, mobi, pdf

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 5,90 zł  


5,90

w tym VAT

#24/2022


W numerze między innymi:


Nie wierzcie w dogmaty – radzi Daniel Stabrawa w okładkowej rozmowie z Mateuszem Borkowskim.


Krytyka zobowiązuje – kontynuujemy temat, oddając głos osobom z zewnątrz krytycznej bańki – specjalistce komunikacji językowej Katarzynie Osior-Szot oraz psycholożce Małgorzacie Sierszeńskiej-Leraczyk. Kuba Krzewiński kieruje kilka próśb do osób zajmujących się krytyką muzyczną.


Relacje z festiwali: Jazz Jantar w Gdańsku, Joy & Devotion w Londynie, Weekend z Niepodległą w Zielonej Górze, Musica Privata w Łodzi, koncertów w Krakowie i Warszawie oraz spektakli: „Salome” w Paryżu, „Holender tułacz” w Hamburgu i „Stabat Mater” w Teatrze Wielkim w Poznaniu.


Recenzje dwunastu albumów, m.in. „Fantazji” Telemanna na skrzypce solo w wykonaniu Małgorzaty Malke, „Winterreise” w wykonaniu Tomasza Koniecznego i Lecha Napierały a także kompletu nagrań Carla Seemanna dla Deutsche Grammophon, rozmowa Magdaleny Tejchmy z Andrzejem Bieńkowskim, autorem książki „Trzymałem węża w garści” oraz recenzja zbioru „Hungarian Fiddle Tunes”, który ukazał się nakładem Schott Music.


Dominik Strycharski pisze o nieprostej historii współczesnego fletu prostego, Danuta Gwizdalanka kontynuuje cykl Tajne/Muzyczne.


Kolejna część cyklu Wiktor Brégy. Historia artysty.


Rok wydania2022
Liczba stron48
KategoriaKultura i sztuka
WydawcaPWM
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  

STREFA RUCHU

  

Krytyk – istota pytająca – Katarzyna Osior-Szot

  

Małgorzata Sierszeńska-Leraczyk: Konstruktywnie ganić, prawdziwie chwalić – Łucja Siedlik

  

Kilka próśb do osób zajmujących się krytyką muzyczną – Kuba Krzewiński

  

  

RELACJE

  

Obchodzimy święto (jazzu) – Maciej Krawiec

  

Światło w listopadowym Londynie – Dominika Micał

  

Odwaga, dojrzałość i konsekwencja – Barbara Literska

  

Fuga melancholii – Karolina Kolinek-Siechowicz

  

Dekonstrukcje i tęsknoty – Karolina Dąbek

  

Nasłuchiwanie fal i pejzaży – Jan Topolski

  

Fotoplastykon współczesny – Jakub Strużyński

  

Impreza impro-dekady – Agnieszka Szynk

  

Salome tylko dla dorosłych – Leszek Bernat

  

Senta wyklęta – Jolanta Łada-Zielke

  

Tańczy Matka Bolejąca – Katarzyna Gardzina

  

  

WYDAWNICTWA

  

Andrzej Bieńkowski: W jaskini lwa – Magdalena Tejchma

  

Czego o węgierskiej muzyce się nie dowiemy – Łucja Siedlik

  

Z polską fantazją – Karolina Kolinek-Siechowicz

  

Opera galante – Witold Paprocki

  

Podróż między epokami – Witold Paprocki

  

Zapomniana prostota – Dariusz Marciniszyn

  

Subtelność i temperament w jednym – Dariusz Marciniszyn

  

Muzyka zupełnie niepoważna – Szymon Atys

  

Dwadzieścia spojrzeń… z dodatkami – Szymon Atys

  

Sezon na Rzewskiego – Filip Lech

  

Drogi i bezdroża Kalifornii – Paweł Siechowicz

  

Salsowe bractwo rekonstrukcyjne – Piotr Tkacz-Bielewicz

  

Kolejna pamiątka – Maciej Krawiec

  

  

ROZMOWA

  

Daniel Stabrawa: Każdym dźwiękiem trzeba coś przekazać – Mateusz Borkowski

  

  

SWOBODA RUCHU

  

Nieprosta historia współczesnego fletu prostego – Dominik Strycharski

  

Tajne/Muzyczne (7): Raporty czy Protokoły? – Danuta Gwizdalanka

  

  

OD REDAKCJI

  

Krytyka zobowiązuje – Daniel Cichy

  

  

FELIETON
Puryzm może nas wpuścić w maliny – Maria Wilczek-Krupa

  

  

Z ARCHIWUM R

  

Pieskie życie krytyka – Katarzyna Ryzel

  

  

REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

  

  

WIKTOR BRÉGY. HISTORIA ARTYSTY

  

Córka źle strzeżona – opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk

RozwińZwiń