Przedsiębiorczość i innowacje w edukacji, biznesie i samorządzie

Przedsiębiorczość i innowacje w edukacji, biznesie i samorządzie

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

70,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

70,00

cena referencyjna

cena zawiera podatek VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia przedstawia problematykę przedsiębiorczości i innowacji w aspekcie trzech sektorów gospodarki: biznesu, edukacji i samorządu. Stanowi interesujące ujęcie problemów ekonomii i zarządzania w perspektywie turbulentnych zmian otoczenia zewnętrznego i postępujących procesów globalizacji. Publikacja zawiera artykuły zarówno o charakterze prac badawczych jak i prac poglądowych. Podjęta w monografii tematyka jest niezwykle aktualna, a rozdziały odnoszą się do holistycznie rozumianej problematyki przedsiębiorczości i innowacyjności. Przedsiębiorczość, która na przestrzeni ostatnich lat zyskuje na znaczeniu w środowisku biznesowym, traktowana jest współcześnie jako kategoria bardzo szeroka, obejmująca swoim zasięgiem aspekty ekonomiczne, społeczne, psychologiczne, kulturowe i etyczne. Wielowymiarowość przedsiębiorczości i innowacyjności pozwala na ich analizę z perspektywy zarówno procesu, organizacji, jak i jednostki. Z przeprowadzonych badań, których wyniki zamieszczono w monografii, można wyciągnąć następujące wnioski: 1) otoczenie zewnętrzne i to zarówno ekonomiczne jak i polityczne radykalizuje się i staje się coraz bardziej nieprzewidywalne. Z jednej strony generuje to utrudnienie prowadzonej działalności, z drugiej zaś wywołana presja stanowić będzie istotny czynnik pobudzający skokowo rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności; 2) badania zidentyfikowały niezwykłą dynamikę zmian zachodzących w ostatnim okresie, co może stanowić przesłankę do możliwości wystąpienia przełomu o charakterze jakościowym a nie tylko ilościowym; 3) przedsiębiorczość i innowacyjność przejawia się w niezwykle zróżnicowanym spectrum segmentów gospodarczych - od marketingu po struktury organizacyjne i zarządzanie, nominowane jako dobre zarządzanie; 4) niezwykle cenne są wyniki badań dotyczących sfery samorządu terytorialnego - zarówno w kraju jak i za granicą - wszystko wskazuje na to, że sektor ten znajdzie się pod niezwykle silną presją fiskalną rządu centralnego, co może wymagać radykalnie szybkiego opracowania programów ratunkowych; 5) przyszłość przedsiębiorczości, rozwój firm i ich ekspansja będzie oparta w dużym stopniu na wiedzy, umiejętnościach i kompetencjach cyfrowych. Narzędzia online są coraz częściej używane w prowadzeniu biznesu – jest to wciąż niewykorzystany przez polskich przedsiębiorców potencjał, szczególnie w przypadku MŚP. Monografia stanowi przydatną lekturę, tak dla teoretyków (w tym studentów), jak i praktyków gospodarczych czy samorządowców w tych nacechowanych zmiennością i nieprzewidywalnością czasach.


Rok wydania2022
Liczba stron315
KategoriaTeoria ekonomii
WydawcaWyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji
ISBN-13978-83-66159-98-3
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia