EBOOKI WYDAWCY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Artykuły w tomie umieszczono w obrębie dwóch części. Pierwsza, pt. Aktywizacja i innowacja a nauczanie zdalne, zawiera sześć artykułów poświęconych różnorodnym aspektom nauczania zdalnego: aplikacjom, kanałom na YouTube, portalom edukacyjnym pomocnym w nauce języka polskiego jako obcego lub języków obcych oraz opisom cennych doświadczeń nauczycieli w pracy zdalnej. […] W części drugiej, pt. Inspiracje a metody nauczania, znajduje się osiem artykułów o rozmaitym charakterze. Autorzy prezentują w nich różnorodne inspiracje (psychologię pozytywną, warsztaty z dociekań filozoficznych), strategie, metody aktywizacji i samooceny, a także analizy materiałów dydaktycznych oraz propozycje metodyczne do zwrócenia uwagi na trudności nauki w Polsce dzieci reemigrantów.
Z recenzji dr hab. Agaty Małyski, prof. UMCS
Autorzy poszczególnych tekstów poszukują nowych narzędzi w nauczaniu języka polskiego i dociekają ich skuteczności, sprawdzając je przez pogłębioną analizę teoretyczną i praktyczną. Są to bardzo ważne opisy, które wynikają nie tylko z praktycznego doświadczenia lektorów, lecz także z refleksji teoretycznej czy przynajmniej zbadania efektywności przez opis wyników ankietowych. […] W dużej części artykuły dotyczą metod aktywizacji w nauczaniu zdalnym, które pozostanie z nami również po wygaśnięciu pandemii. Przedstawione inspiracje na pewno będą wykorzystane przez lektorów czy nauczycieli nie tylko języka polskiego.
Z recenzji dr hab. Anny Majewskiej-Tworek, prof. UWr
Rok wydania | 2022 |
---|---|
Liczba stron | 208 |
Kategoria | Medioznawstwo |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8220-941-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Aktywizacja i innowacja a nauczanie zdalne | 11 |
Agnieszka Kruszyńska, Udzielanie informacji zwrotnej na zajęciach języka obcego – analiza wybranych aplikacji | 13 |
Paulina Kaźmierczak, Jakub Sroka, YouTube czy StudyTube – przegląd wybranych profili internetowych poświęconych nauczaniu JPJO | 25 |
Paulina Lehmkuhl, Designing an EFL vocabulary APP for autonomous lexical learning | 41 |
Agnieszka Banach, Małgorzata Dębska, Michalina Pokorska, Eduprofil try_some_polish jako przykład innowacyjnych materiałów dydaktycznych do nauczania języka polskiego jako obcego – studium przypadku | 55 |
Laura Santoo, From language lab to breakout rooms. Innovative methods in teaching finnish phonetics online | 71 |
Paula Góralczyk-Mowczan, Rafał Maćkowiak, Zdalne nauczanie przedmiotów innych niż język polski w studium języka polskiego dla cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego | 83 |
Inspiracje a metody nauczania | 99 |
Sylwia Niewczas, Psychologia pozytywna w glottodydaktyce – kontekst nauczania/uczenia się seniorów | 101 |
Paulina Zwolińska, Kulturemy regionalne w wybranych podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego | 113 |
Monika Nowicka, Dzieci reemigrantów w szkole podstawowej – funkcjonowanie w systemie edukacyjnym Wielkiej Brytanii a nauka w Polsce | 129 |
Monika Gryboś, Wespół z uczniem. Metoda samooceny w doskonaleniu i rozwijaniu kompetencji tekstotwórczej | 141 |
Patrycja Kownacka, Sztuka na językach. O doskonaleniu sprawności mówienia z wykorzystaniem sztuki lokalnej na lekcjach zdalnych JPJO | 153 |
Małgorzata Syrek, Trening strategii komunikacyjnych z wykorzystaniem warsztatów z dociekań filozoficznych | 165 |
Agnieszka Kusz, Działania projektowe jako sposób aktywizacji w dydaktyce | 187 |
Anna Gaudy, Anna Rogala, Minimum gramatyki, maksimum praktyki – jak uczyć poprawnego języka bez ćwiczeń drylowych? | 195 |