INNE EBOOKI AUTORA
#24/2022
W numerze między innymi:
Nie wierzcie w dogmaty – radzi Daniel Stabrawa w okładkowej rozmowie z Mateuszem Borkowskim.
Krytyka zobowiązuje – kontynuujemy temat, oddając głos osobom z zewnątrz krytycznej bańki – specjalistce komunikacji językowej Katarzynie Osior-Szot oraz psycholożce Małgorzacie Sierszeńskiej-Leraczyk. Kuba Krzewiński kieruje kilka próśb do osób zajmujących się krytyką muzyczną.
Relacje z festiwali: Jazz Jantar w Gdańsku, Joy & Devotion w Londynie, Weekend z Niepodległą w Zielonej Górze, Musica Privata w Łodzi, koncertów w Krakowie i Warszawie oraz spektakli: „Salome” w Paryżu, „Holender tułacz” w Hamburgu i „Stabat Mater” w Teatrze Wielkim w Poznaniu.
Recenzje dwunastu albumów, m.in. „Fantazji” Telemanna na skrzypce solo w wykonaniu Małgorzaty Malke, „Winterreise” w wykonaniu Tomasza Koniecznego i Lecha Napierały a także kompletu nagrań Carla Seemanna dla Deutsche Grammophon, rozmowa Magdaleny Tejchmy z Andrzejem Bieńkowskim, autorem książki „Trzymałem węża w garści” oraz recenzja zbioru „Hungarian Fiddle Tunes”, który ukazał się nakładem Schott Music.
Dominik Strycharski pisze o nieprostej historii współczesnego fletu prostego, Danuta Gwizdalanka kontynuuje cykl Tajne/Muzyczne.
Kolejna część cyklu Wiktor Brégy. Historia artysty.
Rok wydania | 2022 |
---|---|
Liczba stron | 48 |
Kategoria | Kultura i sztuka |
Wydawca | PWM |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
STREFA RUCHU | |
Krytyk – istota pytająca – Katarzyna Osior-Szot | |
Małgorzata Sierszeńska-Leraczyk: Konstruktywnie ganić, prawdziwie chwalić – Łucja Siedlik | |
Kilka próśb do osób zajmujących się krytyką muzyczną – Kuba Krzewiński | |
| |
RELACJE | |
Obchodzimy święto (jazzu) – Maciej Krawiec | |
Światło w listopadowym Londynie – Dominika Micał | |
Odwaga, dojrzałość i konsekwencja – Barbara Literska | |
Fuga melancholii – Karolina Kolinek-Siechowicz | |
Dekonstrukcje i tęsknoty – Karolina Dąbek | |
Nasłuchiwanie fal i pejzaży – Jan Topolski | |
Fotoplastykon współczesny – Jakub Strużyński | |
Impreza impro-dekady – Agnieszka Szynk | |
Salome tylko dla dorosłych – Leszek Bernat | |
Senta wyklęta – Jolanta Łada-Zielke | |
Tańczy Matka Bolejąca – Katarzyna Gardzina | |
| |
WYDAWNICTWA | |
Andrzej Bieńkowski: W jaskini lwa – Magdalena Tejchma | |
Czego o węgierskiej muzyce się nie dowiemy – Łucja Siedlik | |
Z polską fantazją – Karolina Kolinek-Siechowicz | |
Opera galante – Witold Paprocki | |
Podróż między epokami – Witold Paprocki | |
Zapomniana prostota – Dariusz Marciniszyn | |
Subtelność i temperament w jednym – Dariusz Marciniszyn | |
Muzyka zupełnie niepoważna – Szymon Atys | |
Dwadzieścia spojrzeń… z dodatkami – Szymon Atys | |
Sezon na Rzewskiego – Filip Lech | |
Drogi i bezdroża Kalifornii – Paweł Siechowicz | |
Salsowe bractwo rekonstrukcyjne – Piotr Tkacz-Bielewicz | |
Kolejna pamiątka – Maciej Krawiec | |
| |
ROZMOWA | |
Daniel Stabrawa: Każdym dźwiękiem trzeba coś przekazać – Mateusz Borkowski | |
| |
SWOBODA RUCHU | |
Nieprosta historia współczesnego fletu prostego – Dominik Strycharski | |
Tajne/Muzyczne (7): Raporty czy Protokoły? – Danuta Gwizdalanka | |
| |
OD REDAKCJI | |
Krytyka zobowiązuje – Daniel Cichy | |
| |
FELIETON | |
| |
Z ARCHIWUM R | |
Pieskie życie krytyka – Katarzyna Ryzel | |
| |
REKOMENDACJE | |
| |
WIKTOR BRÉGY. HISTORIA ARTYSTY | |
Córka źle strzeżona – opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk | |