BEZPIECZEŃSTWO KONSUMENTÓW na rynku tradycyjnym i wirtualnym

-24%

BEZPIECZEŃSTWO KONSUMENTÓW na rynku tradycyjnym i wirtualnym

1 opinia

Redakcja:

Bogdan Mróz

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

24,47  32,20

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 32,20 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 20,61 zł  


24,47

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Bogdan Mróz


Współcześni konsumenci mają dostęp do bogatej oraz różnorodnej oferty dóbr i usług konsumpcyjnych na rynku zarówno tradycyjnym, jak i wirtualnym. Mnogość ofert różnych producentów i dystrybutorów usypia czujność konsumencką, sprawia, że rynek staje się mniej przejrzysty. Na nabywców dóbr i usług czyha wiele zagrożeń, a szeroko rozumiane bezpieczeństwo konsumentów urasta do rangi jednego z największych wyzwań, jakiemu muszą stawić czoła agendy rządowe, instytucje regulacyjne, organizacje pozarządowe, wreszcie sami zainteresowani.


Mając na uwadze znaczenie powyższej problematyki, grupa pracowników naukowych z wiodących ośrodków akademickich w Polsce przygotowała monografię poświęconą wybranym aspektom bezpieczeństwa konsumentów. Teksty zawierają refleksje teoretyczne i przemyślenia Autorów wynikające z uważnej obserwacji rzeczywistości rynkowej oraz wyniki własnych badań empirycznych, legitymizujących formułowane sądy i wnioski. Motywem przewodnim prowadzonych rozważań jest bezpieczeństwo konsumentów korzystających z nowych technologii oraz różnych dóbr i usług na rynkach tradycyjnym i wirtualnym.


Rok wydania2020
Liczba stron206
KategoriaFinanse i bankowość
WydawcaSzkoła Główna Handlowa
ISBN-13978-83-8030-354-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Bogdan Mróz
  
  Wstęp
  
  
  Agnieszka Kurzemska
  
  Rozdział 1. Ramy etyczne naukowych badań zachowań konsumenckich
  
  Wprowadzenie
  
  1.1. Etyka badań naukowych zachowań konsumenckich vs. etyka badań marketingowych
  
  1.1.1. Rzetelność badacza
  
  1.1.2. Lojalność wobec uczestników badań
  
  1.1.3. Pożyteczność wyników badawczych
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Henryk Mruk
  
  Rozdział 2. Pułapki behawioralne a zdrowie
  
  Wprowadzenie
  
  2.1. Zdrowie jako wartość
  
  2.2. Odpowiedzialność za zdrowie
  
  2.3. Pułapki behawioralne i ich istota
  
  2.3.1. Pułapki myślenia szybkiego i wolnego
  
  2.3.2. Postrzeganie siebie a postrzeganie innych
  
  2.3.3. Pułapka zakotwiczenia
  
  2.3.4. Pułapka kosztów utopionych
  
  2.3.5. Pułapka status quo
  
  2.3.6. Sposoby ograniczania pułapek behawioralnych
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Teresa Słaby
  
  Rozdział 3. Usługi budownictwa mieszkaniowego dla seniorów
  
  Wprowadzenie
  
  3.1. Dane o usługach mieszkaniowych z polskich źródeł wtórnych
  
  3.2. Charakterystyka respondentów
  
  3.3. Popyt na mieszkania dla seniorów
  
  
  
  Agnieszka Izabela Baruk
  
  Rozdział 4. Ciemne i jasne strony prosumpcji - perspektywa nabywców finalnych
  
  Wprowadzenie
  
  4.1. Charakterystyka badań empirycznych
  
  4.2. Wyniki badań
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Bogdan Mróz
  
  Rozdział 5. Prywatność i ekshibicjonizm w przestrzeni wirtualnej: implikacje dla bezpieczeństwa konsumentów
  
  Wprowadzenie
  
  5.1. Jak giganci high-tech zbierają i wykorzystują informacje o konsumentach - przykład Google i Facebooka
  
  5.2. Prywatność i ekshibicjonizm w Internecie - zagrożenia i pułapki dla konsumentów
  
  5.3. ?Jak zjeść ciastko i je mieć" - świadomość polskich konsumentów dotycząca znaczenia prywatności danych w Internecie
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Elżbieta Baron, Barbara Borusiak
  
  Rozdział 6. Czy Instagram wodzi nas na pokuszenie? Zakupy impulsywne w serwisie społecznościowym
  
  Wprowadzenie
  
  6.1. Zakupy impulsywne - istota, przyczyny i skutki
  
  6.2. Instagram jako kanał sprzedaży
  
  6.3. Zakupy impulsywne w Internecie
  
  6.4. Metodyka badań
  
  6.5. Wyniki badań
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Robert Wolny
  
  Rozdział 7. Świadomość istnienia niebezpieczeństw korzystania z e-usług wśród młodych konsumentów
  
  Wprowadzenie
  
  7.1. Zagrożenia korzystania z e-usług - zarys problemu
  
  7.2. Wyniki badań
  
  
  
  Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka
  
  Rozdział 8. Paradoksy w relacjach konsumentów z technologią: jakościowa analiza obaw polskich konsumentów
  
  Wprowadzenie
  
  8.1. Konsumenci i technologia - obawy i paradoksy w relacjach konsumentów z technologią
  
  8.2. Założenia badań
  
  8.3. Rezultaty badań
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Rafał Kasprzak
  
  Rozdział 9. Bezpieczeństwo konsumenta na rynku gier wideo
  
  Wprowadzenie
  
  9.1. Przemysły kreatywne
  
  9.2. Rozwój branży gier wideo w Polsce
  
  9.3. Ryzyko konsumenta na rynku gier wideo
  
  9.4. Ochrona konsumenta na rynku gier wideo
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
  
  
  
  
  
  Beata Tarczydło
  
  Rozdział 10. Bezpieczeństwo korzystania ze współdzielonych usług transportowych. Wybrane zagadnienia
  
  Wprowadzenie
  
  10.1. Podstawowe pojęcia i trendy dotyczące zachowań nabywców usług współdzielonych
  
  10.2. Rozwiązania i systemy sprzyjające współdzieleniu usług na przykładzie MaaS
  
  10.3. Przegląd wybranych badań zachowań konsumentów powiązanych z ideą współdzielenia
  
  10.4. Studium przypadku
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Robert Nowacki
  
  Rozdział 11. Zaufanie konsumentów wobec reklamy internetowej w kontekście negatywnych ocen jej oddziaływania
  
  Wprowadzenie
  
  11.1. Zaufanie do reklamy w kontekście jej społecznej odpowiedzialności
  
  11.2. Reklama internetowa jako kanał komunikacji z konsumentami
  
  11.3. Metodyka badania
  
  11.4. Wyniki badania
  
  
  
  Ilona Dąbrowska
  
  Rozdział 12. Personalizacja online
  
  Wprowadzenie
  
  12.1. Internet wczoraj a dziś
  
  12.2. Personalizacja sieci
  
  12.3. Personalizacja widziana z perspektywy internautów
  
  12.4. Struktura wiekowa respondentów
  
  12.5. Świadomość istnienia personalizacji w Internecie
  
  12.6. Ocena personalizacji online
  
  12.7. Ujawnianie danych i aktywności online
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Magdalena Jaciow
  
  Rozdział 13. Ryzyko fizyczne konsumenta w zakupach kosmetyków
  
  Wprowadzenie
  
  13.1. Tło teoretyczne badań
  
  13.2. Założenia badawcze
  
  13.3. Postrzeganie ryzyka w zakupach kosmetyków - wyniki badań
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Agata Stolecka-Makowska
  
  Rozdział 14. Sposoby ograniczania ryzyka fizycznego przez nabywców kosmetyków naturalnych i kosmetyków ekologicznych
  
  Wprowadzenie
  
  14.1. Kosmetyki naturalne i kosmetyki ekologiczne - podobieństwa i różnice
  
  14.2. Wyznaczniki bezpiecznych kosmetyków
  
  14.3. Sposoby ograniczania ryzyka przy zakupie kosmetyków
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Piotr Cyrek
  
  Rozdział 15. Poczucie bezpieczeństwa jako determinanta zakupów wybranych grup produktów drogą internetową - ujęcie dynamiczne
  
  Wprowadzenie
  
  15.1. Stymulanty i ograniczenia rozwoju e-handlu
  
  15.2. Brak zaufania jako motyw pomijania zakupów przez Internet wśród mieszkańców województwa podkarpackiego
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
  
  Abstracts
RozwińZwiń