INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Głównym tematem niniejszej monografii jest skuteczność interwencji publicznej, czyli – zgodnie z rozumieniem powszechnie przyjętym w ewaluacji oraz w naukach ekonomicznych – stopień czy zdolność do realizacji zakładanych celów na poziomie strategicznym. Nowoczesne interwencje publiczne, w szczególności strategie i programy operacyjne, mają określone cele w ramach zadanych budżetów. W związku z tym mogą i powinny być z realizacji tych celów rozliczane. Co więcej – jak pokazano w dalszej części pracy – powszechna jest realizacja interwencji publicznych, które nie osiągają swoich celów, czyli są nieskuteczne, co rodzi potrzebę dogłębnej analizy ukierunkowanej właśnie na kryterium skuteczności.
Rok wydania | 2022 |
---|---|
Liczba stron | 258 |
Kategoria | Finanse i bankowość |
Wydawca | Szkoła Główna Handlowa |
ISBN-13 | 978-83-8030-571-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | |
Przesłanki podjęcia tematu | |
Tezy i cele pracy | |
Metoda badawcza i struktura pracy | |
Rozdział | 1 |
Interwencja publiczna – jej przesłanki i niedoskonałości | |
1.1. Pojęcie interwencji publicznej | |
1.2. Makroekonomiczne podstawy interwencji publicznej | |
1.3. Przesłanki i formy interwencji publicznej na rynku usług transportowych | |
1.4. Badania nad skutecznością i niedoskonałością interwencji publicznych | |
Rozdział | 2 |
Interwencja publiczna w zakresie zrównoważonej mobilności miejskiej w Polsce w latach 2009–2015 | |
2.1. Podstawy teoretyczne polityki zrównoważonej mobilności miejskiej | |
2.2. Unijna, krajowa i samorządowa polityka transportowa | |
2.3. Zakres interwencji | |
2.4. Odtworzenie normatywnej i pozytywnej logiki interwencji | |
Rozdział | 3 |
Ocena interwencji publicznej w zakresie zrównoważonej mobilności miejskiej w Polsce w latach 2009–2015 | |
3.1. Przegląd dotychczasowych badań w zakresie budowy konkurencyjności transportu publicznego | |
3.2. Metodyka modelowania | |
3.3. Wyniki modelowania | |
3.4. Studia przypadków | |
3.5. Analiza reakcji rynku na zmiany oferty za pomocą analizy zmienności wskaźników | |
3.6. Scenariusz alternatywny interwencji | |
Rozdział | 4 |
Perspektywy i zagrożenia dla interwencji w przyszłości | |
4.1. Perspektywy i bariery ewolucji zrównoważonej mobilności miejskiej | |
4.2. Perspektywy transformacji cyfrowej zrównoważonej mobilności miejskiej | |
4.3. Model efektywności elektryfikacji transportu | |
4.4. Model dofinansowania publicznego w przeliczeniu na pasażera | |
Rozdział | 5 |
Dyskusja, wnioski i rekomendacje | |
Podsumowanie | |
Bibliografia | |
Spis tabel | |
Spis rysunków | |