POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Bank jest podmiotem, który ma za zadanie zaspokojenie potrzeb konsumentów, a zatem musi działać w taki sposób, by je jak najlepiej poznać, a następnie zaoferować optymalny produkt. Te warunki wymagają ciągłego ulepszania działalności banków, przy czym obecnie do najbardziej popularnych kierunków rozwoju należą: poprawa jakości obsługi klienta cyfrowego, zwiększenie możliwości analizy danych, obniżenie kosztów operacyjnych, zwiększenie inwestycji w innowacje, spełnienie wymagań prawnych i dostosowanie się do regulacji dotyczących zgodności, aktualizacja lub zamiana komponentów podstawowego systemu operacyjnego, rekrutacja i przekwalifikowanie pracowników, ulepszenie procesów biznesowych, zwiększenie bezpieczeństwa i uwierzytelnianie danych, podjęcie współpracy z podmiotami należącymi do sektora FinTech, rozwój płatności mobilnych, wdrażanie polityki zrównoważonego rozwoju.
Do typowych problemów związanych z funkcjonowaniem banków należy dołączyć specyficzną sytuację związaną z pojawieniem się recesji gospodarczej w kraju oraz przedłużającego się okresu przynajmniej częściowego zamknięcia gospodarki w wyniku pandemii choroby COVI0-19. Stąd konieczna jest analiza każdej z wymienionych ścieżek rozwoju z punktu widzenia nowych warunków działania.
Główny cel badania stanowiła identyfikacja potencjalnych kierunków rozwoju sektora bankowego z punktu widzenia konsumentów i banków, ich konfrontacja oraz ocena, w jakim stopniu obecne warunki na rynku finansowym mogą wpłynąć na określony wybór. Identyfikacja kierunków rozwoju sektora bankowego została przeprowadzona na podstawie analizy literatury przedmiotu, natomiast perspektywa konsumentów została przedstawiona w oparciu o przeprowadzone badanie kwestionariuszowe CAWI.
Rok wydania | 2022 |
---|---|
Liczba stron | 162 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8220-967-9 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rozdział 1. Warunki funkcjonowania polskiego sektora bankowego | 11 |
1.1. Otoczenie banków i ich odpowiedzialność wobec interesariuszy | 11 |
1.2. Zmiany w otoczeniu banków | 15 |
1.3. Analiza SWOT polskiego sektora bankowego | 18 |
Rozdział 2. Główne kierunki rozwoju polskiego sektora bankowego | 23 |
2.1. Kierunki rozwoju sektora bankowego w Polsce | 23 |
2.2. Kierunki rozwoju sektora bankowego preferowane przez banki | 27 |
2.3. Kierunki rozwoju sektora bankowego preferowane przez konsumentów | 30 |
2.4. Oczekiwania konsumentów w zakresie kierunków rozwoju sektora bankowego – wyniki badania kwestionariuszowego | 32 |
2.4.1. Organizacja procesu badawczego | 32 |
2.4.2. Wyniki przeprowadzonego badania | 34 |
Rozdział 3. Postulowane kierunki rozwoju polskiego sektora bankowego w zakresie obsługi klienta | 49 |
3.1. Poprawa jakości obsługi klienta cyfrowego | 49 |
3.2. Rozwój płatności mobilnych | 58 |
3.3. Rekrutacja i przekwalifikowanie pracowników | 65 |
Rozdział 4. Postulowane kierunki rozwoju polskiego sektora bankowego w zakresie zmian technologicznych | 71 |
4.1. Zwiększenie możliwości analizy danych | 71 |
4.2. Zwiększenie bezpieczeństwa i uwierzytelnienie danych | 78 |
4.3. Inwestycje w innowacje | 84 |
4.4. Współpraca z FinTechami | 90 |
Rozdział 5. Postulowane kierunki rozwoju polskiego sektora bankowego w zakresie zmian organizacyjnych | 97 |
5.1. Obniżenie kosztów operacyjnych | 97 |
5.2. Ulepszenie procesów biznesowych | 103 |
5.3. Aktualizacja lub zmiana komponentów podstawowego systemu operacyjnego | 107 |
Rozdział 6. Wpływ zmian w otoczeniu bankowym na kierunki rozwoju polskiego sektora bankowego | 113 |
6.1. Spełnienie wymagań prawnych i dostosowanie się do regulacji dotyczących zgodności | 113 |
6.2. Wdrażanie polityki zrównoważonego rozwoju | 122 |
Zakończenie | 131 |
Bibliografia | 135 |
Spis rysunków | 155 |
Spis tabel | 157 |
Załącznik. Kwestionariusz CAWI | 159 |